Ga naar inhoud

Kan geen gegevens van bronbestand of bronschi


Aanbevolen berichten

Dat is een heel slecht begin... Je kunt het nog even afwachten, maar ik vrees dat het de hamer wordt.\nHeb je nog garantie? \nLet op: de verkopende partij geeft vaak maar een jaar garantie, maar je kunt het serial van een schijf ook vaak invoeren op de RMA page van de fabrikant van de schijf en dan kijken of die nog garantie geeft.\n\nNiek
Link naar reactie
[URL=http://img293.imagevenue.com/img.php?image=344663764_Errorscan_3_122_475lo.jpg][IMG]http://img293.imagevenue.com/loc475/th_344663764_Errorscan_3_122_475lo.jpg[/IMG][/URL] \r\n \r\nBegint er tamelijk hopeloos uit te zien, of niet?\r\n\r\nDeze externe schijf heb ik gekocht in februari 2010. Als er 2 jaar garantie op zit - ik ga het morgen navragen in de plaatselijke computerzaak waar ik heb gekocht - dan is dit gevalletje van PECH.\r\n\r\nHet merk: WD 10EADS External USB Device (Western Digital, WD Elements). Zou een \'goeie\' zijn... Tja.\r\n\r\nHebben jullie nog tips:\r\n\r\nWat is een echt goed merk, of maakt het allemaal weinig uit.\r\nHoe kun je het beste omgaan met een externe schijf? Ik vermoed zelf, achteraf gezien, dat ik hem vaker had moeten afkoppelen. Nu was hij standaard ingeschakeld, dus als de computer de hele dag draaide (en dat doet hij bij mij) dan draaide ook die externe schijf.
Link naar reactie
Er worden eigenlijk geen echt slechte schijven gemaakt. Er is wel een verschil tussen gewone consumenten hd\'s en hd\'s voor servers en nassen. Dat zijn de zgn 24 x 7 schijven. Die hebben ook een andere fout tolerantie ivm raid opstellingen in een nas. \n\nVaak kijk ik naar de buffer grote en het aantal jaren garantie. \n\nEn de schijf aan laten staan, moet het tegen kunnen. Ook het zonder waarschuwing afkoppelen is niet echt slecht voor de schijf, wel voor de bestanden eventueel. \nHet in werking zijnd verplaatsen van de hd kan wel funest zijn. Zelf doe ik dat nooit.\nIk heb een 1 TB 2,5 inch hdtje. \nDat verhuisd dagelijks naar meerdere plekken in huis, maar ik leg het ding altijd eerst naar en dan koppel ik hem aan. \n\nNiek
Link naar reactie
Aaii da\'s jammer. Nou ja, niet geschoten is altijd mis he.\nJe zou in de winkel nog kunnen beginnen over een uitspraak van een rechter, die was iets van: De garantie moet zolang geldig zijn, als de tijd die je mag verwachten, dat het product goed werkt.\n[url]http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie[/url]\n\n\nNiek
Link naar reactie
Op zich heb ik me nooit zo verdiept in die overzichtjes, maar ik vind de error count zeker hoog.\nDe ervaring leert dat zulke schijven het vroeger of later toch opgeven. Dat kan 7 dagen zijn, maar ook 2 jaar. Feit blijft dat je in dat geval je data meestal echt kwijt bent.\n\nAls ik hier een schijf controleer met HDTune gaat op elke schijf die ook maar 1 rood blokje geeft in principe de hamer tenzij de eigenaar anders besluit. \n\nOok al is het m\'n hobby, ik wil altijd kwaliteit blijven leveren.\nWat m\'n eigen spulletjes betreft, koop ik bijna 2 jaarlijks nieuwe externe schijven, omdat daar de backup data op gaat tijdens m\'n \"werk\" aan pc\'s en laptops. \nDe oude schijven krijgen een andere bruikbare bestemming.\n\nBeginnen met meerdere rode blokjes..... De schijf vertraagd nu al je pc, dacht ik gelezen te hebben. \nDat gaat niet meer goed komen. Ik zou er op gepaste wijze afscheid van nemen en blij zijn, dat je data nog net hebt kunnen redden.\n\nNiek
Link naar reactie
Als de errors alleen in het begin zitten zou je nog de schijf kunnen partitioneren en de eerste zoveel GB unallocated laten. Dan komt de leeskop ten minste niet meer op die plek en verminder je de kans dat het nog slechter gaat worden. Heb je de error scan wel helemaal kunnen afdraaien? Kun je dan een screenshot maken ook graag onder het kopje error scan? \nPS. Je kunt heel makkelijk een screenshot maken door op het opslaan mapje te klikken rechtsbovenin.
Link naar reactie
Bedankt heren, voor het meedenken! Weer wat geleerd. \r\n\r\nMet name HD Tune - door mij niet eerder gebruikt - is een geweldig hulpmiddel. Had ik meteen kunnen gebruiken in plaats van zoals nu eerst de computer anderhalve dag aan één stuk laten draaien vanwege foutcontrole.\r\n\r\nIk heb besloten een punt achter deze externe schijf te zetten. Ik ben er klaar mee. De doorslag gaf het feit dat die schijf de computer verstoorde bij opstarten. Dat kanik er niet bij hebben, want ik heb het apparaat nodig voor mijn werk (telewerkende journalist).\r\nEen zwager had me al eens verteld dat het gevoelige dingen zijn, die externe schijven. Als je echt je \'spullen\' wil veiligstellen moet je wel drie back-ups maken op drie opslagmedia.\r\nGelukkig heb ik trouwens de gegevens nog van de schijf kunnen halen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...