Ga naar inhoud

Torrent probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,\n\nIk heb een zeer lastig probleem, wanneer ik een torrent aan het downloaden ben via uTorrent valt de internetverbinding geheel weg en stagneert dus ook de download van de torrent. Ik moet de router helemaal opnieuw resetten om weer verbinding te krijgen met het internet. \n\nIk vind dit zeer merkwaardig want voorheen kon ik probleemloos de grootste torrents binnenhalen. Ik heb recent geleden wel een herstel uitgevoerd omdat ik netwerkproblemen had met FIFA 13 op de PlayStation 3, ook hier viel de verbinding de voortdurend weg en volgens mij kan de router het gewoon niet aan. Ik had alles geprobeerd: PS3 eigen IP-adres gegeven, de betreffende poorten opengezet op de router, maar het mocht niet baten. Op een gegeven moment deed niets het meer en toen heb ik dus het herstel uitgevoerd via Sitecom. Overigens speel ik FIFA nooit meer vanwege het onlineprobleem.:( \n\nSinds het herstel doet internet het prima, maar torrents dus niet. Na ongeveer 30% a 70% downloaden valt die weg. Zo kost het wel erg veel moeite en tijd om iets te downloaden. \n\nWeet iemand wat ik kan doen om weer \'\'gewoon\'\' torrents te kunnen downloaden? \nHieronder gegevens:\n\nRouter: DC-202v6 van Sitecom\nIP: [IMG]http://img545.imageshack.us/img545/4338/gegevensipconfig.jpg[/IMG]\n\nAlle hulp is welkom. \n \nBij voorbaat dank.
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Niekie30;627683]Heb je Utorrent al een keer opnieuw geïnstalleerd? \nWant bij installatie past Utorrent instellingen aan, voor de download. (o.a. poorten openzetten gaat geheel automatisch.)\n\nNiek[/QUOTE]\n\nJa , ik had uTorrent reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar niets veranderde aan de situatie. \n\nNu gebruik ik BitLord, en hiermee heb ik hetzelfde probleem... \n\nEr is dus echt iets met die router, maar ik weet helaas niet wat:confused:
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627709]Oke. Wat versta je onder \" Ik moet de router helemaal opnieuw resetten \"? \nAlleen even de 220 eraf?\nOf echt resetten met het verzonken knopje achterop, waarna je hem opnieuw instelt?\n\nNiek[/QUOTE]\n\nWat ik eronder versta is: de stekkers van zowel de modem als de router uit het stopcontact trekken en na 12 seconden weer erin doen. Soms kon ik de router ook resetten via de site van Sitecom (door invoering van IP-adres in de adresbalk van browser), en heb dit iets van 3x gedaan. Ook heb ik een keer op \'\'herstellen\'\' gedrukt.
