Ga naar inhoud

formules combineren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hoi,\r\nik zit met een probleem, ik heb een cel waar een foutmelding in stond nu dat probleem heb ik weg gekregen met iferror.\r\nmaar nu wil ik in die cel ook een uitkomst van een vermenigvuldiging.\r\ncel a1 staat de prijs van een produkt cel b1 het aantal dat zou zijn c1= a1*b1.\r\nnu als er geen produkt ingevuld is geeft hij fout wat normaal is dat is dus weg met de iferror functie iferror(c1;0) hoe kan je die twee samen voegen.\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Simpel. Met een als-functie kun je dat eenvoudig checken:\n\n=IF(IFERROR(C1)=1;0;A1*B1)\n\nDe IFERROR functie geeft als resultaat TRUE of FALSE, maar in formules kun je dat oppakken als 1 en 0. In mijn voorbeeldje krijg je dus - als C1 een fout bevat (iferror=true) dan is de output \"0\". Als dat niet het geval is, dan krijg je een berekening - A1*B1.\n\nEen voorbeeldsheet wil echter wel eens helpen. Bovendien wil het ook wel helpen als je aangeeft welk programma je gebruikt. Ik neem aan dat je een Engelse versie van Microsoft Excel gebruikt (de NL versie gebruikt andere namen voor de formules), maar LibreOffice Calc heeft een soortgelijke functie in de vorm van \"ISFOUT\". Aangezien ik niet precies weet welke functie je nu gebruikt, kan ik dus niet met 100% zekerheid zeggen of dit je probleem oplost.
Link naar reactie
Waarom de IFERROR gebruiken? Dat kan toch veel makkelijker met de ALS funktie?\r\n\r\nHiero:\r\n[code]=ALS(A1=0;\"\";A1*B1)[/code]\r\n\r\nDan krijg je dit: als A1 is niets, dan niets doen/niets invullen, anders A1*B1.\r\nWil je op C1 een 0 krijgen als er niets ingevuld wordt op A1, dan moet je de dubbele aanhalingstekens weghalen.\r\nDus volgens mij heb je die IFERROR funktie helemaal niet nodig want er komt op deze manier geen error, toch?\r\n\r\nMet de Engelse versie maak je van die ALS gewoon IF.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...