Ga naar inhoud

Filmbestanden


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,\r\n\r\nVan een bepaalde film heb ik twee verschillende DVD versies. \r\n1 versie waarbij er 4 films op 1 DVD staat (4-in-1 VIDEO_TS dus, wel met ondertiteling en evt. nederlands gesproken maar zonder trailers en extra toevoegingen). Daarnaast heb ik 1 versie (iso-bestand) met alles erop en eraan.\r\nDe 4-in-1 is qua grootte gelijk aan het iso-bestand, beide 4,35 GB.\r\nNu ik mijn HD aan het opschonen ben wil ik de film in de beste kwaliteit bewaren en de andere verwijderen.\r\nAls ik naar de grootte van beide films kijk zou ik zeggen dat het iso-bestand een betere kwaliteit heeft omdat bij deze maar 1 films op een DVD past, terwijl bij de andere er 4 op staan.\r\nLaad ik het iso-bestand en het vob-bestand (video-ts) in in Gspot krijg ik de volgende gegevens zichtbaar (zie bijlage).\r\n\r\nIk ben niet erg bekend met Gspot, maar het enige verschil van belang wat ik kan ontdekken is dat het vob-bestand (4-in-1) een bitrate heeft van 2500 kbps en het iso-betsande een bitrate van 2000kbps.\r\nIk zou dit eigenlijk andersom verwachten, dus dat het iso-bestand een hogere bitrate heeft.\r\n\r\nKan iemand mij hier duidelijkheid in verschaffen, zodat ik verder kan met het opschonen van mijn HD?\r\n\r\nBVD\r\n\r\nBor28
Link naar reactie
een isobestand is een gecomprimeerde image van een dvd of cd.\r\neen isobestand kan je qua inhoud bekijken of uitpakken met bijv isobuster.\r\neen iso kan je branden: dwz in oorspronkelijke samenstelling terug op cd of dvd zetten.\r\nwellicht gaat het bij jou om een iso van diezelfde dvd, en zou er dus geen verschil zijn qua kwaliteit van de films.\r\nje zult dus eerst de iso moeten onderzoeken om te weten of er verschil is.\r\ngspot kan dat niet voor je nagaan.
Link naar reactie
Als je ruimte wilt besparen kun je de film ook rippen naar iso. Veelal wordt dit gedaan naar de grootte van een of twee cd\'s. Voor een gemiddelde dvd speelfilm dat goed genoeg. Hogere bitrate is niet altijd garantie voor betere kwaliteit. Laat gewoon eens een stukje naast elkaar draaien, dan zie je snel genoeg welke er beter uitziet.
Link naar reactie
Thx iedereen,\r\n\r\n@ stroke33: De andere bestanden op de 4-in-1 zijn ook interessant, maar ik zou deze ook afzonderlijk als iso kunnen downloaden. Hierdoor krijg ik 4 iso-bestanden welke uiteraard een stuk groter zijn dan de 4-in-1. Maar als hiermee de kwaliteit ook beter is van de film, is dit het overwegen waard. Alleen loopt hierdoor mijn HD wel veel sneller vol.\r\n\r\n@ couch_potato: kan je mij aangeven hoe ik een iso kan omzetten naar een avi. Ik kan de iso uiteraard mounten, maar welk programma kan ik het beste gebruiken om van het gemounte iso-bestand een avi of mp4 te maken.\r\n\r\nBor28
Link naar reactie
Ten eerste is het mounten van een iso file helemaal niet nodig [URL=\"http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html\"]VLC Player[/URL] speelt de ISO gewoon in een keer af zelfs al staan er meerdere films op.\n\nMaar ook Media Player Classic Homecinema welke word meegeleverd met [URL=\"http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm\"]K-Lite Codec Pack[/URL] kan ISO files direct afspelen.\n\nAls je de ISO kleiner wilt maken dan kun je daar o/a [URL=\"http://www.allfreevideoconverter.com/\"]All Free Video Converter[/URL] voor gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...