Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Hallo,\r\n\r\nIk heb gelezen dat het mogelijk zou moeten zijn als je een nieuwe laptop met windows 8 koopt, je het dan kan downgraden naar windows 7. Nu werk ik zelf in een computerwinkel en krijg ik dit ook van klanten te horen, maar zelf zou ik niet weten hoe het moet. Ik heb wel een korte handleiding gevonden, maar daar staat niet beschreven hoe of wat. Zit deze optie standaard ingebouwd in windows 8 of moet de klant zelf een versie van windows 7 hebben?\r\n\r\nGroet\r\nChris249 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Kijk hier eens. \r\n[url]http://www.zdnet.nl/downloads/144621/geef-mijn-startknop-terug-windows-8-/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Da\'s niet echt een downgrade, maar mogelijk wel een mooie oplossing. Proberen waard!\n\nAls je echt wilt downgraden zul je een Windows 7 licentie moeten aanschaffen en een schone installatie moeten uitvoeren. Zeg maar niet in welke computerwinkel je werkt ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Downgraden kan alleen in de pro versie van W8 en dan alleen de oem versie: [url]http://tweakers.net/nieuws/84140/windows-8-pro-biedt-downgrade-optie-naar-windows-7-of-vista.html[/url]\n\nMaar inderdaad moet je zelf wel voor een licentie zorgen van Windows 7. \nEigenlijk een raar verhaal, want met een oem licentie kan je op elke pc Windows 7 zetten die daarvoor geschikt is. \n\n[url]http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2012/36/downgraden-windows-8-pro-naar-7-en-vista-mag[/url]\n\nEdit: OEM moet Retail zijn in de 2e alinea.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Okee bedankt voor alle snelle reacties!\nAls ik het goed begrijp moet je dus zelf nog een windows 7 cd hebben/kopen om dat uit te kunnen voeren? en die OEM versie waar Niek het over heeft, hoe zit dat precies? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Nu ik het na lees, zie ik dat ik me vergis. De OEM versie wordt verkocht bij de pc en is legaal niet overdraagbaar naar een andere pc. \nEen retail versie is vaak wat duurder, maar kan je overzetten, naar een nieuwe of andere pc. Zo lang het maar 1 pc blijft. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 Let op. Als hp dit aangeeft, zijn er mogelijk meer;\n\n [url]http://www.nu.nl/gadgets/2954241/hp-waarschuwt-downgraden-windows-8-windows-7.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 Als Windows 7 op een Computer heeft gewerkt , is er geen probleem.\r\n\r\nHet gaat hier in principe over nieuwe Computers die direct met W8 zijn geleverd .\r\n\r\nDus W7 Computers die een Upgrade naar W8 hebben gekregen kunnen altijd weer terug.\r\n\r\nWant daar zijn alle drivers toch voor beschikbaar . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 Maar als je nu een laptop koopt met windows 8 erop, is het dan nog mogelijk? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 Dan zul je moeten kijken bij de fabrikant van de laptop , of er drivers voorhanden zijn.\r\n\r\nVaak zal het wel lukken . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2012 Hoe langer je wacht hoe moeilijker het zal worden. Op het moment zullen veel laptops die met Win8 worden geleverd vergelijkbaar zijn aan oude modellen met Win7. In dat geval zijn drivers te vinden, mogelijk moet je dan wel bij een ouder typenummer zoeken.\n\nIn de toekomst zullen er echter meer en meer modellen komen die nooit voor Win7 gemaakt zijn, en waarvoor dus ook geen drivers beschikbaar zijn bij de fabrikant. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat werken, want voor geluid en beeld weet Windows de drivers meestal wel te vinden. Maar het kan zijn dat je geen gebruik kunt maken van alle functionaliteiten van bijvoorbeeld touchpad en mediaknoppen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen