Ga naar inhoud

.dat bestanden openen en bewerken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo. \r\n\r\n\r\nik wil een aantal .dat bestanden openen, en bewerken. maar krijg ze niet ge-opend met het juiste programma. \r\n\r\nIk heb zitten googlen, maar word je niet echt uitgelegd. \r\nsommige sites kom je dan uit zeggen ze: \r\nje moet eerst weten waarmee het bestand gemaakt is, robeer daarmee het bestand te openen. \r\n\r\nlol:P krijg ze niet eens ge-opend. laat staan dat ik weet waarmee. \r\nwat ik wel weet en kan vertellen is dat het om een spel gaat. \r\nrct2 in de map data zitten deze css1.dat,css2.dat,css3.dat(enz) bestanden. \r\nmaar ook: tut640a, tut640b, tut640c .dat bestanden.\r\n\r\nword,wordpad,openoffice whriter werken niet. \r\n\r\nwie weet de oplossing?
Link naar reactie
.dat (data) bestanden kunnen, als het geen ascii bestanden zijn zoals je normaal met Kladblok ziet, alleen worden gelezen door het programma dat ze heeft gemaakt.\n\nD.w.z. dat alleen DAT programma weet hoe ermee om moet worden gegaan.\nVerder kun je de inhoud alleen bekijken met een HEX Editor, wat nog niet zegt dat je er dan iets aan hebt.\nWijzigingen die je er dan in aanbrengt zullen het bestand corrumperen als je niet weet waar je mee bezig bent.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;628888]Even googlen leverde dit op: [url]http://www.strategyplanet.com/rctuk/tid/Utilities.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nhellaas leverde het wel een pagina met dode links. \r\nIk krijg voor zo editor een 404 error pagina. \r\n\r\njammer. \r\n\r\nwou graag zo editor gebruiken en wat dingen aanpassen in roller coaster tycoon 2\r\n\r\nMisschien dat je een manier weet hoe t werkt? \r\n\r\nben nog steeds aan t zoeken, en kom veel tegen..... \r\n\r\nmaar een editor om die .dat bestanden te openen/bewerken is er nog niet:(
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;628947]\r\n[url]http://www.tycoonplanet.com/Default.aspx?id=125&tabid=63[/url][/QUOTE]\r\n\r\ntop, maar t proggie werkt niet. \r\n\r\nkrijg foutmeldingen in het engels dat ik met deze versie het bestand niet kan openen. \r\neen aantal wel.... mogelijke verouderde programma. \r\n\r\nhmmm jammer, ik wou t spel aanpassen. krijg enkel wat figuren aangepast. \r\nverder niks, \r\n\r\nbv..... \r\n\r\nik wil zelf een park creeëren. \r\nnu kun je uit een lijst kiezen welke atracties,figuren e.d. je in het spel wil. \r\nmaar er zit een maximum aan. \r\nik mag dan van de bv 500 atracties maaar 265 selecteren voor t spel. \r\nik wil dat bv kunnen veranderen wat ergens wel in een .dat file moet staan. \r\nimmers staan hierin alle data files van t spel. \r\n\r\nik heb bv ook zoo tycoon 1 op me pc staan en die wou ik ook bewerken. (vertalen) maar hier zijn t dll bestanden. waar ik inmiddels een proggie voor heb gevonden dat dll bestanden kan bewerken en openen.\r\n\r\nmaar ontopic: \r\n\r\nt lukt dus nog altijd niet om die .dat bestanden te openen. (gedeelte wel met dat proggie uit je link)
Link naar reactie
[QUOTE=djeric;629090]\r\nik mag dan van de bv 500 atracties maaar 265 selecteren voor t spel. \r\nik wil dat bv kunnen veranderen wat ergens wel in een .dat file moet staan. \r\n[/QUOTE]\r\nDat gaat sowieso niet lukken. Die 256 is keiharde limiet die is vastgelegd in het spel zelf, niet in de databestanden.\r\nBeetje technisch verhaal: ieder type attractie in een lopend spel heeft intern een nummer, waarvoor één byte is gereserveerd. En met 1 byte kun je precies tot 256 tellen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;629104]Dat gaat sowieso niet lukken. Die 256 is keiharde limiet die is vastgelegd in het spel zelf, niet in de databestanden.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nok toch echter bedankt allen! \r\n\r\nik ga er idd ook aan geloven dat niet alles mogelijk is. \r\n\r\nmaar wie weet, bestaat zo editor toch..... \r\n\r\nhet onmogelijke laten we nog altijd open staan.\r\n\r\n/oftopic
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...