Ga naar inhoud

licentie


Aanbevolen berichten

Heb enige jaren geleden Word en Nero aangeschaft. Ik neem aan dat bij installatie van deze programma\'s ergens is geregistreerd dat deze programma\'s op mijn pc staan.\r\n\r\nAls ik een nieuwe pc koop, kan ik deze programma\'s dan ook op de nieuwe pc zetten of gaat dit niet omdat ze slechts door 1 pc mogen worden gebruikt?
Link naar reactie
Verwacht bij de oude(re) versies dat het niet zo\'n vaart zal lopen. Verwijder ze wel van de oude pc. Mocht je wel tegen problemen aanlopen schijn je doorgaans contact op te kunnen nemen met een helpdesk/klantenservice en leg je het probleem voor. Uit wat ik op dit forum lees, wordt het dan meestal netjes opgelost.
Link naar reactie
Dat ligt helemaal aan de licentie, en staat bij de productcode vermeld. Staat er niks bij, dan is de productcode voor één pc.\nEn heb je een OEM-licentie, dan is deze ook nog eens specifiek aan één bepaalde pc gekoppeld en kun je het programma niet meenemen naar een andere pc.\nMeenemen kan wel met een normale retail-licentie (eerst van de andere pc verwijderen), en heb je de home&student versie, dan is de licentie mogelijk voor 3 computers. Maar wederom, dan staat er iets van 3 pc bij de productcode vermeld.
Link naar reactie
Dat ligt eraan wat je koopt. \nKoop je retail licentie versie voor 1 pc, mag deze tegelijk maar op 1 pc staan. Je mag hem naar een andere pc overzetten, maar dan moet de installatie van de oude pc af.\nIk heb hier een retail versie 2010 voor 3 pc\'s en kan blijven herinstalleren op die drie pc\'s, na een format C.\nGaat een van die pc\'s stuk, kan ik op een andere \"derde\"pc weer een keer installeren.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...