Ga naar inhoud

geen audiopparaat


Aanbevolen berichten

Ik zou graag jullie hulp willen gebruiken bij het volgende:\r\n\r\nsinds een week of twee doet mijn geluid het niet meer na het opstarten. Als ik bij systeemherstel kijk, dan geeft hij aan dat er software distribution 3.0 is geinstalleerd en dat ik het systeem kan herstellen voordat dit geinstalleerd werd. Als ik dit toepas, dan is alles weer normaal: soundmax digital audio. Start ik de volgende keer de computer weer op, is het probleem weer terug. Ga ik weer naar systeemherstel, staat er weer software distribution 3.0. etc\r\n\r\nWat kan de oorzaak zijn van dit probleem en wat kan ik eraan doen?
Link naar reactie
Ik heb de soundmax digital audio driver gedeinstalleerd. Computer opnieuw opgestart, krijg vandaag bericht bij opstarten hardware gevonden (multi/media?) audio controller gevonden. Automatisch zoeken naar software levert niets op, dus krijg ik bericht dat het niet werkt. Bij installeren van soundmax audio driver krijg ik bericht: Windows audio Service is ingeschakeld! Start uw computer opnieuw op en voer deze installer opnieuw uit. Als ik dat doe, gebeurt hetzelfde. Probleem nog niet opgelost dus
Link naar reactie
Computer:\n Computertype ACPI Uniprocessor-pc\n Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition\n OS Service Pack Service Pack 3\n Internet Explorer 8.0.6001.18702 (IE 8.0)\n DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)\n Computernaam QMOTION\n Naam gebruiker Gebruiker\n Aanmeld Domein QMOTION\n Datum / Tijd 2012-06-01 / 10:32\n\n Moederbord:\n CPU Type AMD Athlon XP, 1900 MHz (11.5 x 165) 2600+\n Moederbordnaam Asus A7V8X-MX SE (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)\n Moederbord Chipset VIA VT8378 UniChrome KM400\n Systeemgeheugen 1024 MB (PC2700 DDR SDRAM)\n DIMM1: Kingston K 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)\n DIMM2: Kingston K 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)\n BIOS Type Award (12/04/03)\n Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)\n Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)\n\n\nMultimedia:\n Geluidskaart Analog Devices AD1980 @ VIA AC\'97 Enhanced Audio Controller\n\nMoederbordeigenschappen:\n Moederbord ID 12/04/2003-KM400(B)-8235-A7V8X-SEC-00\n Moederbordnaam Asus A7V8X-MX SE (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Link naar reactie
ik heb de soundmax audio driver geinstalleerd, opnieuw opgestart maar nog steeds bij apparaatbeheer: geen audioapparaten en dus nog geen geluid.\nEerder kreeg ik een bericht dat er nieuwe hardware was gevonden multimedia audio controller en dat deze geinstalleerd kon worden met software realtek ac\'97. Als ik deze installatie uitvoerde, startte mijn computer tijdens de handelingen opnieuw op en ga later aan hersteld te zijn van een ernstige fout?
Link naar reactie
Maar geluid werkt gewoon vóór de updates.\n[QUOTE=dutch-online;614330]\nGeluidskaart Analog Devices AD1980 @ VIA AC\'97 Enhanced Audio Controller\n\nis dit een PCI geluids kaart ,en gebruik je die,\nDan zul je daar de drivers voor moeten installeren.[/QUOTE]\nvolgens de specificaties van het mobo zit er op:\nAudio ADI AD1980 6-channel CODEC\ndus het zal de on-board zijn.\n\nLullig wel dat dit gebeurt na Windows updates...\nWat je zou kunnen proberen is terug naar voor de software distribution zodat je geluid werkt, direct Automatische Updates uitschakelen, met IE naar de update site (in het venster voor AU staat de link) en daar telkens de updates beschikbaar één voor één proberen (kiezen voor \'[I]Aangepast[/I]\'). Misschien dat er eentje door de mand valt.
Link naar reactie
