Ga naar inhoud

geluidskaart: grijze instelling


Aanbevolen berichten

Ik heb een hele tijd goed kunnen opnemen op mijn Vista laptop, via Audacity, maar toen ik vanmorgen mijn laptop aandeed, had hij geen geluid! Het microfoon icoontje gecontroleerd, en die stond op 100! Het bleek dat er een instelling veranderd was, terwijl ik er zelf niet aan had gezeten! Daarna veranderd en toen deed hij het gelukkig weer. Helaas neemt de laptop nu weer alleen in mono op. Ik kan in de geluidskaart duiken, maar de instelling waarmee ik dat zou kunnen veranderen is nu grijs! Zelfs op de Audacity site kan ik het nu niet meer vinden! De nieuwe versie van Audacity doet zelfs helemaal niks! :mad:\r\n\r\nHet veranderen lijkt gelukt te zijn, alleen krijg ik deze nieuwe Audacity helemaal niet aan de praat! Het lijntje blijft vlak! Ik heb alle stekkers gecontroleerd!
Link naar reactie
De instelling die grijs was is dat gelukkig niet meer; ik moest in de microfoon zijn. Vreemd genoeg. Geluid weer stereo dus, maar Audacity doet het nog steeds niet. Een andere vinyl recorder. EZ doet het wel en met wat kunst en vliegwerk kan ik opnemen. Is er ergens een Nederlandse checklist voor Audacity? Ik heb het al een keer verwijderd, maar dat maakt niks uit; de instellingen blijven bewaard. Ik heb ook al bij de Lame recorder gekeken, maar EZ neemt alles probleemloos op, ik kan alleen niet knippen en plakken en zo.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Ik heb het gevraagd op het Audacity forum en ik schijn het bestand audacity.cfg te moeten verwijderen, maar die kan ik nergens vinden. Het is het bestand waar de settings in staan. Wanneer je Audacity verwijdert, gaan die instellingen nl niet mee, maar worden bewaard in dat bestand. Je moet dat openen in een programma als Kladblok, en ook dat begrijp ik niet helemaal. Als je Audacty portable hebt, kunnen die gegevens over je instellingen staan, en wat je dan moet doen zeggen ze niet.\nKlinkt wel ingewikkeld, maar het komt hier op neer: weet iemand hoe ik die instellingen van Audacity kan resetten??
Link naar reactie
Audacity[B].[/B]cfg staat (onder mijn XP) in\nC:\\Documents and Settings\\gebruikersnaam\\Application Data\\Audacity\n\nMocht je het vinden hernoem het dan even om te zien of audacity het leuk vind dat het weg is.\n\n[url=http://wiki.audacityteam.org/index.php?title=Audacity_Preferences]Hier[/url] is de lijst van meerdere besturingssystemen en de plaats waar het bestand te vinden zou zijn:\n* Windows 98/ME: Windows\\Application Data\\Audacity\n* Windows 2000/XP: Documents and Settings\\\\Application Data\\Audacity\n* Windows Vista and 7: Users\\\\AppData\\Roaming\\Audacity\n* OS X: ~/Library/Application Support/audacity\n* Linux: ~/.audacity-data\n\n\nDe tekst in die link zegt ook hoe audacity te resetten:\n* exit Audacity\n* Open audacity.cfg in a text editor such as Notepad and remove all the content except the line \nNewPrefsInitialized=1\n* Save the changes to audacity.cfg and restart Audacity\n\nDus:\n* sluit audacity af.\n* Open het bestand audacity.cfg met Kladblok.\n* Verwijder alle tekst uit het bestand, [I]behalve[/I] de regel [B]NewPrefsInitialized=1[/B]\n* Sla het bestand op.\n\nJe kan natuurlijk ook het bestand hernoemen voor backup, en een nieuw bestandje met alleen die regel plaatsen.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ja, heb ik gelezen en geprobeerd. Ik las ook dat Windows gebruikers een v-tje konden zetten tijdens het (her) installeren. (Of heb ik nou vreselijk gezondigd? :oops: ) Dat heb ik gedaan en toen deed de pausetoets het weer. Alleen moet ik de instellingen nog checken, die zullen wel weer standaard staan. \nBij CCleaner zag ik trouwens bij \'niet gebruikte bestandextensies\' het cfg bestand staan, maar wat dat nou precies inhoudt weet ik niet.
Link naar reactie
Misschien geeft CCleaner aan dat de extensie .cfg (nog) niet gekoppeld is aan een programma ?\nOfwel: als je een .cfg bestand wil openen zal je de vraag krijgen met[I] welk programma[/I] Windows het moet openen. Aangezien je het alleen met Kladblok bewerken mag zou je dan kiezen voor Kladblok. Als je dan gelijk een vinkje zet bij \'[I]Deze extensie altijd openen met dit programma[/I]\' dan zal de extensie vanaf dan gekoppeld zijn aan Kladblok zodat een dubbelklik voldoende is om te openen, en ik denk dat CCleaner die melding dan niet meer geeft.\nEcht belangrijk is het niet, een programma dat zelf .cfg bestanden maakt weet die ook zelf te openen voor eigen gebruik, in dit geval audacity dus.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb wel iets gedaan wat hier stond, met die driver en zo, maar vaak snap ik het niet helemaal wat ik doe. Toch heb ik vorige week weer een driver geupdate (Windows Movie Maker deed het ook ineens weer na zo\'n update) en daarna zat ik weer een beetje aan de knoppen van de geluidskaart. Je wilt het niet geloven, maar hij deed het weer!!! :-) Ik heb de instellingen nou maar even ergens opgeschreven..
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;623534]Toch heb ik vorige week weer een driver geupdate \n\n.............\nEn weet je ook welke , of doe je zomaar iets . :D;):)[/QUOTE]\n\nJa, hè hè! Tuurlijk heb ik opgezocht welke driver ik moest hebben, ik ben niet gek!\n\nBij de desktop heb ik wel een herstelpunt gebruikt toen het toetsenbord het ineens niet meer deed na een update van een driver. Maar daar heb ik het gevoel alsof je bij die \'updates\' van de regen in de drup komt.. (XP)
Link naar reactie
Optionele updates uit zetten wil wel helpen, en als zoiets weer gebeurt dan kan je beter even de PC uitzetten, stekker er uit, een paar maal de aan/uit schakelaar drukken, en weer opstarten. Dat gedrag van een toetsenbord wat uitvalt vind ik zeker geen reden om updates te stoppen.\r\n\r\nEerst gewoon opnieuw opstarten is trouwens ook geen overbodige daad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...