Ga naar inhoud

Probleem met opslaan Excel documenten


Aanbevolen berichten

[SIZE=\"4\"]Probleem met opslaan Excel documenten [/SIZE]\r\n\r\n[B]Geïnstalleerde programma’s:[/B]\r\nWindows 7 Home Premium (x64) Service Pack 1 (build 7601)\r\nMicrosoft Office 2010 Version 14.0.6112.5000 (Office Professional Plus)\r\n\r\n[B]De harde schijf is opgedeeld in 2 partities:[/B]\r\nLocale schijf (C: )  schijf C bevat besturingssysteem en programma’s.\r\nData (E: )  schijf E bevat de Data bestanden\r\nEr is in beide partities meer dan voldoende ruimte\r\n\r\nSchijf E heeft als grootste submap een map: [B]DATA[/B]\r\nIn die map staan onder andere de mappen: \r\nMijn documenten, Mijn afbeeldingen, Mijn muziek, Mijn video’s, Opgeslagen Spellen \r\n\r\n[COLOR=\"Blue\"]Ik kan geen nieuwe Excel-bestanden op slaan in deze volgende “Windows 7” mappen; [/COLOR]\r\n[B] - Mijn documenten \r\n - Mijn afbeeldingen\r\n - Mijn muziek\r\n - Mijn video’s\r\n - Opgeslagen Spellen [/B]\r\n\r\n[COLOR=\"Blue\"]Bestaande bestanden kan ik probleemloos openen, bewerken en opslaan onder dezelfde (ongewijzigde) naam. \r\nIk kan ze echter niet met “Opslaan als” opslaan onder een andere naam. \r\nIn alle ander mappen zijn er geen problemen.\r\nHet probleem doet zich ook alleen maar voor onder Excel en niet onder Word en ander Office programma’s.[/COLOR] \r\n\r\n[U]Bij het opslaan krijg ik de volgende Microsoft Excel mededeling (pop-up venster):[/U]\r\nHet is niet gelukt om het bestand te openen. Ga op een van de volgende manieren te werk:\r\n - Controleer of de opgegeven map bestaat.\r\n - Controleer of de map die het bestand bevat niet alleen lezen is.\r\n - Controleer of de bestandsnaam niet een van de volgende tekens bevat: <>? [ ] : | of *,\r\n - Controleer of de padnaam of bestandsnaam niet langer is dan 218 tekens \r\n\r\nHet ligt echter niet aan een van deze vier punten!\r\n\r\nWie kan helpen?
Link naar reactie
[U][SIZE=\"6\"]UPDATE[/SIZE][/U]\r\n\r\n[B][SIZE=\"4\"]Stand van zaken:[/SIZE][/B]\r\nVooralsnog heb ik geen simpele oplossing kunnen vinden.\r\nAlle minder ingrijpende oplossingen heb ik uitgevoerd zonder resultaat.\r\nBijvoorbeeld de opslagmap toevoegen aan de vertrouwde locaties helpt niet.\r\nHet vreemde blijft dat ik in Word met ogenschijnlijk exact dezelfde instellingen totaal géén problemen heb, terwijl ik die in Excel wel heb ! \r\nOmdat het door mij veelgebruikte Word dus probleemloos werkt en ik Excel relatief heel weinig gebruik, wil ik vooralsnog geen zeer ingrijpende oplossingen uitproberen, zoals u zult begrijpen.\r\nIk wil niet het risico lopen van herinstallaties etc.\r\nVoorlopig wil ik nog proberen via internet de waarschijnlijk wel simpele oplossing te vinden. \r\nElders kreeg ik een ogenschijnlijk simpele verwijzing naar oplossing bij Microsoft zelf aangereikt.\r\nOmdat het informatie (verduidelijking) toevoegt aan de probleemstelling wil ik het toch even vermelden.\r\n\r\n[B][SIZE=\"4\"]Microsoft: [/SIZE][/B]\r\n[B]Microsoft verwijst naar de volgende pagina: [/B]\r\n[url]http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/een-standaardwerkmap-instellen-of-de-naam-ervan-wijzigen-HA101907414.aspx[/url]\r\n\r\n[B][B]De oplossing van de Micosoft pagina biedt helaas geen soulaas.[/B][/B]\r\n\r\n[B]Excel\r\n1.Klik op het tabblad Bestand op Opties.\r\n2.Klik op Opslaan.\r\n3.Typ onder Werkmappen opslaan in het vak Standaardbestandslocatie het pad.