Ga naar inhoud

Foto's met grijs vlak


Aanbevolen berichten

Dan ben ik bang dat het apparaat wat ze er op gezet (of de foto\'s gemaakt) heeft defect is, want de stick zelf kan volgens mij niet zomaar individuele foto\'s allemaal eenzelfde afwijking geven.\n\nHet is een stick, geen kaartje, dus wat heeft ze op die stick gezet ?\n\nHeb je ook op een andere computer gekeken zodat het programma waarmee je kijkt anders is ?
Link naar reactie
terzijde...\r\nben benieuwd: zijn dat dan externe hdd\'s?\r\nik zag dit soort verschijnselen eigenlijk uitsluitend bij overdracht via usb en cardreaders (doorgaans ook een usb-aangesloten apparaat), en vooral als sprake is van overdracht van veel kleinere bestanden.\r\nik denk dat usb gevoeliger is dan we willen..... zou dat iets te maken hebben met gelijktijdige stroomvoorziening?
Link naar reactie
@falstring Nee het zijn meestal interne hd\'s en vaker uit laptops dus 2.5 inch, maar die worden gewoon ook het meest aangeboden, dus dat hoeft geen aanwijzing te zijn. \nVaak zie ik ze met Easeus data recovery pro. Hoe langer zo\'n actie nodig heeft, hoe meer ik er tegen kom. \nOpvallend is dat de bestandsgrootte nog wel \"normaal\"is, maar het plaatje dus rechthoekige grijze vlakken vertoont. Het terughalen van de jpg is dan niet gelukt, maar wat hij wel kon recoveren, laat hij zien. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;619358]\nOpvallend is dat de bestandsgrootte nog wel \"normaal\"is, maar het plaatje dus rechthoekige grijze vlakken vertoont. Het terughalen van de jpg is dan niet gelukt, maar wat hij wel kon recoveren, laat hij zien. \n[/QUOTE]\nDie info staat los in het bestand (de gegevens over de pixel omvang dan) c.q. de bestandstabel, dus er is bekend hoe groot het had moeten zijn.\n[QUOTE=Niekie30;619341]Ik zie zulk soort .jpg\'s regelmatig, als ik hele slechte harddisk recover. Een deel van de jpg\'s komt er goed vanaf en een ander deel heeft (vaak een onder of bovenzijde) grote grijze vlakken. \n[/QUOTE]\nAls er sectors van een foto ontbreken dan krijg je wel zo\'n effect, maar het hangt er hier vanaf hoe eenzijdig de afwijking is. Ik maakte er een beetje uit op dat het vaak eenzelfde grijs vlak is, en niet willekeurige delen die bij elke foto weer anders zijn.\n\nAls het wel nogal willekeurig is dan gaat het misschien om kapotte sectoren die in de bestandstabellen bevatten, en er daardoor een aantal sectoren met data niet worden gevonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...