Ga naar inhoud

Acronis 2012 Updates, waarschuwing!


Aanbevolen berichten

Ik kocht om up te daten van Acronis 2009 een update.\r\nToen kraste m\'n schijf.\r\nMaar net ervoor had ik de update gevalideert...,\r\n\r\nToen ik de zaak opnieuw ingericht had kreeg ik de melding:\r\n\"Teveel installaties\"\r\n\r\nWat vanzelf onzinnig is bij één installatie die door een hardware fout misgaat.\r\n\r\nDaarna contact opgenomen via chat, telefonisch onbereikbaar!\r\nIk kreeg nieuwe nummers.\r\n\r\nMaar, en nu komt het, je moet direct een herstelschijf maken voor je verder gaat, doe je dat niet kan je die zoals voorheen in het oudere 2009 programma niet meer maken. Maar dat staat nergens en is erg ongebruikelijk. Een grote misser.\r\n\r\nNu had ik nog het geluk dat ik met de eerste versie wel een schijf gemaakt had voordat de machine kraste.\r\nDaarmee kan ik nu onbeperkt backups maken maar niet binnen windows7 alleen als ik de machine ermee opstart.\r\n\r\nNa urenlange chaats heb ik de moed opgegeven, met 35 jaar ervaring met vele BU systemen is dit de slechtste ervaring ooit. \r\n\r\nIk hoop met dit stukje te bereiken dat u allen gewaarschuwd bent.\r\n\r\nNote:\r\nversie 2009 Home werkt op alle plaformen van AMD en ook op alle Intel Platformen indien niet gebruik wordt gemaakt van 1156, 1366, 1155 of 2011 systemen. Hoed u dus voor een faliekante miskoop!
Link naar reactie
Ja wat lees ik nou net over Paragon..,\r\nParagon\r\nHet gebruiksgemak van de HiDrive maakt het verleidelijk deze ook als back-upschijf van de eigen pc te gebruiken. Strato levert hiervoor tegen verzendkosten (9,90 euro) een aangepast versie van Backup & Recovery van Paragon. Dit back-upprogramma is zo aangepast dat het de back-up via sftp direct op de HiDrive kan maken. Dat werkt weliswaar, maar toch is het idee beter dan de uitvoering. De oorzaak is de software van Paragon (die erg stug is in het gebruik) en de vergelijking als online back-upsoftware glansrijk verliest van bijvoorbeeld de KPN Back-up Online-software van IASO. De laatste is vermoedelijk ook slimmer, omdat die voorkomt dat gegevens opnieuw worden geüpload als ze niet gewijzigd zijn. Paragons back-upprocedure duurt maar liefst veertien uur voor een back-up van 10 GB en dat bij een 8Mbit-upload, waar de meeste internetverbindingen in Nederland niet hoger komen dan 2Mbit-upload. Maar ook op andere momenten laat de software van Paragon het afweten. Zo lukt het niet een herstel-cd te vervaardigen en grossiert het programma in schermen zonder enige actie anders dan de oproep op Volgende te klikken.
Link naar reactie
Okay, probeerversie van Paragon gedownload.\r\n\r\nHij doet er vier keer zolang over als acronis en de file is ruim tweemaal zo groot.\r\nWie heeft er ervaring met een goed maar ook snel programma.\r\n\r\nTer informatie: ik heb een vertex 3 SSD en daar staat maximaal 15 Gb op gaat naar een andere interne schijf van Hitachi met 7200 rp/m.\r\nProcerssor i5-760, mb Intel DH55TC, 8 Gb intern geheugen van Geil. Video is van ATI 6570.
