Ga naar inhoud

Sony Dicital video Disc Speler DVD 513


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\nOndanks dat dit niet direct met de computer in verband staat, hoop ik op een probleem oplossend advies.\r\nMijn nog niet zo lang hebbende Digital Video Disc Speler, heeft het een jaar lang probleemloos gedaan.\r\nOm een TV-programma op te nemen de rode rec.opnametoets indrukken, en om deze af te sluiten gewoon op de rode rec.stoptoets drukken.\r\nNu ineens wordt bij het starten van deze handeling, op het TVp-scherm te kennen gegeven \"dat er een programma wordt opgenomen\" om onmiddelijk na de afsluiting te laten weten \" de informatie zal van de disc worden weggeschreven\"\r\nEn inderdaad als ik de opname wil afspele, blijkt deze - getuige het van wazige dwarsstrepen voorziene beeld - te zijn gewist.\r\nDe Sony helpdisk heeft me zowel tel. als per E-mail volkomen in de steek gelaten.\r\nEn is er zelfs van de beloofte mij terug te zullen bellen - door een deskundige - niets terecht gekomen.\r\n\r\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;624767]Als er nog garantie op dat ding zit, denk ik dat er even mee terug moet gaan.\r\nIk vermoed een probleem met de harde schijf.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHallo Niekie,\r\nBedankt dat je de moeite hebt genomen probleem te analyseren.\r\nOpnemen en - voor het te hebben afgedraaid - weer wissen, dat is inderdaad vast geen ingeprogrammeerde\r\neigenschap.\r\nOok ik dacht aan iets wat - als een virus - op de harde schijf zich doet gelden.\r\nAls daar niets tre wissen valt, zal ik je raad maar opvolgen.\r\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag.
Link naar reactie
Een dvd recorder laat geen wazige strepen zien als je iets wilt afspelen wat is gewisd.\r\nIets wat is gewisd kun je niet proberen af te spelen ,want dat staat niet in de lijst ,dus je kunt het ook niet selecteren.\r\nEen dvd recorder heeft vaak \"time shifting\"\r\nDat wil zeggen dat het apparaat altijd staat op te nemen zo gouw het wordt aangezet.\r\nZo kun je ieder prg wat je live via de recorder kijkt pauzeren en terug spoelen.\r\nAls je het apparaat uit zet ,of van kanaal wisseld word automatisch deze opname weer gewisd.\r\nIk denk dat deze functie het probleem veroorzaakt.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;624801]Een dvd recorder laat geen wazige strepen zien als je iets wilt afspelen wat is gewisd.\nIets wat is gewisd kun je niet proberen af te spelen ,want dat staat niet in de lijst ,dus je kunt het ook niet selecteren.[/QUOTE]\nDat viel mij ook op.\n\nKan je het apparaat niet op één of andere manier resetten ? Heb je wel kans je ingestelde kanalen kwijt te zijn, maar toch....
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;624846]Dat viel mij ook op.\r\n\r\nKan je het apparaat niet op één of andere manier resetten ? Heb je wel kans je ingestelde kanalen kwijt te zijn, maar toch....[/QUOTE]\r\nHallo erikdenhouter,\r\nHallo bij deze bedank ik allen die hebben gereageerd.\r\nIk dacht die kanalen kunnen ook automatisch worden ingesteld, dus besloot jou advies - om het apparaat te resetten maar op te gaan volgen.\r\n\r\nSchetst mijn verbazing, dat wel in de gebruikaanwijzing wordt gesteld \"Als u RESET kiest, worden de functies weer ingesteld op de waarden die door de fabriek werden ingesteld\".\r\nMaar dat de mogelijkheid om daarvoor te kiezen, volledig blijkt te ontbreken.\r\nIn de gehele gebruiksaanwijzing, komt het woord RESETTEN namelijk nergens voor.\r\nIk zal met dit probleem maar eens langs de leverancier gaan, en vragen hoe dit probleem kan worden opgelost,\r\nOmdat ik een 78-jarige invalide ben, die zelfs met verplaatsing in een scootmobiel veel pijn ondergaat,\r\nheb ik eerst getracht dit via de computer op te lossen.\r\nNogmaals bedankt voor de genomen moeite, met de vriendelijke groet, Weetgraag.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;624986]Ik heb gezocht op het manual van een \"dvd 513 van sony\" maar vindt zelfs het type niet.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHallo Allemaal die mij hebben trachten te helpen.\r\nIk ben uiteindelijk toch maar met de scootmobiel naar de leverancier gegaan, die tegen betaling van\r\n€ 48- door een werknemer het proibleem heeft laten oplossen.\r\nDe oorzaak bleek te liggen in de situatie, dat UPC een nieuw digitaal TV unit heeft geplaatst, en het apparaat daar niet op had afgesteld.\r\nHet functioneert nu weer prima.\r\nNogmaals van harte bedankt voor de genomen moeite, met de vriendelijke groet Weetgraag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...