Ga naar inhoud

Van windows 8 terug naar 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn als je een nieuwe laptop met windows 8 koopt, je het dan kan downgraden naar windows 7. Nu werk ik zelf in een computerwinkel en krijg ik dit ook van klanten te horen, maar zelf zou ik niet weten hoe het moet. Ik heb wel een korte handleiding gevonden, maar daar staat niet beschreven hoe of wat. Zit deze optie standaard ingebouwd in windows 8 of moet de klant zelf een versie van windows 7 hebben?\r\n\r\nGroet\r\nChris249
Link naar reactie
Downgraden kan alleen in de pro versie van W8 en dan alleen de oem versie: [url]http://tweakers.net/nieuws/84140/windows-8-pro-biedt-downgrade-optie-naar-windows-7-of-vista.html[/url]\n\nMaar inderdaad moet je zelf wel voor een licentie zorgen van Windows 7. \nEigenlijk een raar verhaal, want met een oem licentie kan je op elke pc Windows 7 zetten die daarvoor geschikt is. \n\n[url]http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2012/36/downgraden-windows-8-pro-naar-7-en-vista-mag[/url]\n\nEdit: OEM moet Retail zijn in de 2e alinea.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoe langer je wacht hoe moeilijker het zal worden. Op het moment zullen veel laptops die met Win8 worden geleverd vergelijkbaar zijn aan oude modellen met Win7. In dat geval zijn drivers te vinden, mogelijk moet je dan wel bij een ouder typenummer zoeken.\n\nIn de toekomst zullen er echter meer en meer modellen komen die nooit voor Win7 gemaakt zijn, en waarvoor dus ook geen drivers beschikbaar zijn bij de fabrikant. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat werken, want voor geluid en beeld weet Windows de drivers meestal wel te vinden. Maar het kan zijn dat je geen gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van bijvoorbeeld touchpad en mediaknoppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...