Ga naar inhoud

Iemand bekend met GIMP?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Het programma is goed, maar niet overal even gebruiksvriendelijk.\n\nJe moet jezelf eigenlijk de volgende vraag stellen: Heb ik Photoshop nodig?\n- Ja: ga verder naar de volgende vraag.\n- Nee: dan is GIMP ook wat overdreven, zoek een simpeler programma, zoals bijvoorbeeld Paint.NET.\n\nVolgende vraag: Kan ik Photoshop betalen?\n- Ja: neem Photoshop.\n- Nee: neem GIMP.
Link naar reactie
Kijk dat is nou duidelijk FooBar ;) Bedankt voor het meedenken! Dan nog een vraagje. Ik wil een foto die ik op mijn nieuwe visitekaartje wil hebben met dit bewerkingsprogramma gaan bewerken, dus als ik dat straks gedownload heb moet dat wel goedkomen. Nou laat ik mijn visitekaartjes [url=http://print24.com/nl/product/visitekaartjes/]hier[/url] drukken, maar het bestand dat je aan mag leveren mag maar een bepaalde grootte hebben. Nu is mijn foto een stuk groter dan de toegestane grootte en ik vroeg mij af of ik dit met GIMP ook kan aanpassen, of moet dat weer op een andere manier?\r\n\r\nOh en dan nog een algemene vraag hoe kan ik een profielfoto invoeren ;) haha weer bedankt voor het meedenken allemaal! En sorry voor de vele vragen!
Link naar reactie
Je stelt de grootte die je moet aanleveren in het programma in. Dat kan gewoon in millimeters. Daarbij kies je een documentresolutie van minimaal 300 dpi.\n\nAls je er dan rekening mee houdt dat je de buitenste 2 mm kwijt kunt raken, moet het gewoon goed komen.\n\nAls je verder een JPG opslaat van je visitekaartje, dan moet dat op 300 dpi niet meer dan een paar MB groot zijn.
Link naar reactie
Heb onlangs ook kaartjes laten drukken. Drukker had wel opmerking over jpg bestand; de kleuren daarvan komen lang niet altijd overeen met het uiteindelijke eindresultaat. Zij verlangden, om garantie te geven t.a.v. kwaliteit, aanlevering in CMYK. \nGimp kan dat, volgens mij, niet aan. Heb er speciaal een testversie van een luxer pakket voor gedownload.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...