Ga naar inhoud

probleem met google chrome


Aanbevolen berichten

Ik krijg, net als zovelen blijkbaar, sinds kort steeds de melding dat er iets mis is met mijn Google Chrome profiel. ik heb mijn profiel al gewist en opnieuw aangemaakt, Google Chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar steeds krijg ik opnieuw die boodschap. Bij doorklikken werkt alles normaal. Kent iemand een duurzame oplossing?\r\n\r\nbedankt!
Link naar reactie
er staat: \'uw profiel kan niet correct worden geopend. Sommige functies zijn wellicht niet beschikbaar. Controleer of uw profiel bestaat en of u beschikt over de lees- en schrijfrechten voor de inhoud van het profiel.\'\n\n(ik ben hoofdgebruiker van de computer en heb nooit problemen in die zin gehad. Heb bij mijn weten ook niets gewijzigd de laatst tijd.)
Link naar reactie
Probeer eerst even dit:\n\n---------------------------------------------------------\nEen nieuw gebruikersprofiel voor de browser maken\nAls uw gebruikersprofiel voor de browser is beschadigd, kunt u een nieuw gebruikersprofiel maken om het beschadigde profiel te vervangen:\n\nInstructies voor Windows\n\nSluit Google Chrome helemaal af.\nGa naar menu \'Start\' > Uitvoeren.\nGeef een van de volgende directory\'s op in het tekstveld en druk op OK.\n\nWindows XP: %USERPROFILE%\\Local Settings\\Application Data\\Google\\Chrome\\User Data\\\n\nWindows Vista/ Windows 7: %LOCALAPPDATA%\\Google\\Chrome\\User Data\\\nGa naar de map \'Default\' in het directoryvenster dat wordt geopend en wijzig de naam van deze map in \'Backup default\'.\n\nProbeer Google Chrome opnieuw te openen. Er wordt automatisch een nieuwe map \'Default\' gemaakt wanneer u de browser gaat gebruiken.\nDesgewenst kunt u de gegevens van het oude gebruikersprofiel overzetten naar het nieuwe profiel. Dit wordt echter niet aangeraden, aangezien een deel van het oude profiel beschadigd is. Daarom kunt u de oude bladwijzers beter overzetten door het bestand \'Bookmarks.bak\' in de map \'Backup default\' te kopiëren naar de nieuwe map \'Default\'. Zodra het bestand is verplaatst, verandert u de naam van het bestand \'Bookmarks.bak\' in \'Bladwijzers\' om de migratie te voltooien.\n-----------------------------------------------------------\n\nMaar draai ook even [URL=\"http://www.malwarebytes.org/\"]MBam[/URL] en een [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/\"]free online virus scanner[/URL].
Link naar reactie
Zo:\n\nEen nieuw gebruikersprofiel voor de browser maken\nAls uw gebruikersprofiel voor de browser is beschadigd, kunt u een nieuw gebruikersprofiel maken om het beschadigde profiel te vervangen:\n\nInstructies voor Windows\n\nSluit Google Chrome helemaal af.\nGa naar menu \'Start\' > Uitvoeren.\nGeef een van de volgende directory\'s op in het tekstveld en druk op OK.\nWindows XP: %USERPROFILE%\\Local Settings\\Application Data\\Google\\Chrome\\User Data\\\nWindows Vista/ Windows 7: %LOCALAPPDATA%\\Google\\Chrome\\User Data\\\nGa naar de map \'Default\' in het directoryvenster dat wordt geopend en wijzig de naam van deze map in \'Backup default\'.\nProbeer Google Chrome opnieuw te openen. Er wordt automatisch een nieuwe map \'Default\' gemaakt wanneer u de browser gaat gebruiken.\nDesgewenst kunt u de gegevens van het oude gebruikersprofiel overzetten naar het nieuwe profiel. Dit wordt echter niet aangeraden, aangezien een deel van het oude profiel beschadigd is. Daarom kunt u de oude bladwijzers beter overzetten door het bestand \'Bookmarks.bak\' in de map \'Backup default\' te kopiëren naar de nieuwe map \'Default\'. Zodra het bestand is verplaatst, verandert u de naam van het bestand \'Bookmarks.bak\' in \'Bladwijzers\' om de migratie te voltooien.
Link naar reactie
Met een nieuw profiel bedoel ik (en ook Google) dat je een [U]nieuw profiel [/U] maakt , dus als je oude profiel [email]knopperman@gmail.com[/email] is, je even een nieuw gmail adres aanmaakt bij Google bijvoorbeeld [U]knopjesman@gmail.com[/U] en daarmee een nieuw profiel maakt.\r\n\r\nAls het werkt dan kun je gmail zo instellen dat je van [email]knopperman@gmail.com[/email] de email laat doorsturen naar [email]knopjesman@gmail.com[/email]:p
Link naar reactie
Dat lijkt me onnodig omslachtig, en zeker niet wat Google bedoelt met \"nieuw profiel\".\n\nIk zou in eerste instantie de hele map %USERPROFILE%\\Local Settings\\Application Data\\Google\\Chrome of %LOCALAPPDATA%\\Google\\Chrome als backup ergens anders naartoe kopieren. Daarna Chrome van de computer verwijderen en als de genoemde map nog bestaat deze even handmatig verwijderen. Dan chrome opnieuw installeren, starten om een nieuwe profielmap te laten aanmaken en weer sluiten. Daarna de bladwijzers en eventuele cookies waaraan je gehecht bent vanuit de eerder gekopieerde map naar het nieuw aangemaakte profiel kopieren. Niet de hele map terugkopieren!
Link naar reactie
[QUOTE] Daarna de bladwijzers en eventuele cookies waaraan je gehecht bent vanuit de eerder gekopieerde map naar het nieuw aangemaakte profiel kopieren. Niet de hele map terugkopieren! [/QUOTE]Of evt importeren vanuit Firefox of IE als je ook een 2e browser hebt die (redelijk) actueel is, kan je nl ook de wachtwoorden meestal meenemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...