Ga naar inhoud

Omzetten PDF data uit webforms naar Excel


Aanbevolen berichten

Eerst even wat rechtzetten. Het betreft geen webforms maar op verzoek per e-mail toegestuurde inschrijfformulieren voor een festival.\r\nIvm de privacy probeer ik morgen nog een leeg formulier aan mijn vraag toe te voegen. \r\nHet is dus een PDF form met zaken als Voornaam, naam, adres woonplaats telefoon, e-mail.\r\nDe data wordt in velden ingevuld en het formulier wordt vervolgens teruggestuurd.
Link naar reactie
@Marc H\r\nVan vbs scriptjes heb ik geen kaas gegeten, daar ga ik me maar eens in verdiepen.\r\nIk zie als ik het als tekst opsla dat ik alle in te vullen datavelden : voornaam, achternaam dan tussen haakjes zie staan gevolgd door de ingevulde data (zonder haakjes)\r\nIk ga me maar eens in zo\'n script verdiepen. Maakt vbs onderdeel uit van W7?
Link naar reactie
Ik had er al zo\'n vermoeden van :) \n\nIk heb even een scriptje voor je gemaakt. \n\nIn de bijlage staat een folder \"Deelnemers\" Met daarin Deelnemers.VBS en Deelnemers.xls\n\nPak die uit naar je c:\\ schijf. \n\nWerkwijze: \n- Open de pdf in adobe reader, en sla die op als tekst. \n\n- Open de folder waar je het tekstbestand hebt opgeslagen\nen open de folder. (C:\\deelnemers) \n\n- sleep de tekst naar deelnemers.vbs \n\n- Excel opent, met de gegevens uit het tekstbestand. \n\n- kopieer de gegevens naar je eigen excel sheet. \n\nSluit deelnemers.xls
Link naar reactie
Ik had er al zo\'n vermoeden van\n\nIk heb even een scriptje voor je gemaakt.\n\nIn de bijlage staat een folder \"Deelnemers\" Met daarin Deelnemers.VBS en Deelnemers.xls\n\nPak die uit naar je c:\\ schijf.\n\nWerkwijze:\n- Open de pdf in adobe reader, en sla die op als tekst.\n\n- Open de folder waar je het tekstbestand hebt opgeslagen\nen open de folder. (C:\\deelnemers)\n\n- sleep de tekst naar deelnemers.vbs\n\n- Excel opent, met de gegevens uit het tekstbestand.\n\n- kopieer de gegevens naar je eigen excel sheet.\n\nSluit deelnemers.xls
Link naar reactie
Acrobat Pro heeft precies de functie die je nodig hebt: de gegevens uit meerdere bestanden van hetzelfde formulier samenvoegen tot een spreadsheet (zie screenshot).\r\n\r\n[ATTACH]16964[/ATTACH]\r\n\r\nNu kan ik me voorstellen dat je niet beschikt over dat programma. Voor een eenmalig iets zou je de probeerversie kunnen downloaden, die je 30 dagen (als ik me niet vergis) mag gebruiken. Zie de website van Adobe.\r\n\r\nVoor de toekomst (volgend jaar?) zou ik eens kijken naar Google Docs. Daarmee kun je online formulieren maken, waarbij de ingevulde resultaten automatisch in een spreadsheet terecht komen. Je kunt dit dan downloaden om verder in Excel te verwerken.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...