Heel vaak wordt foutief een [B]adapter[/B] op het moederbord (zoals geluids[B]adapter[/B], netwerk[B]adapter[/B], grafische [B]adapter[/B]) een [B]kaart[/B] genoemd (geluidskaart, netwerkkaart, grafische kaart).\r\n\r\nIs het een on-board adapter (dus op het mobo), dan heet het gewoon een adapter.\r\nIs het een insteekkaart, dan is het een adapter op kaart, dus geluidskaart, netwerkkaart, grafische kaart.\r\n\r\nDie fout lees je echt overal. Het ultieme daarin is de vraag: \"[I]Is het een on-board kaart ?[/I]\" Dat kan dus niet.
Link naar reactie
De vorige keer gaf de computer aan geen audio apparaat. Deze keer werkt alles weer goed. Ik begrijp niet waarom. Het lijkt er ook op alsof er twee opstartvarianten zijn, heel raar. Een opstart gaat schoksgewijs, lange tijd gebeurt er niets en dan staan alle iconen ineens op de desktop, ik weet al dat er dan geen audioapparaat is. De andere keer is er een normale opstart zoals ik die gewend ben, dan werkt het geluid gewoon goed. Er speelt iets waar ik nog niet de vingers op kan leggen. Zodra het audioapparaat weer weg is en dat gaat zeker gebeuren,meld ik het. \r\n\r\nVooralsnog weer bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=chetbaker;614368] Een opstart gaat schoksgewijs, lange tijd gebeurt er niets en dan staan alle iconen ineens op de desktop, ik weet al dat er dan geen audioapparaat is.[/QUOTE]\r\nDat zou een probleem in de hardware kunnen zijn (zoals Niek suggereerde) dat als de hardware koud is er problemen zijn, en Windows er veel langer over doet het spul te herkennen., maar dan hebben de updates er misschien niets mee te maken ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;614354]Probeer ook:\r\nApparaatbeheer - Systeemapparaten - \'[I]Microsoft UAA-busstuurprogramma voor High Defenition Audio[/I]\'.\r\nRechtsklik er op, en check voor update. Alleen laten checken.[/QUOTE]\r\n\r\nVandaag weer geen audioapparaat. Bij systeemapparaten zie ik deze niet staan. Wel zie ik dat het bij systeemluidspreker aangeeft, dat er geen stuurprogramma\'s zijn geinstalleerd. Stuurprogramma bijwerken, dan vindt hij niets. Ik zal dat programma eens proberen, hd tune...
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;614391]Dat zou een probleem in de hardware kunnen zijn (zoals Niek suggereerde) dat als de hardware koud is er problemen zijn, en Windows er veel langer over doet het spul te herkennen., maar dan hebben de updates er misschien niets mee te maken ?[/QUOTE]\n\nTot nu toe vind ik dit het meest plausibel. Windows doet er alleen niet veel langer over, het vindt het helemaal niet. Ik startte mijn computer opnieuw op en toen was er wel een audio apparaat.\n\nBen nog bezig met hd tune, weet niet precies wat hier uit kan komen, maar stoei er wel even mee
Link naar reactie
Als het nog eens voor komt, en hij staat zo lang te wachten, dan zou ik op de reset knop drukken zodat de PC nogmaals herstart, en gelijk in het eerste BIOS scherm op Pause drukken. Dan staat het BIOS stil, en zou ik hem zo eens een minuut of 10 laten staan om wat op te warmen. (Meestal werkt de pauze toets daar, zo niet dan zorg je dat het F8 opstartmenu tien minuten in beeld blijft staan)\nDaarna druk je een willekeurige toets om verder te gaan.\n\n(Je kan natuurlijk ook telkens bij lang wachten op de reset knop drukken, net zo lang tot het wel vlot doorstart.)\n\nAls audio dan wel werkt, dan lijkt het mij inderdaad als een probleem dat in de hardware zit en met temperatuur verdwijnt.\n\nDan is het toch een kwestie van een goedkoop geluidskaartje installeren.
Link naar reactie
Je plaatje zegt iets over de snelheid van je harde schijf. Ik zie wel dat de snelheid wat afneemt, maar dat kan allerlei oorzaken hebben, omdat de pc ook iets anders aan het doen was. \nMaar kies het laatste tabblad eens en doe een (niet de snelle) error scan. Indien dat rode blokjes laat zien tussen de groene is je harde schijf beschadigd. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...