Ga naar inhoud

huiskamerinstallatie installeren!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe TV (Samsung Smart-tv), plus nieuwe Blu Ray-speler, plus nieuwe receiver. Ik kan alles met alles verbinden en overal zit HDMI op, maar ik vind het als leek toch lastig wat ik precies moet doen. \r\nIk wil via het Experia-boxje van KPN TV kijken en radio beluisteren, maar ik wil ook dat het DVD-geluid via de versterker (sound surround!) kan lopen, dat van TV en radio ook, en ik zie nu ook dat de Blu Ray speler (Samsung) naast de HDMI-uitgang (voor naar naar de TV, denk ik) slechts een coaxiale verbindingsmogelijkheid naar de versterker heeft, en ik vraag me af of die dat ook heeft.\r\nIk kan de \'foto\'s\' van de achterkant van alle apparaten leveren.\r\nKan iemand mij hierbij helpen, of is dat een rare vraag voor zo\'n forum? Ik heb niet zoveel ervaring hiermee.\r\nJos Noordanus
Link naar reactie
In de handleiding staat het zeker, maar dan moet je waarschijnlijk evengoed een keuze maken tussen zes miljard verschillende mogelijkheden.\n\nIn ieder geval moet je de volgende verbindingen leggen:\nBlu Ray -> TV (hdmi)\ntv-ontvanger kpn -> TV (hdmi)\nBlu Ray -> versterker (alleen geluid)\ntv-ontvanger kpn -> versterker (alleen geluid)\n\nIn plaats van de blu ray speler kun je ook de tv ook de versterker aansluiten voor geluid. De verbinding tussen tv-ontvanger en versterker hou je dan nog steeds om radio te luisteren zonder de tv aan hoeven zetten.\n\nAls je wilt weten wat de beste keuze voor de audioverbindingen is, laat dan even weten welke aansluitmogelijkheden alle apparaten hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;619318]\nBlu Ray -> TV (hdmi)\nBlu Ray -> versterker (alleen geluid)\n[/QUOTE]\n\nFout.... \n\nBluRay sluit je met HDMI aan op de versterker, en via de versterker gaat het beeld naar de TV. \n\nZo aansluiten is de enige optie als je HD audio wilt. \n\n[quote]\ntv-ontvanger kpn -> TV (hdmi)\ntv-ontvanger kpn -> versterker (alleen geluid)\n[/quote] \n\nWaarom zo ingewikkeld? \n\nGewoon alle apparaten met HDMI naar de versterker, hoef je maar 1x de lipsync te regelen, en minder kabelzooi. En veel makkelijker te bedienen. De TV laat je altijd op receiver staan, en je schakeld alleen op de receiver naar de juiste input.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties.\r\nFooBar begrijpt me in elk geval, omdat er zoveel mogelijkheden zijn.Wat me wel opvalt, en eigenlijk mij daarin bevestigt dat het allemaal niet zo makkelijk is: er zijn 3 reactries, en twee ervan met tegenstrijdige adviezen.\r\nNu wacht ik maar even Foo Bar\'s reactie op Marc H. af, zodat ik tot een evenwichtige keuze kan komen.\r\nMaar ik weet absoluut niets van \'lipsinc\' af, Marc, wel wat \'kabelzooi\' is, en dat had ik vroeger nog veel meer dan nu! Wat dat betreft is HDMI wel een zegen.\r\nBedankt, heren! Ik wacht dus nog even af.
Link naar reactie
lipsync is het gevolg van de vertraging die alle flatscreen TV\'s hebben. Alle moderne TV\'s hebben interne processen waardoor het beeld met enkele miliseconden later wordt afgespeeld. Als je het geluid niet via de TV, maar rechtstreeks via bijvoorbeeld een receiver afspeelt zal het geluid eerder zijn dan wat je op de TV ziet. Dit valt vooral op bij spraak. vandaar dat lipsync wordt genoemd. Iedere moderne receiver kan dit compenseren.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;619325]Fout.... [/QUOTE]\r\n\r\nNou, fout zou ik \'t niet noemen. Misschien minder goed in jouw ogen, maar het gaat zeker werken op mijn manier, dus fout is het niet. In mijn verdediging: ik ben niet gewend dat receivers HDMI-ingangen en -uitgangen hebben.\r\n\r\nMaar getuige je verhaal over lipsync heb je er meer verstand van dan ik :)
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik kom er na het lezen van de diverse reacties nog steeds niet uit.\n[b]Ik heb:[/b]\nEen KPN Experia box V8\nEen Motorola HDMI ontvanger VIP 1853 n(van KPN)\nEen Onkyo AV Receiver TX SR608\nEen Samsung TV HD UE40C6700\nEn verder een iTV-abonnement bij KPN\n[b]Wat wil ik:[/b]\nAls ik nu naar de radio wil luister moet ik de tv aanzetten. Graag wil ik dat via de AV Receiver doen waarop ik dan ook kan zien naar welke zender ik luister.\nToen het signaal nog via de Coax binnen kwam ging dat prima.\n\n[b]Vraag:[/b]\nHoe kan ik mijn wens realiseren ?
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;631052] Je hebt alleen de tv even nodig om de juiste zender te selecteren ,daanrna kan die gewoon uit.[/QUOTE]\r\n\r\nEn als je het vaak genoeg doet, lukt het op een gegeven moment ook wel met alleen de afstandbediening!\r\nDit is inderdaad de juiste weg in geval van radio via de digitale ontvanger. Je tuner zet je dan in plaats van op Radio op AUX (of welke aansluiting je gebruikt hebt).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...