Link naar reactie
Hoelang is dat vier keer zo lang? Ik heb een vertex2 met een vergelijkbare hoeveelheid bestanden, en dat doet er in paragon 5 minuten en 46 seconden over; bij gebruik van een externe usb2 schijf; de backup dan 8.5GB groot. Als dat bij jou erg anders is, vraag ik me af je je problemen wel in de backupsoftware moet zoeken. Ik zou dan eerder naar hardware of andere softwareproblemen zoeken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Okay, uitgebreid getest.\r\nParagon nu verwijderd, misschien ligt het aan de gratis of de te koop aangeboden versie.\r\nDat daar misschien verschil in zit.\r\nIk doe het niet naar een externe schijf want ruimte genoeg intern.\r\nMaar gemiddelde tijd was toch meer dan een half uur.\r\nWord ik niet vrolijk van.\r\n\r\nWat wel snel en goed werkt is de ToDo Backup van EaseUs.\r\nSnel, betrouwbaar en gratis.\r\n\r\nJa, ik heb ook een Vertex 3, staat aan data ongeveer 15,5 GB op.\r\nToDo maakt er een file van gecomprimeerd in precies 4 minuten van in totaal; 6.57 Gb.
Link naar reactie
Ik heb todobackup ook wel eens geprobeerd, het beviel me toen niet. Heb nu net de nieuwste versie geïnstalleerd. Ik vind de interface onduidelijk, de basisoptie is een data backup, dus volgens mij geen image. System backup zou dit wel moeten doen, maar ook daar is het onduidelijk of het een volledig image is, dus inclusief bootbestanden. Mogelijk werkt het wel, maar het is afwachten of je systeem wil booten na een restore.\n\nDe backup is met 8.7GB ongeveer even groot, het maken duurt bij mij ook een paar minuten.
Link naar reactie
ikzelf gebruik driveimage xml [url]http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm[/url] werkt zonder problemen, je kan je bestanden gecomprimeerd opslaan en maakt je image zonder compressie net zo groot als de gebruikte ruimte van je te backuppen schijf. bij restore maakt dit programma de ruimte even groot als de orginele schijfruimte. de overige ruimte kan je weer partitioneren.\n\now... en een belangrijk punt:\nhet is gratis.
Link naar reactie
Hoi Chiwa, dezelfde als eerst?\nKom die naam weer eens tegen, had je niet een Canon A70 camera, of ben ik met een ander in de war, ligt me zoiets bij.\n\nAcronis gebruik ik al jaren, alle versies, maar gebruik toch het liefst versie 10.\nOok voor Windows XP en Vista en Windows 7.\n\nHeb nu toevallig wat problemen, maar denk niet dat het aan Acronis ligt.\n\nIk gebruik het uitsluitend als Back-up, met deze reden: Je kunt ALTIJD bij je bestanden komen zonder het eerst terug te moeten zetten, dat is rete makkelijk als er iets fout gaat en je moet iets hebben, dat kun je dan uit de backup halen.\nIk meen wel dat Acronis geïnstalleerd moet zijn.\nStaat het op een externe schijf dan kun je die dus ook elders aansluiten en lezen, mits Acronis erop staat.\n\nBij bijv. Norton kon dat eerder niet, weet niet hoe dat nu is.\n\nIk zet met Acronis regelmatig een OS backup terug, is ongeveer 60 gb, die staat er met een minuut of tien weer op.\nGaat sneller dan dingen weer uninstallen die ik uitprobeer en er weer af wil hebben.\nGrote bestanden doe ik ook regelmatig, 300 en ruim 500 gb.\nMaar dat duurt wel vele uren naar een externe schijf.\nIk maak altijd volledige kopieën.\nZet ze meestal terug via een Acronis snelkoppeling op bureaublad.\nHet gekke is bij mij als je hem hebt geopend en je sluit hem toch weer af, hij niet meer werkt.\nIk moet dan eerst weer herstarten.!!\nSoms via de gemaakte opstart cd, dan heb je minder tekst op je scherm.\nHet blijft overigens goed uitkijken wat je doet, want ik heb wel eens vaker per ongeluk de verkeerde partitie overschreven en dat geeft heel wat ellende als het tegen zit.