Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Hallo allemaal,\n\nAls stagiair voor een bedrijf ben ik bezig met een manual te maken.\nIk zal jullie hier inhoudelijk verder mee lastig vallen, maar ik zit met het volgende probleem.\n\nOmdat men hier niet heel erg goed met words en excel is, wil ik een optie inbouwen dat er automatisch een blanco apparaat toegevoegd wordt. \nEen beetje hetzelfde als dat er met een hyperlink een bestand wordt geopend, maar dat word de tekst van dit bestand automatisch onder de hyperlink komt te staan.\n\nIs hier op de één of andere manier een oplossing voor?\n\nMet vriendelijke groet,\n\nStefhan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Ik denk dat je iets meer moet toelichten wat er precies moet gebeuren. Als ik het goed begrijp wil je dat Word de inhoud van een ander bestand gaat inlezen en dat plaatst in het geopende document? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Dat klopt idd, ik zal mijn document een beetje toelichten.\nVoor een bedrijf maak ik handleidingen voor alle apparaten die ze intern hebben.\nHet kan natuurlijk altijd zijn dat er een nieuw apparaat aangekocht word. Deze moet dan in het bestand worden opgenomen. Het liefste zou ik onder elk bestaand apparaat een + hebben staan. Wanneer er dan op deze + geklikt word, dat er dan automatisch de format van een apparaat komt te staan.\n\nNormaliter zou ik dat gewoon knippen en plakken natuurlijk, maar ik ben over een x aantal weken weg van stage, en de oudere generatie op het werk is niet zo heel goed met computers.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Met sjablonen kun je makkelijk een basis indeling van een document maken, zodat de gebruikers alleen nog maar de benodigde data er in hoeven te plakken.\r\nZie ook [URL=\"http://office.microsoft.com/nl-nl/word-help/een-word-document-opslaan-als-sjabloon-HA101868862.aspx\"]Een Word-document opslaan als sjabloon[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Zelf zou ik meer denken aan het opnemen van een macro.\nTijdens het opnemen van die macro bouw je eenmalig het lege format, waarbij in feite alle handelingen die je uitvoert worden vastgelegd. Bij het later afspelen van de macro voert Word diezelfde handelingen nog een keer uit, waarmee je dus zoveel formats kunt invoegen als je wil.\n\nOf je een macro aan een link in het document kunt koppelen weet ik niet, maar je kunt er wel een knop voor aanmaken die ergens boven in de werkbalk terecht komt. Dan is het een kwestie van de cursor op de plek zetten waar het format ingevoegd moet worden en op de knop klikken.\n\nDat lijkt me veruit de makkelijkste oplossing.\n\nWat Lars schrijft, met sjablonen werken, kan natuurlijk ook. Je krijgt dan wel voor iedere handleiding een apart document, en ik geloof dat dit niet precies is wat je zoekt. Als het wel allemaal aparte documenten moeten worden, dan zou ik inderdaad ook voor een sjabloon kiezen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen