Ga naar inhoud

Seniorenhulp ,software overlay voor Windows


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Graag zou ik willen weten of er een “soort” software overlay is voor windows xp of 7, die het voor oudere mensen gemakkelijker maakt om met de pc om te gaan, ik bedoel iets dergelijks als aangeboden wordt door [url]http://www.pcbasic.nl/p/1/192/-/c19[/url], ik werk als vrijwilliger met oudere mensen die financieel niet erg sterk staan en ben daarom naar een goedkopere oplossing op zoek.\r\nNatuurlijk zou Linux ook een alternatief kunnen zijn, al denk ik dat het misschien wat moeilijker aan de man/vrouw te brengen is.\r\n\r\nAlvast bedankt, alle informatie is welkom, Hans
Link naar reactie
heb het niet uitgeprobeerd, maar kan me niet voorstellen dat dat iets anders zou zijn dan een collectie als tegels opgemaakte snelkoppelingen, als html-bureaublad gepresenteerd.\r\nveelk meer kán het niet zijn: als je wilt bankieren, uitzending gemist en dergelijke, ben je uiteindelijk gebonden aan de interface die de aanbieder voor je in petto heeft.\r\nmaar goed, ik kan me vergissen... tegen de 200 piek vragen voor een setje snelkoppelingen zou wel brutaal zijn...\r\nmaar je kan het toch grateloos even uitproberen, zeggen ze?
Link naar reactie
Ja maar al werkt het, die € 200 (249) is gewoon niet \'praktisch\' in het geval van deze seniorenhulp. Meer vragen dan 2x het besturingssysteem kost vind ik al zo :-@\n\nIk zelf zou denken er maar het beste van te maken met Windows zelf. Start alles wat nodig is op via de Opstarten map, en vraag overal een beetje vanaf te blijven. Simpel gezegd dan.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;626307]Ja maar al werkt het, die € 200 (249) is gewoon niet \'praktisch\' in het geval van deze seniorenhulp. Meer vragen dan 2x het besturingssysteem kost vind ik al zo :-@\n\nIk zelf zou denken er maar het beste van te maken met Windows zelf. Start alles wat nodig is op via de Opstarten map, en vraag overal een beetje vanaf te blijven. Simpel gezegd dan.[/QUOTE]\n\nDat moet met Windows zelf ook wel kunnen, maar je moet waarschijnlijk een Pro versie hebben. Ik zie maar genoeg PC\'s in bibliotheken, winkels en andere openbare plaatsen staan (het CWI had ze ook staan) waar je géén startmenu krijgt (is uitgeschakeld) maar alleen gebruik kan maken van op het bureaublad aanwezige snelkoppelingen of de al opgestartte webbrowser. Kwestie van je iconen groter maken en je hebt al een beetje wat TranceXL wil hebben.\nIk neem aan dat er gebruik wordt gemaakt van policies om dat te bereiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...