\n\nHeb dual boot met XP op computer.\n\nIk zie Acronis voor de grote partities meer als een kopieer programma.\nBen nog geen kopieer programma tegen gekomen die de inhoud van een grote partitie in een keer kan kopieren naar een externe schijf.\nTeraCopy kan dat ook niet, altijd problemen onderweg.\n\nIk zoek soms wel eens naar wat om te proberen, zoek eigenlijk een - liefst NL progje - die alles kan kopiëren en gewoon ook eventueel fouten zoals te lange namen, gewoon kopieert.\nDus wat er ook op staat, gewoon een kopie maken.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;608725]die alles kan kopiëren en gewoon ook eventueel fouten zoals te lange namen, gewoon kopieert.\n\n\nBedoel je een Clone van je harde schijf ??? die zet namelijk alles echt over.[/QUOTE]\nIk heb geen idee, het gaat mij om de inhoud van een partitie.\nDus niet de grootte daarvan.\nJe moet uiteraard wel rekening houden dat het erop past :D\n\nMet een Back-Up image heb je meestal ook de grootte van de partitie in die Backup en uiteraard ook de naam van die partitie.\nIk wil alleen de losse bestanden, maar als ik het over 500 gb. heb zijn het er wel veel, en wil je ze goed kopiëren natuurlijk.\n\nIk zag nu bijv. ook wat bestanden met lege mappen.\nZijn wel progjes die ze kan weggooien, maar dat wil ik juist zelf kiezen, zo kan ik in een oudere back-up eens kijken of daar nog een inhoud bij te vinden is.
Link naar reactie
Ik snap het probleem niet van het kopiëren/backuppen van NIET systeem partities.\nRegelmatig moet ik 600GB of meer over mikken van de ene naar de (lege) andere hd. \nIk open de volle hd. Pers CTRL+ALT, hou ctrl vast en selecteer wat bestanden van oude virusscans, die ik [B]niet[/B] wil kopieren, klik met rechts, kies \"kopieren\", blader naar de lege hd en klik daar plakken. \nHij neemt gewoon alles mee in Windows copy/paste.\nHoelang het duurt interesseert me niet. Als ik uitgeslapen ben is ie altijd klaar.\nHoe simpel kan het zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Niek, ieder doet het op zijn manier.\nIk ben het zo gaan doen omdat er altijd problemen waren met het kopieren, vaak de naam weer te lang.\nDan stopt de boel en kun je weer gaan uitvissen waar ie gebleven was.\nEn geloof me, ik heb dat heel vaak.\nEn met TeraCopy loopt alles vlotjes en opeens stopt het weer.\nDaarom wil ik zien wat er gebeurd en met een Backup heb je dat probleem niet, dat gaat (ging) altijd goed.\nIk durf het risico niet te nemen dat er foto\'s verdwijnen door zoiets, want dat zie je pas veeeel later en dan weet je niet waar het door komt.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;608773]Ik snap het probleem niet van het kopiëren/backuppen van NIET systeem partities.\nRegelmatig moet ik 600GB of meer over mikken van de ene naar de (lege) andere hd. \nIk open de volle hd. Pers CTRL+ALT, hou ctrl vast en selecteer wat bestanden van oude virusscans, die ik [B]niet[/B] wil kopieren, klik met rechts, kies \"kopieren\", blader naar de lege hd en klik daar plakken. \nHij neemt gewoon alles mee in Windows copy/paste.\nHoelang het duurt interesseert me niet. Als ik uitgeslapen ben is ie altijd klaar.\nHoe simpel kan het zijn. \n\nNiek[/QUOTE]\nAls ik de hele meuk selecteer, kopieer en plak naar de HD die steeds problemen geeft, komen er maar een paar bestanden op te staan, dus enkele minuten ná de start stopt het en krijg ik de melding: het apparaat is niet klaar !!!!\nIk gebruik TeraCopy, moet toch goed zijn zou je denken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...