Ga naar inhoud

foto plaatsen in word


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb in word een uitnodiging gemaakt. Deze wordt staand afgedrukt. Nu is het echter zo dat de uitnodiging wordt dubbelgevouwen, zodat de tekst aan de binnenkant zit.\r\nNu wil ik aan de voorkant van de uitnodiging een foto plaatsen. Hoe moet ik dit doen, want kom er niet uit.\r\nEn hoe gaat het dan met printen, moet waarschijnlijk dubbelzijdig geprint worden. Ik gebruik word 2010.\r\n\r\nWie o wie kan me helpen.
Link naar reactie
Eigenlijk gebruik je voor dergelijke zaken beter publisher. Zit in je office-pakket, maar je moet er wat naar zoeken: start-Microsoft office-Microsoft publisher. in Word: foto op tweede blz plaatsen en recto-verso afdrukken. Met afdrukvoorbeeld zie je wel of het goed komt...\n\nHeb je hier iets aan?\n\nsuccces!\nFrank
Link naar reactie
[QUOTE=knoppenman;616834]Zit in je office-pakket[/QUOTE]\r\nDat hoeft niet waar te zijn. In de goedkopere office-versies voor thuis en studenten zit het niet in.\r\n\r\nMaar in Word kan het ook. Twee opties eigenlijk:\r\n- Maak het als vier normale pagina\'s in word: voorkant, linker binnenkant, rechter binnenkant, achterkant. Dan opslaan als PDF, en vanuit de Adobe Reader printen \"als boek\". Adobe Reader zet de pagina\'s dan zelf in de juiste volgorde, je hoeft dan alleen nog maar dubbelzijdig af te drukken.\r\n- Andere optie volledig in Word: Kies voor een liggende paginainstelling en verdeel de pagina in twee met behulp van kolommen. Pagina 1 linkerkolom is dan de achterkant, rechterkolom de voorkant. Pagina 2 wordt de binnenkant. Ook dit dubbelzijdig afdrukken.\r\n\r\nVoor het dubbelzijdig afdrukken moet je bij het afdrukken voor Eigenschappen kiezen en dan in de printerinstellingen aangeven dat het dubbelzijdig moet. Waar dit precies zit hangt van je printer af, maar het staat vast ergens. Als je printer niet zelfstandig dubbelzijdig kan afdrukken, zal eerst een kant worden geprint en krijg je op je scherm instructies hoe je het papier terug in de printer moet leggen voor de andere kant.
Link naar reactie
Ik wou een pagina door de helft delen, omdat ik precies moest weten waar een vouwlijn moet komen. Het probleem is nu dat ik 2 pagina\'s heb van 4 vakken. \r\nIk hoef alleen de eerste pagina maar te gebruiken, dus 2 vakken. Hoe kan ik nu alles weer samenvoegen zodat ik 1 pagina heb zonder lege vlakken. Dus gewoon 1 geheel.
Link naar reactie
wat betreft foto plaasen: ga in word naar menu-item invoegen, kies afbeelding, kies uit bestand en blader naar de gewenste prent.\r\nals ie erin staat:\r\n- formaat aanpassen door te selecteren en via de hoek met je cursor vergroten of verkleinen\r\n- plaats aanpassen: klik dubbel op de foto als ie in word staat, kies afbeelding opmaken, tabblad indeling, en kies voor plaatsen voor tekst. je kan er nu mee slepen wat je wilt.
Link naar reactie
m$ word @#$%^&*()(*&^%$##@\r\n\r\nje kan een a6 declareren\r\nen hierop je opmaak doen\r\n\r\nop pagina 1 en 2 zet je de tekst op zijn kop = binnen kant na vouwen\r\n\r\nop pagina 4 zet je je plaatje\r\n\r\nenkelzijdig afdrukken met 4 pagina\'s per vel\r\n\r\nje vouwt de pagina\'s 1 en 2 naar achteren en daarna weer tegen elkaar\r\n\r\nzodat pagina 4 naar je toe is en pagina 3 de achterkant vormt
Link naar reactie
[QUOTE=papa;616899]Ik heb al meerdere posten gedaan hierover vandaag, maar kom er niet uit. Wie kan me uitleggen wat ik precies moet doen.[/QUOTE]\r\n\r\nJe vraagt een precieze uitleg, maar niet precies wat je wil hebben. Dat het een staande kaart moet worden is duidelijk, maar bijvoorbeeld niet welk formaat.\r\n\r\nIk heb hieronder een voorbeeldopzet bijgevoegd voor een A5 dubbele kaart. Je hoeft eigenlijk alleen nog maar tekst en afbeeldingen toe te voegen :)
Link naar reactie
[URL=\"http://office.microsoft.com/nl-nl/templates/goed-gedaan-kaart-TC006087251.aspx\"]Hier[/URL] enkele kaart sjablonen en [URL=\"http://home.kpn.nl/nanny.hagen/Word/Creatief%20met%20Word.pdf\"]hier uitleg[/URL] over het maken van kaarten.En [URL=\"http://www.omewil.nl/artikelen/kaarten.html\"]hier[/URL] nog een link.
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;616971]dat komt ervan asl je meerdere topics met hetzelfde start\r\n\r\ndan weet je niet meer waar je moet zoeken\r\n\r\nin deze staan verschillende goede antwoorden\r\n\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=74290[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDankzij deze tips is het me uiteindelijk toch gelukt. Iedereen bedankt voor de tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...