Ga naar inhoud

Vaak BSOD met uiteenlopende foutmeldingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een nogal vervelend BSOD probleem.\r\n\r\nMijn computer slaat dagelijks meerdere keren af en toont me dan een BSOD.\r\nHet probleem is dat het niet één duidelijke fout maar om heel veel verschillende ogenschijnlijk willekeurige foutmeldingen gaat. En als de specifieke error al overeenkomt dan komt het nagenoeg niet voor dat de extra data gelijk is.\r\n\r\nHet lijkt bij verschillende meldingen of ze betrekking hebben op één of meerdere drivers (WhoCrashed geeft bijv. bij het merendeel van de meldingen een derde partij driver de schuld) maar die drivers heb ik al regelmatig verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en regelmatig ge-update, (van de website van de fabrikant zelf). Daarnaast heb ik meerdere keren het hele systeem opnieuw geïnstalleerd. Deze ellende speelt nu al ruim anderhalf jaar, (verkoper Computerland gaf geen gehoor meer) waarin ik zonder resultaat netjes de updates e.d. van de drivers uitvoer. Het lijkt me dan ook vreemd dat het probleem echt aan de drivers zou liggen, een ochtendje Googlen levert dan ook legio oorzaken op, waaronder ook hardware. \r\n\r\nDe problemen doen zich in het bijzonder voor bij gamen (ik had hem o.a. aangeschaft voor online gamen maar dat is echt onmogelijk), streaming video’s bekijken, meerdere webpagina’s tegelijk open hebben, updates installeren, backups draaien of bijv. ordenen/ updaten van mijn Iphone. En bijv. een 5 minuten screencapture filmpje renderen resulteert 2/3e van de gevallen ook in een BSOD. Maar ook de computer aan laten staan met niks, of gewoon MS word open resulteert regelmatig in een BSOD. \r\n\r\nHet vervelende is dat er geen sprake is van één foutmelding maar om een volstrekte willekeur aan verschillende meldingen. Als ik met iets bezig ben en hij geeft een BSOD, ik herstart en datzelfde verder ga en ik krijg weer een BSOD dan staat daar een heel andere foutmelding in.\r\n \r\nHet systeem heeft vanaf moment van aanschaf verschillende problemen gegeven, het systeem is al drie keer ingenomen en het moederbord is om uiteenlopende problemen twee keer door de leverancier (Computerland) vervangen, mij niet duidelijk of dit juist de oorzaak is of het gewoon niet lijkt te verhelpen.\r\n\r\nHierbij een willekeurige greep uit de verschillende foutmeldingen die ik heb bijgehouden:\r\n\r\nSYSTEM_SERVICE_EXCEPTION\r\n\r\n**** STOP: 0x0000003B (0x00000000C0000005, 0xFFFFF88004CC…, 0xFFFFF8800…, 0x0000000000000000\r\n\r\n*** atikmdag.sys – Address FFFFF88004CC..C4 base at FFFFF880048…., DateStamp 4edd8367\r\n\r\n-------------------------------------\r\n\r\n**** STOP: 0x00000024 (0x00000000001904FB, 0xFFFFF88006E0FF48, 0xFFFF… xFFFFF8800122A943)\r\n\r\n*** Ntfs.sys – Address FFFFF8800122A943 base at FFFFF88001216…, ...\r\n 4d79997b\r\n--------------------------------------------\r\n\r\nIRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\n\r\n**** STOP: 0x0000000A (0x000000000000A6BE, 0x000000000000000D, 0x0000000000000000, 0xFFFFF80002EDDF3C)\r\n\r\n-----------------------------------------------\r\nPAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\r\n\r\n**** STOP: 0x00000050 (0xFFFFFFFFFFF8A00D, 0x0000000000000000, 0xFFFFF88004B9EE79, 0x0000000000000000)\r\n\r\n*** atikmdag.sys – Address FFFFF88004B9EE79 base at FFFFF880048EC000, DateStamp 4be0ccae\r\n\r\n--------------------------------------------------\r\n\r\nDRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\n\r\n**** STOP: 0x000000D1 (0x0000000001CEAC51, 0x0000000000000002, 0x0000000000000001, 0xFFFFF880041375BE)\r\n\r\n*** dxgmms1.sys – Address FFFFF880041375BE base at FFFFF8800412E000, DateStamp 4a5bc578\r\n\r\n-------------------------------------------------\r\n**** STOP: 0x0000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF880016418D6, 0xFFFFF880031B6628, 0xFFFFF880031B5E90)\r\n\r\n*** tcpip.sys – Address FFFFF880016418D6 base at FFFFF88001603000, DateStamp 4a5bc26e\r\n\r\n----------------------------------------------------\r\n\r\n**** STOP: 