Ga naar inhoud

codecs


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik van mijn jvc everio hdd camera de bestanden wil overzetten naar mijn pc ( XP home )\r\nkrijg ik alleen videobeelden te zien zonder geluid. Bij realplayer wordt gevraagd naar een update van software ( die er vervolgens niet is) en mediaplayer vraagt naar een codec.\r\nWelke codec(s) kan ik het beste downloaden en waar moet ik de codec installeren? In de program files?
Link naar reactie
Voor geluid heb je een AC-3 codec nodig. Voor beeld een H.264 codec. Gok ik, want je vermeld niet welke camera je precies hebt.\n\nMaar je kunt ook een beter afspeelprogramma nemen. Media Player Classic Home Cinema speelt de bestanden van mijn JVC camera zonder problemen: [url]http://mpc-hc.sourceforge.net/[/url]\nEventueel kun je ook voor VLC Player kiezen. Is vrij zwaar, maar speelt vrijwel alles. In beide gevallen kan de Realplayer dan weg.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;625846]Media player classic is bij mijn weten volledig afhankelijk van windows codecs. [/QUOTE]\r\nNee, het heeft net als VLC z\'n eigen codecs bij het. Het speelt dingen die Windows Media Player niet speelt op dezelfde pc. Al heeft het enkel codecs voor de meest voorkomende bestandstypen. VLC heeft codecs voor zowat ieder bestandstype dat je kunt bedenken. Daardoor gebruikt VLC ook een stuk meer geheugen en schijfruimte dan MPC-HC. Zelf gebruik ik daarom MPC-HC als standaardafspeelprogramma en hou VLC achter de hand voor als eens iets niet wil.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=eigenwebsite;626928]Ik zou lekker voor Imtoo gaan, codecs zijn hier te vinden [url]http://www.imtoo.com/resource.html[/url] .. Mijns inziens de meest stabiele![/QUOTE]\r\n\r\nEn dan? Heb je alleen een Divx, Xvid en YUV codec als ik het goed zie. Die je ook nog eens weg haalt bij de makers van die codecs, dus niet zo gek dat ze het meest stabiel zijn...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...