[/B]\r\n\r\nDeze methode heb ik al eerder geprobeerd.\r\n\r\nAls opslagmap had ik staan:\r\n[B]E:\\DATA\\Mijn documenten [E] [/B]\r\nOpmerking: de toevoeging \"[E]\" heb ik zelf nooit geplaatst!\r\n\r\nIk heb zojuist nogmaals een aanpassing geprobeerd.\r\nEerst heb ik de opslagmap:\r\n[B]E:\\DATA\\Mijn documenten [E][/B] gewijzigd in [B]E:\\DATA\\[/B]\r\nIk kan dan zonder problemen opslaan (als eerder gemeld)\r\n\r\nVervolgens probeer ik de opslagmap te wijzigen in:\r\n[B]E:\\DATA\\Mijn documenten\\ [/B] \r\nzonder de toevoeging \"[E]\" \r\nIk krijg dan de foutmelding: \"[B]Toegang tot de map E:\\DATA\\Mijn documenten\\ is niet mogelijk[/B]\" \r\n\r\nIk kan voor \"[B]Mijn documenten[/B]\" alleen de oorspronkelijke opslagmap met succes invoeren:\r\n[B]E:\\DATA\\Mijn documenten [E][/B] \r\nDus met de toevoeging \"[E]\" die ik zelf nooit geplaatst heb!\r\n\r\nAls ik vervolgens daadwerkelijk iets wil opslaan krijg ik weer de foutmelding als op 02-03-2012 beschreven.
Link naar reactie
[B]Oplossing problemen met opslaan Excel documenten [/B]\r\n\r\n[B][SIZE=\"6\"]OPLOSSING[/SIZE][/B] \r\nIn mijn geval was als [B]Standaardbestandslocatie[/B] de volgende locatie genoteerd: [B]E:\\DATA\\Mijn documenten [E][/B]\r\nDus met de toevoeging [B][E], [/B]waar [B]Excel[/B] problemen mee had en [B]Word[/B] etc dus niet !\r\nIk heb de [B]Standaardbestandslocatie[/B] gewijzigd in: [B]E:\\DATA\\Mijn documenten\\[/B]\r\nDus zonder de toevoeging [E]\r\n[U]Opmerking: [/U]\r\nIn de oude situatie was de naam van “Mijn documenten” verwarrend!\r\nDe oude toevoeging [E] was namelijk niet zichtbaar in de Verkenner etc., maar wel onder de Eigenschappen etc\r\n\r\n[B][SIZE=\"3\"]Werkwijze in casus:[/SIZE][/B]\r\nDe naam van de [B]Standaardbestandslocatie[/B] via het volgende procedé wijzigen: \r\nGa met de [B]Verkenner[/B] naar [B]E:\\DATA\\[/B]\r\nRechtsklikken op [B]Mijn Documenten[/B]\r\nTabblad [B]Locatie[/B] openen\r\nDe naam van de [B]Standaardbestandslocatie E:\\DATA\\Mijn documenten [E][/B] wijzigen in: [B]E:\\DATA\\Mijn documenten[/B]\r\nVervolgens klikken op de knop Verplaatsen\r\nAls nieuwe mapnaam nogmaals ingeven [B]E:\\DATA\\Mijn documenten[/B]\r\n\r\nAlle data van mijn documenten worden nu verplaatst naar een nieuwe [B]Standaardbestandslocatie [/B]die niet langer de toevoeging [B] [E][/B] heeft. \r\nDie procedure nam circa 7 minuten in beslag voor circa 9Gb, 18000 bestanden, 1200 mappen\r\n\r\n[U]Opmerking / enig nadeel: [/U]\r\nDe oorspronkelijk datum van de van alle mappen en submappen onder Mijn documenten krijgen een nieuwe (recente) datum. \r\nNiet zo erg, want Windows 7 gaat toch al vreemd om met die datums (Aanmaakdatum en Gewijzigd op).
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;605285]Heb je de persoonlijke mappen wel op de juiste manier een andere locatie gegeven?\nNL via de \"Eigenschappen\" en dan \"verplaatsen\".\nWat als je ze gewoon met knippen en plakker overzet, kan je dit (rechten) probleem krijgen. \n\nNiek[/QUOTE]\n\nDat bedoel ik dus. Die toevoeging E erachter komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.\nMaar fijn dat het opgelost is.\nDe map Mijn Documenten is nl geen gewone map, die je maar kan knippen en plakken waar je wilt. \n\nLees anders daar even: [url]http://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html[/url]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...