Ga naar inhoud

huiskamerinstallatie installeren!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe TV (Samsung Smart-tv), plus nieuwe Blu Ray-speler, plus nieuwe receiver. Ik kan alles met alles verbinden en overal zit HDMI op, maar ik vind het als leek toch lastig wat ik precies moet doen. \r\nIk wil via het Experia-boxje van KPN TV kijken en radio beluisteren, maar ik wil ook dat het DVD-geluid via de versterker (sound surround!) kan lopen, dat van TV en radio ook, en ik zie nu ook dat de Blu Ray speler (Samsung) naast de HDMI-uitgang (voor naar naar de TV, denk ik) slechts een coaxiale verbindingsmogelijkheid naar de versterker heeft, en ik vraag me af of die dat ook heeft.\r\nIk kan de \'foto\'s\' van de achterkant van alle apparaten leveren.\r\nKan iemand mij hierbij helpen, of is dat een rare vraag voor zo\'n forum? Ik heb niet zoveel ervaring hiermee.\r\nJos Noordanus
Link naar reactie
In de handleiding staat het zeker, maar dan moet je waarschijnlijk evengoed een keuze maken tussen zes miljard verschillende mogelijkheden.\n\nIn ieder geval moet je de volgende verbindingen leggen:\nBlu Ray -> TV (hdmi)\ntv-ontvanger kpn -> TV (hdmi)\nBlu Ray -> versterker (alleen geluid)\ntv-ontvanger kpn -> versterker (alleen geluid)\n\nIn plaats van de blu ray speler kun je ook de tv ook de versterker aansluiten voor geluid. De verbinding tussen tv-ontvanger en versterker hou je dan nog steeds om radio te luisteren zonder de tv aan hoeven zetten.\n\nAls je wilt weten wat de beste keuze voor de audioverbindingen is, laat dan even weten welke aansluitmogelijkheden alle apparaten hebben.
Link naar reactie