Link naar reactie
Als je beide (zowel modem, als router) zonder stroom zet, dan start je eerst daarna het modem op. Je wacht 5 min. tot dat geheel is opgestart en zet daarna de router pas aan. \nEn je doet niet de router resetten, via de \"site van Sitecom\" je logt op die manier in op de router. \nOp de router zit een verzonken knopje aan de achterzijde. Druk dat 10 tot 20 sec. in (zie handleiding voor de juiste tijd). De router start daarna op, in de toestand zoals je hem kocht.\nHierna log je weer met het ipdres in op de router (zoals je het noemt: \"de site van Sitecom\") en stelt je wifi netwerk in. \nJe geeft het een naam bij ISSD en je kiest WPA of WPA2 met AES als beveiliging. Kies daarna een PSK (pre shared key) om het netwerk te beveiligen. Deze \"netwerksleutel moet minimaal 8 karakters lang zijn en is hoofdletter gevoelig. \nDaarna klik je op \"save\" en na even wachten kan je op \"reboot\" drukken als dat mogelijk is. \nHierna is je netwerk weer beveiligd en kan je, al je wifi apparaten door de netwerksleutel in te voeren weer verbinden met het www. \n\nKijk daarna eens hoe het gaat.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627725]Als je beide (zowel modem, als router) zonder stroom zet, dan start je eerst daarna het modem op. Je wacht 5 min. tot dat geheel is opgestart en zet daarna de router pas aan. \nEn je doet niet de router resetten, via de \"site van Sitecom\" je logt op die manier in op de router. \nOp de router zit een verzonken knopje aan de achterzijde. Druk dat 10 tot 20 sec. in (zie handleiding voor de juiste tijd). De router start daarna op, in de toestand zoals je hem kocht.\nHierna log je weer met het ipdres in op de router (zoals je het noemt: \"de site van Sitecom\") en stelt je wifi netwerk in. \nJe geeft het een naam bij ISSD en je kiest WPA of WPA2 met AES als beveiliging. Kies daarna een PSK (pre shared key) om het netwerk te beveiligen. Deze \"netwerksleutel moet minimaal 8 karakters lang zijn en is hoofdletter gevoelig. \nDaarna klik je op \"save\" en na even wachten kan je op \"reboot\" drukken als dat mogelijk is. \nHierna is je netwerk weer beveiligd en kan je, al je wifi apparaten door de netwerksleutel in te voeren weer verbinden met het www. \n\nKijk daarna eens hoe het gaat.\n\nNiek[/QUOTE] \n\nHi Niek,\n\nBedankt voor de hulp. \n\nEchter, ik heb geen WIFI verbinding. Ik maak gebruik van een ethernet kabel. Veranderd dit wat aan de stappen die u heeft beschreven? Vooral bij het inloggen op de router is het anders denk ik? \n\nHoor het graag. Heeft u enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Link naar reactie
Als je de router wilt configureren, kan je er het beste even met een utp kabeltje aan gaan hangen. Als niemand in huis gebruik maakt van Wifi, zou ik dat uitschakelen in de router. Anders beveiligen zoals omschreven.\nDe oorzaak? Ja puur op ervaring, toch een foute instelling in de router met de poorten. Dat vermoed ik.\nMaar even goed, kan het te maken hebben met de leasetime van je ip?\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627760]Als je de router wilt configureren, kan je er het beste even met een utp kabeltje aan gaan hangen. Maar even goed, kan het te maken hebben met de leasetime van je ip? \r\n\r\n[/QUOTE] \r\n\r\nExcuses voor mijn gebrekkige kennis, maar ik begrijp helemaal niets van bovenstaande. \r\n\r\nKan ik niet gewoon inloggen op de router via Sitecom en daar eventueel wat instellingen veranderen? \r\n\r\nBijvoorbeeld hier:\r\n\r\n[IMG]http://img213.imageshack.us/img213/1295/knipseln.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Wat begrijp je niet. De tekst in post 6 of post 8?\n\nHet scherm wat je laat zien, zou ik niets in aanpassen, want dan ben je bezig met een \'virtual server\".\nEn als je draadloos in staat bent om dingen op de router te wijzigen en op te slaan, is dat prima. Maar dan kunnen je buren dat dus ook, tenzij je het inlog wachtwoord van de router wijzigt.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627763]Wat begrijp je niet. De tekst in post 6 of post 8?\n\nHet scherm wat je laat zien, zou ik niets in aanpassen, want dan ben je bezig met een \'virtual server\".\nEn als je draadloos in staat bent om dingen op de router te wijzigen en op te slaan, is dat prima. Maar dan kunnen je buren dat dus ook, tenzij je het inlog wachtwoord van de router wijzigt.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nDe tekst uit post 8. \n\nIk ben niet in staat om draadloos dingen op de router te wijzigen omdat ik simpelweg dan geen verbinding heb, zonder de netwerkkabel,
