Ga naar inhoud

HD-Video's spelen zeer slecht af.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal ik ben nieuw op dit forum omdat ik er dit keer zelf echt niet uitkom!\r\n\r\nsinds een paar weken speelt mijn pc aangesloten op samsung TV heel slecht hd filmpjes af. het gaat vooral om WMV en MP4 bestanden.\r\nik snap er helemaal niks meer van, dit ging 2 jaar zonder problemen (moment dat ik de computer heb aangeschaft). het vage vind ik zelf dat .MKV bestanden ook al zijn ze 20Gig vloeiend over het beeld dansen, scrollen gaat ook prima! als ik dat bij een mp4 probeer van 1 of 2 gig loopt de hele bende vast.\r\nik heb een: \r\nAMD Athlon II X4 620 Processor 2.60 GHz8-)\r\n8,00 GB RAM\r\n64 bits win 7\r\n\r\nVideokaart (nog geen 6 maanden oud)\r\nNVIDIA GeForce GTX 460 V2\r\n1024 mb DDR5<<<--------:mrgreen:\r\n\r\nVirtueel geheugen staat op zo\'n 10000mb ingesteld.\r\n\r\nheb vlc opnieuw geinstalleerd heb nu ook KMplayer geprobeerd (die schijnt wel gebruik te maken van externe codecs waar vlc dat niet doet)\r\nK-Lite mega codec pack geinstalled en nog steeds niks. Tune-up deed een beetje maar nog niet wat ik wil.\r\n\r\nDus kom maar op met alle ideeen!!\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Alleen maar een flauw idee...zet eens een herstelpunt terug van vóór het optreden van het euvel.\n\nHoe draaien ze op een gewone monitor?\n\nHeb je de oude videokaart nog om te proberen?\n\nHeb je W7? Dan zou je K-Lite eraf kunnen gooien (met Revo Uninstaller) en deze kunnen installeren:\n[url]http://shark007.net/win7codecs.html[/url] Eerst de laatste versie 3.0.8 voor 32 bits installeren, daarna eventueel de x64 Components addon als je W7 64 bits hebt.
Link naar reactie
Wat als eerste bij mij opkomt is een conflict met die videokaart. Was je vorige kaart ook al van Nvidia, of was dat een AMD kaart? AMD levert namelijk standaard bij hun videodrivers ook een toepassing om veelgebruikte videoformaten door de videokaart te laten decoderen, wat veel sneller gaat als wanneer de CPU dat moet doen.\nAls je dan die kaart vervangt door een Nvidia, dan kan het zijn dat je dat opnieuw in moet stellen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
het rare eraan is, is dat die video kaart er al een tijd in zit en het gewoon goed heeft gedaan. kwam plots opzetten. drivers zijn up to date dus daar verwacht ik ook geen problemen.\n\nJohnL: ja de vorige kaart was ook al een Nvidea weet niet precies meer welke volgens mij was het de 200 serie.\n\nben nu even bezig met de tip van Joman!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...