Ga naar inhoud

Eigen Website Maken anno 2012...


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Benieuwd wat jullie als gebruikers [U][B]anno 2012[/B][/U] nu de meest prettige en eenvoudige manier vinden om een eigen website (Web 2.0) te maken.\nWerk je hiervoor graag met Dreamweaver, Notepad, Frontpage of een ander programma? Zo ja, welk programma? \nOf maak je liever gebruik van een open-source pakket (zoals Wordpress / Joomla) of online website/blog-builder? \n(bv. [url]http://blogspot.com[/url]), \n\nErg benieuwd! Jullie mening is van harte welkom!:D
Link naar reactie
Smaken verschillen in deze, en ook de ervaring van de bouwer, ook de grootte van de website en wat je er mee wilt gaan doen.:)\r\nIk heb goede ervaringen met Dreamweaver maar gebruik ook UltraEdit om de tekst gedeeltes aan te passen in Java.:p\r\nVerder bieden goede Website providers als o.a Alphamega en bijna alle andere Website providers, een online webbuilder die voor een beginnende maker goede diensten kan bewijzen, ook geven Website providers vaak zeer veel uitleg in nieuws briefen met wekelijks of maandelijks lesjes, en deelt men ervaringen over bijvoorbeeld hoe je de website kunt aanmelden bij Google.\r\nAls je een beginner bent meld je dan aan bij een Website provider die voor een laag bedrag veel ervaring deelt. \r\nHet eerste wat je moet doen bij het beginnen met bouwen van een website via Google Website provider opzoeken, en de site\'s goed doorlezen wat zij te bieden hebben.\r\nO ja gebruik (eventueel) zeker de website ruimte die je hebt bij je internetprovider om een site te oefenen.;)
Link naar reactie
De ondersteuning van Frontpage is volgens mij in de vorige eeuw al beëindigd. Zou ik dus niet meer gebruiken om een website te maken. ;-)\n\nProgramma\'s als Wordpress/Joomla! bieden de gebruiker de mogelijkheid om zonder enige kennis een website in elkaar te zetten. Nadeel: door de vele mogelijkheden wordt een beginner vaak overrompeld. Daarnaast ben je beperkt door de (weliswaar zeer uitgebreide) add-ons. Wil je het net even anders of iets waarvoor (nog) geen add-on is, zul je zelf gaan programmeren, maar daarvoor ontbreekt juist vaak de kennis.\nEen ander aandachtspunt is dat het gaat om open source. Er worden helaas nog met enige regelmaat \'lekken\' vastgesteld en daar wordt \"dankbaar\" misbruik van gemaakt door kwaadwillenden :(\nGeen open source, maar wel beperkt in de mogelijkheden zijn de websitebuilders bij hosting providers. Je kunt er, doorgaans, geen eigen aanvullingen op maken.\n\nVoor een beginner zou ik een pakket als Dreamweaver niet aanraden: ook daarin een overkill aan mogelijkheden, zonder dat er enige kennis voor nodig is. Als er iets fout gaat, volgt vaak een post op een forum voor een oplossing.\n\nGebruik zelf Notepad++
Link naar reactie
Er zijn in feite drie stromingen te onderscheiden:\n- professionals die HTML etc. zelf schrijven; je hebt dan genoeg aan een eenvoudige teksteditor.\n- professionals en hobbyisten die alles online doen na installatie van een CMS.\n- hobbyisten die hun toevlucht zoeken in een wysiwyg editor.\n\nDan heb je het gelijk gerangschikt van moeilijk naar makkelijk. Ik zou beginners aanraden de omgekeerde volgorde te doorlopen. Als je er serieuzer mee bezig gaat wil je vanzelf meer, en ga je jezelf eigenlijk min of meer automatisch verdiepen in een cms. En als dat cms ook ontoereikend blijft, ga je vanzelf iets nieuws programmeren.\n\nDoe wel even die laatste link weg uit je eerste bericht, anders zie ik mezelf genoodzaakt het als spam te rapporteren. Je eigen commerciele website pluggen doen we hier niet aan.