Ga naar inhoud

pc plotseling zeer traag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De pc is plotseling strooptraag geworden. Even daarvoor had ik google chrome geìnstalleerd, maar nadat hiervan een foutmelding kwam heb ik dit programma weer verwijderd. Hierna heb ik de pc opgeschoond met Auslogics bootspeed. Omdat daarna de pc erg traag werd heb ik de schoonmaakactie weer gerestored.\r\nHet systeemherstel bleek gewist te zijn en was niet meer te herstellen.\r\nMet Soluto heb ik de opstarttijd gecontroleerd die ong. 4 minuten bleek te zijn i.p.v. 2 minuten voor die tijd. \r\nDe 4,5 uur durende scan met malwarebytes bleek geen infecties te bevatten. Ook foutcontrole gaf geen verbetering. Er zijn ook geen processen actief die voor een grote vertraging zorgen.\r\nIn veilige modus blijkt de pc wel snel genoeg te zijn.\r\nKan iemand mij hiermee verder helpen?.
Link naar reactie
Tik het schermpe net boven START: msconfig \nJe krijgt een scherm met 5 tabbladen.\nKies de 3e en zet een vinkje bij \"alle Microsoft services verbergen\" \nWat je overhoud vink je uit. (Op je antivirus programma na)\nDat doe je eveneens op het 4e tabblad bij opstarten.\nHierna start je opnieuw op en kijk je of de pc normaal draait.\nZo ja, dan ga je per groepje van 3 of 5 alles weer aanzetten met vinkjes.\nTot de pc weer traag wordt. Zo ontdek je waar de oorzaak zit en die laat je uitgeschakeld staan. \nAls er een programma naam achter staat, kijk je of je dat prog kan verwijderen.\n\nNiek
Link naar reactie
Nadat alle opstartitems (behalve de virusscanner) en alle niet-microsoft services waren gedisabled bedroeg de opstarttijd bijna 4 minuten (weinig verschil dus) De meeste tijd wordt in beslag genomen door Security Essentials (30 sec), System (30 sec), en alle Service groups (1min). M.a.w. de pc blijft zeer traag\nHet processorgebruik is in :rust\" 2-3 %
Link naar reactie
Als het om google software gaat kan het inderdaad lastig zijn .\r\nWat je kan doen is het volgende, op je computer alle google software uitschakelen.\r\nCheck in de services:\r\nklik op Start\\Configuratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\Systeembeheer\\Services\r\nZet daar alle google services die je tegenkomt op uitgeschakeld.\r\nOok moet je ze daar stoppen als ze gestart zijn.\r\nOpen ook als je die nog gebruikt internet exporer en kijk klik in menu Extra op Invoegtoepassingen beheren en schakel daar alle invoegtoepassingen van google uit.\r\nDan klik op Start\\Configuratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen\\\\Programma\'s en onderdelen\r\nDeïnstalleer daar alles van google.\r\nAls je dat gedaan hebt, wil ik je wel helpen met de rest van google verwijderen van je schijf en je register, maar na dat alles verwijderd te hebben op bovenstaande manier de computer weer opstarten.\r\n\r\nMSconfig was je al in geweest.
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: \n1.-kan google voor vertraging zorgen als zowel de sevices als het programma niet wordt aangesproken?.\n2.- Kan MBAM in veilige modus nog infecties detecteren die in de normale modus niet gevonden worden?\n3.- Sec.Essentials geeft een vertraging van 30sec. bij opstarten, wat toch niet extreem lang is. Kan dit na het opstarten voor een trage pc zorgen? \n\np.s.: de google-services waren reeds uitgeschakeld en google earth heb ik verwijderd.
Link naar reactie
2: Ja, ik ben even lui geweest door het antwoord te citeren.(had even geen zin in om in principe hetzelfde te schrijven, maar dan in andere bewoordingen)\n[QUOTE]In veilige modus wordt een minimum van je systeem geladen en wordt dus ook heel wat malware niet geladen die in normale modus wel geladen wordt. Alles hangt uiteraard af van de opstartsleutels waarvan gebruik gemaakt wordt. \nAangezien de malware niet actief is in veilige modus, en indien de malware wordt herkend door de scanners, kan deze vaak vrij eenvoudig verwijderd worden.\nScannen in veilige modus kan dus wel degelijk zijn nut hebben. [/QUOTE]Het komt van [URL]http://www.nucia.eu/forum/threads/30705-pc-scannen-veilige-modus[/URL]\n #12
Link naar reactie
Ik heb de volledige scan MBAM in veilige modus uitgevoerd, security essentials verwijderd en opnieuw gedownload en geìnstalleerd. Dit alles heeft geen resultaat opgeleverd. Omdat de pc snel genoeg is in veilige modus, is er dan nog een mogelijkheid om vandaar uit het bootproces verder uit te breiden om zo het probleem te achterhalen?\nNog verdere suggesties?
Link naar reactie
Ik heb inmiddels enkele opschoonoperaties uitgevoerd waarna de opstarttijd nu ong. 2,5 minuten is waarvan 40 sec. voor serurity essentials.\r\nOpenen van programma\'s gaat echter nog zeer traag en b.v. scrollen in files gaat schokkerig.\r\nNu wilde ik met het progje speccy de pc nog een keer laten analyseren, maar krijg telkens halverwege (ik denk bij de analyse van het geheugen) een blauw scherm.\r\nIk wilde daarna de minidump bekijken, maar de map minidump blijkt leeg te zijn.\r\nIn foutopsporingsgegevens heb ik zowel dat geprobeerd met kerneldump als ook met kleine geheugendump.\r\nDe info op het blauwe scherm heb ik handmatig overgenomen:\r\nStop: 0*000000c4 (0*00000000000000f6, 0*00000000000007dc, 0*FFFFFA800747D060, 0*FFFFF8800727B5B9)\r\n3e058e2c-ca73-4fae-8380-77ec21c7164e-adress FFFFF8800727B5B9 base at FFFFF8800727A000 datstamp 49bcff0\r\nOnderaan scherm: collecting data for crashdump.... en initializing disk for dump....
Link naar reactie
Uit die foutmelding zou kunnen blijken dat er een driver conflict is, maar in andere forums wordt ook gewezen naar een conflict met het antivirus programma, een probleem met de videokaart. Zelf noem je het geheugen.\n\nLastig opsporen zoiets, maar dan kan je dingen gaan uitsluiten.\n\n1) MSE eraf mikken en een ander antivirus programma (AVG/AVast?) erop. Dan testen.\n\n2) De driver van de videokaart verwijderen en de nieuwste driver ophalen bij de fabrikant en die installeren. \n\n3) Geheugen testen met Memtest 86. (Op cd als iso branden en er vanaf opstarten) laat dat rustig een nachtje draaien.\n\nJe kunt natuurlijk zelf een andere volgorde aanhouden. \n\nNiek
Link naar reactie
Het is de driver verifier hetgeen een onderdeel is van Windows 7. (uitvoeren: verifier)\nIk heb op [url]http://www.sysnative.com/forums/showthread.php/29-Driver-Verifier-BSOD-related[/url] hierover wat informatie gevonden.\nDe procedure hierin beschreven heb ik gedeeltelijk gevolgd, maar omdat de pc tijdens deze actie zo traag werd heb ik de verifier gereset (uitvoeren verifier /reset)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...