Ga naar inhoud

Film van camera naar Pinnacle studio 15 ?


Aanbevolen berichten

Beste mede-forumnisten !\r\n\r\nVraagje:\r\n\r\nIk heb een nieuwe JVC digitale camera met een 16gb sd kaart. De vakantiefilm die erop staat moet op de Sony Vaio waar Pinnacle 15 op staat. Hoe haal ik mijn beelden op de beste manier over ?? Met HDMI ? USB ? Kaart rechtstreeks in de computer? Wat is de beste en enige juiste methode ??\r\n\r\nGroet, en alvast bedankt voor je antwoord.
Link naar reactie
HDMI is voor het weergeven op een tv of iets dergelijks. Daar kun je geen beelden mee op de computer krijgen.\n\nAls je via USB aansluit zal de camera zich als het goed is aandienen als verwisselbare opslag, vergelijkbaar met een USB-stick. De bestanden kun je dan gewoon kopieren zoals gebruikelijk. Hetzelfde gebeurt als je de SD-kaart in de computer steekt. Welke je kiest maakt in principe niet uit, er is geen enige juiste manier. Persoonlijk zou ik de SD kaart in de computer stoppen. Dan hoeft de camera niet aan te staan tijdens de overdracht, dus dat scheelt een stroomkabel aansluiten.
Link naar reactie
Aanvulling op FooBar, \nzodra je het kaartje in de PC hebt gestopt maak je er een kopie van op je computer je kunt daarna je kaartje terug in de camera steken.\n\nMaak van de kopie op je computer een kopie op een andere schijf of USB stick en gebruik de eerste kopie om mee te werken in Pinnacle studio 15, dan heb je altijd een kopie, en vanaf je computer is het een stuk vlotter werken in Pinnacle studio 15.
Link naar reactie
Beide hebben het juist met de SD-kaart.\nEchter zou ik zelf persoonlijk voor USB gaan.\nOp zich maakt het allemaal niet uit, maar ik ben er van overtuigd dat de bestanden sneller overgezet kunnen worden naar computer met USB.\nBij mij was via SD-kaart altijd een stuk langzamer dan USB.\nKan ook aan mijn computer liggen, geen idee.\nJe kan kijken wat het best voor je werkt.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik had van de fotowinkel (speciaalzaak) begrepen dat rechtstreeks met de kaart niet een goede optie was. Waarom weet ik niet. Vreemd overigens dat je dit niet kan met HDMI. Die kan juist snelle beelden verwerken. Dus volgens mij blijft USB over ! Moet ik dan nog een superkwaliteits kabel kopen (voor maximaal 10 cm afstand) of maakt dit totaal niet uit ??
Link naar reactie
[QUOTE=krizzdiode;616152]Bedankt voor jullie antwoorden. Ik had van de fotowinkel (speciaalzaak) begrepen dat rechtstreeks met de kaart niet een goede optie was.[/QUOTE] \r\nOnzin of het moet een slechte kwaliteit kaart zijn, rechtstreeks van de kaart is altijd beter.\r\n[QUOTE]Vreemd overigens dat je dit niet kan met HDMI.[/QUOTE]\r\nDat kan niet omdat een PC geen HDMI in heeft en steeds vaker wel een HDMI uit.\r\n\r\n[QUOTE] Die kan juist snelle beelden verwerken.[/QUOTE] \r\nAlleen van een Apparaat naar een beeldscherm of naar een speciaal daarvoor ingericht apparaat als een HD/DVD speler/opnemer\r\n[QUOTE] Dus volgens mij blijft USB over ! Moet ik dan nog een superkwaliteits kabel kopen (voor maximaal 10 cm afstand) of maakt dit totaal niet uit ??[/QUOTE]\r\n\r\nEr staan honderden vergelijkingstests op internet zelfs met ondersteuning van beeld bij youtube, waaruit telkens weer blijkt dat die kabel van [URL=\"http://www.alpha-audio.nl/2011/06/de-usb-kabelmythe/\"]superieure kwaliteit kabel[/URL] dezelfde kwaliteit beeld geeft als die van [URL=\"http://www.allekabels.nl/USB-2.0-Kabels/172/1410/USB-2.0-Kabel.html\"]2,95 [/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=webleyboy;616001]...ik ben er van overtuigd dat de bestanden sneller overgezet kunnen worden naar computer met USB.\r\nBij mij was via SD-kaart altijd een stuk langzamer dan USB.\r\nKan ook aan mijn computer liggen, geen idee.\r\n[/QUOTE]\r\nAls het om een kaartlezer in je PC gaat, die zit gewoon, net als een externe USB kaartlezer, aan een USB poort van je moederbord. \r\nMisschien een USB 1.1 poort, dat kan, dan is deze een flink stuk langzamer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...