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;621922]Er zijn in feite drie stromingen te onderscheiden:\r\n- professionals die HTML etc. zelf schrijven; je hebt dan genoeg aan een eenvoudige teksteditor.\r\n- professionals en hobbyisten die alles online doen na installatie van een CMS.\r\n- hobbyisten die hun toevlucht zoeken in een wysiwyg editor.\r\n\r\nDan heb je het gelijk gerangschikt van moeilijk naar makkelijk. Ik zou beginners aanraden de omgekeerde volgorde te doorlopen. Als je er serieuzer mee bezig gaat wil je vanzelf meer, en ga je jezelf eigenlijk min of meer automatisch verdiepen in een cms. En als dat cms ook ontoereikend blijft, ga je vanzelf iets nieuws programmeren.\r\n\r\nDoe wel even die laatste link weg uit je eerste bericht, anders zie ik mezelf genoodzaakt het als spam te rapporteren. Je eigen commerciele website pluggen doen we hier niet aan.[/QUOTE]\r\n\r\nEn bedoel je met \"eenvoudige teksteditor\" dan echt kladblok? of toch wel iets om de code te highlighten (zoals Notepad ++) :)
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;621966]En haal die eigen link weg .\r\n\r\n\r\nCitaat Foobar\r\n\r\nDoe wel even die laatste link weg uit je eerste bericht, anders zie ik mezelf genoodzaakt het als spam te rapporteren. Je eigen commerciele website pluggen doen we hier niet aan.[/QUOTE]\r\n\r\nSorry, was niet bedoeld ter promotie, eerder als voorbeeld.\r\nHeb hem al weggehaald :)
Link naar reactie
[QUOTE=eigenwebsite;621965]En bedoel je met \"eenvoudige teksteditor\" dan echt kladblok? of toch wel iets om de code te highlighten (zoals Notepad ++) :)[/QUOTE]\r\nKladblok kan, maar Notepad++ maakt het inderdaad net wat makkelijker. En de code-weergave van Dreamweaver nog weer wat makkelijker. Met \"eenvoudige teksteditor\" bedoelde ik vooral het verschil met een tekstverwerker te benadrukken, iets wat lang niet iedereen in de gaten heeft (maar jij wel zo te lezen) :)
Link naar reactie
[QUOTE=BorisCat;622451]Er zijn eel wat website makers, maar een waar ik heel veel plezier mee heb is [url]www.yola.com[/url]\r\nGebruik hier mygb en webhelpje bij en je hebt een hele mooie en gratis site.\r\ndit is mijn site die ik her mee gemaakt hebt.\r\n[url]www.opavonturenboek.yolasite.com[/url][/QUOTE]\r\n\r\nZiet er leuk uit Boriscat:) Iemand nog suggesties voor andere goede online sitebuilders? :)
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;621982]Kladblok kan, maar Notepad++ maakt het inderdaad net wat makkelijker. En de code-weergave van Dreamweaver nog weer wat makkelijker. Met \"eenvoudige teksteditor\" bedoelde ik vooral het verschil met een tekstverwerker te benadrukken, iets wat lang niet iedereen in de gaten heeft (maar jij wel zo te lezen) :)[/QUOTE]\r\n\r\nWat pas echt handig is voor html is HTMLkit, je kunt gewoon direct op preview klikken... verekte makkelijk. Niet meer telkens browser opstarten en werken aan meerdere paginas tegelijk gaat ook makkelijk, en als je een code vergeet geeft hij ook suggesties aan, en kleurt hij de code zodat je weet waar wat is. Lang leve school voor mij te leren over dit programma
Link naar reactie
Ik maak websites in Komodo IDE 6 (volledige versie), afbeeldingen maak ik in GIMP 2.8. Mijn websites draaien op een eigen framework, wat bestaat uit template invullen, pagina\'s definiëren en achtergrond schrijven. Ik doe dit in HTML5, CSS2.1/3, Javascript, jQuery, PHP5 en MySQL, op mijn privéserver met Lighttpd, PHP5 en MySQL.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...