Ga naar inhoud

Kolom verbergen in Excel 2010


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In mijn met een wachtwoord beveiligde werkmap heb ik een blad verborgen, Iemand die het wachtwoord niet kent kan het verborgen blad dus niet zichtbaar maken.\r\n\r\nOp het verborgen blad wil ik kolommen verbergen en het zichtbaar maken van die kolommen beveiligen met een ander wachtwoord.\r\n\r\nDus als iemand het hele blad wil lezen moet 2 wachtwoorden invoeren, 1 voor het zichtbaar maken van het blad en 1 voor het zichtbaar maken van de kolommen.\r\n\r\nKan dit en zo ja op welke wijze?
Link naar reactie
Een wachtwoord voor het openen van een excel-bestand ligt wat ingewikkelder, maar wachtwoorden voor het kunnen bewerken zijn er zo vanaf gehaald. Er zijn Excel invoegtoepassingen die dat kunnen. Zo heb ik er voor Excel 2003 een die het hele wachtwoord er gelijk af haalt, en voor Excel 2007/2010 een die je het wachtwoord geeft. Uiteraard alleen voor persoonlijk gebruik.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;620129]Een wachtwoord voor het openen van een excel-bestand ligt wat ingewikkelder, maar wachtwoorden voor het kunnen bewerken zijn er zo vanaf gehaald. Er zijn Excel invoegtoepassingen die dat kunnen. Zo heb ik er voor Excel 2003 een die het hele wachtwoord er gelijk af haalt, en voor Excel 2007/2010 een die je het wachtwoord geeft. Uiteraard alleen voor persoonlijk gebruik.[/QUOTE]\r\n\r\nJa die heb ik ook al een poos op de PC staan;);)
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;620129]Een wachtwoord voor het openen van een excel-bestand ligt wat ingewikkelder, maar wachtwoorden voor het kunnen bewerken zijn er zo vanaf gehaald. Er zijn Excel invoegtoepassingen die dat kunnen. Zo heb ik er voor Excel 2003 een die het hele wachtwoord er gelijk af haalt, en voor Excel 2007/2010 een die je het wachtwoord geeft. Uiteraard alleen voor persoonlijk gebruik.[/QUOTE]\r\n\r\nWil je dat verder uitleggen. Ik heb n.l. enkele gegevens in Excel 2010 staan die absoluut niet bestemd zijn voor onbevoegden.\r\nVandaar mijn vraag, zie 1e bericht, naar een dubbele beveiliging.\r\n\r\nKlopt dit dan wel?\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=55183&highlight=Kaat[/url]
Link naar reactie
[url]http://forum.computeridee.nl/showthr...highlight=Kaat[/url] \r\n\r\nHier moet je eerst een ww ingeven alvorens het bestand geopend wordt\r\nEn is dus niet te kraken met een invoegtoepassing, omdat daarvoor je bestand geopend moet zijn.\r\n\r\nWat dus niet wil zeggen dat er geen vogels zijn die het toch voorelkaar krijgen, maar voor de gewone Excel gebruiker zal dit geen makkie zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...