Ga naar inhoud

Rare uitslag Speedtest.net


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik mijn internet snelheid test met speedtest.net is de upload snelheid altijd hoger dan mijn download snelheid. Ik internet, met glasvezel via Alice, draadloos met een 300n router op mijn desktop met w7 64-bit. De laatste waarden waren: 14.07 Mbps download en 18.11 Mbps upload. Normaal gesproken zou dit toch omgekeerd moeten zijn?
Link naar reactie
[QUOTE=p-a-n-g;625689][URL=\"http://www.speedtest.net/result/2282895738.png\"]dit is mijn internetsnelheid[/URL] ABO KPN glasvezel premium max 100 mb[/QUOTE]\n\nDit is natuurlijk niet langzamer dan je ADSL verbinding, maar de snelheid is wel te verklaren, de snelheid 100/100 is tussen provider server en jou PC daar zit een modem en een router plus een provider verdeel station tussen. Buiten dat speelt wat en waar je iets download een grote rol, ik heb een abbo bij een mailserver van 20 Mb/s dus zal mijn download daar vandaan nooit hoger worden dan [U]die[/U] snelheid.\nVeel websites hebben maar een van 1,5 tot 5 Mb upload dus ook dan is de snelheid nooit hoger vanaf die website dan die 1,5 tot 5 Mb zelfs niet met het snelste pakket van KPN 500/500.\nEr zijn altijd veel factoren die meespelen in internet/netwerk verbindingen.\nBuiten dat staat er in geen enkel Abonnement vermeld dat die 100/100 een gegarandeerde snelheid is, het is het maximaal haalbare voor dat Abonnement en niet meer.;)
Link naar reactie
[QUOTE=p-a-n-g;625694]Wij zijn sowieso niet tevreden over ons glasvezel internet, wij hadden een 8mb koper-abo en daar hadden we een snellere verbinding als nu met glasvezel.[/QUOTE]Vaak hebben providers een optimalisatie programma die de instellingen van je PC aanpast, zodat je een optimale snelheid uit je verbinding haalt. Ook zijn er \"onafhankelijke\" programma\'s die dit kunnen, zoals Tune-Up Utilities. Daar download je dan gewoon even de trial versie van, laat het programma z\'n werk doen en dan kan je het weer verwijderen. De aanpassingen blijven gewoon behouden.
Link naar reactie
Simpelweg. Je download en upload speed is van meerdere factoren afhankelijk. \n\nZelf heb ik modem wat in elk geval snel genoeg is voor wat m\'n provider biedt.\nVerder heb een gigabit router met 300N Wlan. Ook het gehele bedrade deel van m\'n netwerk bestaat uit UTP Cat 6 kabel en elk daaraan aangesloten apparaat heeft één of twee gigabit netwerkkaarten. \n\nAls je je download snelheid dus meet, ga dan met utp kabel rechtstreeks aan het modem \"hangen\". Als dat een belangrijke versnelling oplevert weet je dat het probleem verderop in je eigen netwerk zit. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...