Link naar reactie
Ik lees dat je er al met een kabel aanhangt, dus dat is prima.\nJe kunt al inloggen op de router door het ipadres in de balk te tikken. En een wachwoord in te vullen toch? Dan kom je op de interface (Webpagina van de Sitecom router).\nMaar als je geen draadloos in huis gebruikt, hoef je dat ding alleen maar te resetten met het verzonken knopje achter op. Vaal is 10 to 20 seconden ingedrukt houden voldoende. De router moet dan gewoon aan blijven staan. Hij start daarna opnieuw op. Kijk hoe het daarna gaat.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627789]Ik lees dat je er al met een kabel aanhangt, dus dat is prima.\r\nJe kunt al inloggen op de router door het ipadres in de balk te tikken. En een wachwoord in te vullen toch? Dan kom je op de interface (Webpagina van de Sitecom router).\r\nMaar als je geen draadloos in huis gebruikt, hoef je dat ding alleen maar te resetten met het verzonken knopje achter op. Vaal is 10 to 20 seconden ingedrukt houden voldoende. De router moet dan gewoon aan blijven staan. Hij start daarna opnieuw op. Kijk hoe het daarna gaat.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAlles wat je zegt is correct. Bedankt, zodra ik de tijd heb zal ik de router resetten middels het fysieke knopje hierop zoals je aangeeft. \r\n\r\nIs het dan zeer waarschijnlijk opgelost? Of kunnen er nog andere maatregelen worden getroffen? \r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627833]Graag gedaan@\n\nEn fijn dat het opgelost is en bedankt voor het terug melden!!!\n\nNiek[/QUOTE]\n\nHi Niek,\n\nExcuses, maar het probleem is vooralsnog niet verholpen. \n\nEerst had ik een relatief kleine torrentfile en die haalde ik probleemloos binnen. \n\nToen een file aan het downloaden van 10.7 GB en bij 53% viel de verbinding weer weg. :( \n\nEerst de resetknop voor 20 sec. ingedrukt op de router maar maakte geen verschil. Toen stekkers eruit en ingelogd op de router via Sitecom. Daar heb ik alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit had ik al een keer eerder gedaan en dat lost het probleem ook niet op. Op deze manier krijg ik alleen de verbinding terug. \n\nIk begrijp het echt niet meer. Ik ben al een maand aan het proberen om het op te lossen maar niets mag baten. Heeft u nog advies?
Link naar reactie
Als je de verbinding verliest, hebben op dat moment andere apparaten die via dezelfde router werken, nog wel verbinding? \nWant de vraag is, of je de verbinding verliest tussen je pc en je router, of dat de verbinding wegvalt tussen je router en je modem. \nOf dat de verbinding wegvalt tussen het modem en je provider?\n\nJe moet dat aan de lampjes op beide apparaten ook kunnen zien.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;627842]Als je de verbinding verliest, hebben op dat moment andere apparaten die via dezelfde router werken, nog wel verbinding? \nWant de vraag is, of je de verbinding verliest tussen je pc en je router, of dat de verbinding wegvalt tussen je router en je modem. \nOf dat de verbinding wegvalt tussen het modem en je provider?\n\nJe moet dat aan de lampjes op beide apparaten ook kunnen zien.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nBoven heb ik een laptop en beneden hebben we nog een PC staan, beiden verbonden met een netwerkkabel. Als de verbinding bij mij weg valt (door torrent) is er op de PC beneden ook geen verbinding meer. \n\nWat wel opvallend is: bij de download die goed was gegaan zat ik de hele tijd achter de laptop, maar bij de \'\'mislukte\'\' was ik even weg en ging de computer in vergrendelstand. Maar dit heeft er zeker niets mee te maken? \n\nHij is nu bezig om dat grote bestand te downloaden, zit nu bijna op 70%. \n\nHad ook het vinkje uitgezet in onderstaand menu van uTorrent\n\n[IMG]http://img546.imageshack.us/img546/3432/knipselme.jpg[/IMG]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...