Ga naar inhoud

Stroom verbruik gamePC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een vraag over het energie verbruik van mijn PC\r\n\r\nMijn moeder kreeg onlangs een rekening en zegt dat ze door mijn pc iets meer dan 700 euro moet bij betalen, Ik vind het persoonlijk erg veel. \r\n\r\nPC gebruik: Ochtend aan tot 12 uur snachts, Hij draait grotendeels op energie besparende modes alleen de savonds set ik hem op high performance om te gamen.\r\n\r\nPC\r\n\r\ni7 930 met coolermaaster V8 koeler er op\r\namd/ati 5870\r\n700 watt psu\r\nasus rampage II\r\n5 fans op me behuizing\r\n1x 7200 rpm HDD\r\ncreative soundblaster geluidkaart\r\n3x 2gb ddr3 ram\r\n1 externe hardeschijf\r\n24\'\' monitor\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nvriendelijke groet
Link naar reactie
Is er een zonnebank in huis? \n700 euro is totaal onmogelijk dat zoiets door 1 game pc wordt veroorzaakt.\nIk ben hier van 1 pc, naar 5 tot 6 gegaan, waarbij 1 hele zware game pc (de hele dag aan). Later weer terug naar 1 tot 3 pc\'s laptops. \nIk krijg elk jaar nog geld terug. Nog nooit iets gemerkt van welke verhoging dan ook.\n\nNiek
Link naar reactie
Via die link bereken je wat voor voeding je nodig hebt. Dat is overgedimensioneerd voor het hoogst mogelijke verbruik. Als je computer in rust is verbruikt hij lang niet zo veel als het maximale vermogen van je voeding. Dus vergeet die 786 watt even.\n\nStel dat je 4 uur gamet en voor de rest 10 uur alleen internet of alleen aan. En dat iedere dag.\nDat geeft 4 uur x 365 dagen x 500 W + 10 uur x 365 dagen x 100 W = 1 095 000 W per jaar, ofwel 1095 kWh per jaar. Stel dat een kWh 0,2237 euro kost, dan kost die computer op jaarbasis 250 euro. En dat is dan vrij ruim genomen, waarschijnlijk is het lager. Maar zeker gen 700 euro.\n\nEn als je moeder dat niet gelooft, koop dan voor 10 of 15 euro zo\'n energiemeter die je tussen stekker en stopcontact zet. (waren laatst in de aanbieding bij zowel Lidl als Aldi, misschien dat je ze daar nog kunt vinden). Dan kun je gewoon bewijzen wat je computer verbruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...