Ga naar inhoud

file format error


Aanbevolen berichten

De ene mp3 is de andere niet. Je hebt variabele en constante bitrate en dan de hoogte van de bitrate zelf.\n\nSommige spelers kunnen niet goed overweg met VBR (variable bitrate) of zeer hoge bitrates van bijvoorbeeld meer dan 256 kbps. Dan doet \'n mp3 het niet op de speler, terwijl hij het op de computer wel doet. Je kunt dan met een willekeurig conversieprogramma opnieuw converteren naar mp3, waarbij je kiest voor een constante bitrate (CBR) op bijvoorbeeld 192 kbps.
Link naar reactie
Hm. Dan had hij toch wel eerder moeten haperen? Voorheen kon ik ze zonder problemen afspelen! De mp3 speler stopt op een gegeven moment ook en kan ook niet naar het volgende bestand. Ik hoor hem in de koptelefoon dezelfde geluidjes maken zoals net voor het afspelen. Andere mp3 spelers hoor ik helemaal niet.\n\nEr is wel een bestand dat allerlei rare tekens bevat als ik het open, het lijkt wel hiërogliefen! Dat was oorspronkelijk niet zo. Het bestand is afkomstig van een andere mp3 speler; gekopiëerd naar de harde schijf van de pc en vervolgens weer op cd is gebrand. De rest van de nummers hebben gewoon allemaal 128 bitrate; alleen de gedownloade nummers van YouTube geven afwijkende bitrates te zien. Die staan hier eigenlijk niet op. Het bestand laat zich niet verwijderen via de laptop omdat hij denkt dat sommige systeembestanden zijn. Anderen hebben een \'ongeldige naam\', maar zelf heb ik er niks aan gedaan!! Ook geeft hij onmogelijke grootes zoals in de 3 miljoen kilobites, geen idee hoeveel dat is. Ik kan me herinneren dat ik dat ook bij nog een andere mp(4) speler had. Die bleef ook steken.. :-(\nHij geeft er ook allerlei rare data bij \'gewijzigd op\', nl data waarop of de hele mp3 speler nog niet bestond of data die in de verre toekomst liggen. Onmogelijk dus. Zou het een virus zijn of is hij gewoon kapot?\n\nToen ik de laptop van stand-by haalde, kwam er een blokje tevoorschijn dat vroeg of ik bestanden wilde repareren. Dat heb ik gedaan en alle vreemde tekens en data uit het verre verleden en toekomst zijn weg. Alleen nu blijkt dat ik toch niet zoveel ruimte meer heb als je zou verwachten. Ik heb nl ongeveer de helft van de onherstelbaar beschadigde bestanden moeten weggooien, maar dat is niet te zien aan de ruimte die vrij is gekomen! Is die ruimte zelf nu ook onherstelbaar beschadigd? Moet ik hem misschien formatteren? Nu wil hij alleen weer bestanden zetten op onbeschadigde gedeelten. Ik heb dus een mp3 speler van 2 GB die maar voor 1 GB of minder wil afspelen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;614154]Dat vertelde je er eerst niet bij. Dan weet ik ook niet wat het kan zijn, tijd voor een nieuwe mp3 speler misschien?\nOf het hele ding terug zetten in de fabrieksstand en dan opnieuw vullen met liedjes.[/QUOTE]\n\nOf komt \'formatteren\' op hetzelfde neer als \'terugzetten in de fabrieksstand\'? \nIk heb al die onherstelbaar beschadigde bestanden weggehaald, maar de bestanden die het volgens de computer nog deden, stopten er soms ook gewoon mee. Toen heb ik \'formatteren\' aangeklikt en toen was de hele mp3 speler leeg... Vantevoren had ik foto\'s gemaakt van de bestanden, zodat ik ongeveer wist wat erop stond, en toen heb ik de boel weer gevuld. \nEn toen... toen deed hij het weer!! :D:D:D(proud)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...