Ga naar inhoud

Wmv en windows


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\nIk maak korte promo films die ik bewerk in Pinnacle Studio 14 en camtasia.\r\nIk lever in WMV formaat en het zelf Windows7.\r\nDe filmpjes zijn echter alleen af te spelen indien de andere partij ook Windows7 heeft anders krijgt men een codec melding. Kan ik zo produceren dat iedereen het gewoon kan zien ( heb zelf het codec pack geinstalleerd.
Link naar reactie
Het blijft altijd wel een beetje een codec probleem op oudere besturingssystemen. Voor een beetje kwaliteit wil je namelijk een moderne codec gebruiken, en die zit standaard niet in die besturingssystemen.\n\nPersoonlijk zou ik Xvid verkiezen boven WMV, maar ook dat is op XP niet afspeelbaar zonder codec. Ik denk dat andere partij maar gewoon met de tijd mee moet gaan en een fatsoenlijk afspeelprogramma installeert. Media Player Classic Home Cinema is een aanrader, licht, hoeft niet eens geinstalleerd te worden en speelt de meest gangbare formaten.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;616705]Wat is er mis met gewoon mpeg formaat.(volgens de dvd norm)[/QUOTE]\r\n\r\nOok niks. Ik meen wel weer ergens gelezen te hebben dat windows 8 geen dvd decoder aan boord heeft? Maar zover zijn we nog niet, en wie weet is het tegen de tijd dat win8 echt uit komt weer veranderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...