0x0000007E (0xFFFFFFFF80000003, 0xFFFFF88004C485F5, 0xFFFFF880025B8278, 0xFFFFF880025B7AE0)\r\n\r\n*** atikmdag.sys – Address FFFFF88004C485F5 base at FFFFF880048B7000, DateStamp 4BE0CCAE\r\n\r\n----------------------------------------------------\r\n\r\nIRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\n\r\n**** STOP: 0x0000000A (0x0000000000000010, 0x0000000000000002, 0x0000000000000001, 0xFFFFF80002E917D4)\r\n\r\n---------------------------------------------------\r\n\r\nDRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\n\r\n**** STOP: 0x000000D1 (0x0000000000000017, 0x0000000000000002, 0x0000000000000001, 0xFFFFF8800120C446)\r\n\r\n*** tdx.sys – Address FFFFF8800120C446 base at FFFFF8800120A000, DateStamp 4a5bc16b\r\n\r\n----------------------------------------------------\r\n\r\nDRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL\r\n\r\n**** STOP: 0x000000D1 (0x00000000FC8F28F2, 0x0000000000000002, 0x0000000000000001, 0xFFFFF88003F9BF43)\r\n\r\n*** USBPORT.SYS – Address FFFFF88003F9BF43 base at FFFFF88003F89000, DateStamp 4a5bcc07\r\n\r\n----------------------------------------------------\r\n\r\n**** STOP: 0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF80002C98841, 0X0000000000000000, 0xFFFFFFFFFFFFFFFF)\r\n\r\n\r\nEn het Systeem:\r\nModel: P5QL PRO\r\nProcessor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz (4CPUs), ~2.7GHz\r\nGeheugen: 4096MB RAM\r\nWisselbestand: 2070MB gebruikt, 6118MB beschikbaar\r\nVideokaart: ATI Radeon HD 4800 Series\r\n\r\nDraait op Windows 7 64 bits\r\n\r\nDe minidumps van afgelopen maand zijn aanwezig (50 stk, dit is geen uitzondering) die kan ik alleen niet allemaal in een zipje (max 97,7 kb) stoppen om bij te sluiten, in de zip zitten er maar 4, geen idee welke meldingen dat zijn.\r\n\r\nGraag hoor ik wat de reden kan zijn en wat ik er mee moet / aan kan doen!\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    235

\'PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\' geeft vaak kapot geheugen aan en atikmdag zijn je videokaart drivers. Kijk even of je geheugen en videokaart goed vast zitten/goed ingeplugd zijn. Verwijder eventueel stof bij de contactjes. Verwijder en herinstalleer je videokaart drivers.\nIk denk dat het geheugen op je videokaart niet meer werkt.\nUSBPORT.SYS komt uit op kapot ram.\nIk kan je ook aanraden Windows 7 te herinstalleren of repareren met de installatie DVD.
Link naar reactie
Een wat drastische maatregel is je bios updaten/flashen naar de laatste versie. Doe ook een chipset driver update, en download de laatste versies van alle tools (die je hebt geïnstalleerd) en drivers van je moederbord. Die kun je hier krijgen: [URL=\"http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5QL_PRO/#download\"]http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5QL_PRO/#download[/URL]\nKun je ook nog wat minidumps geven, bij voorkeur de \'PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\' en de \'\nSYSTEM_SERVICE_EXCEPTION\'?
Link naar reactie
Verwijderen en herinstalleren van de videokaart drivers heb ik meerdere keren geprobeerd, zelfde geld voor de drivers van het moederbord en Windows 7.\r\n\r\nDe Bios updaten/ flashen naar de laatste versie is ook geen optie, het systeem is al 3x naar Computerland gegaan voor reparatie.\r\nde laatste keer omdat het systeem elke keer in stand-by modus sprong en bleef hangen, enge wat je hoorde was de cooling van de CPU en Case fan. \r\nNa 6 weken! reparatie hadden ze het moederbord vervangen, de bios geupdate en windows 7 geïnstalleerd. Een paar dagen nadat ik hem opgehaald had begon het riedeltje weer, erg veel om hem naar terug te zetten is er dus niet.\r\n\r\nverder zit alles goed vast.\r\n\r\nIk kan wel minidumps geven maar hooguit 4 per zip, ik heb er weer 4 bijgedaan maar kan alleen de datum zien. Hoe weet ik welke van de \'PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\' en de \'\r\nSYSTEM_SERVICE_EXCEPTION\' zijn.
Link naar reactie
Het valt me op dat iedere BSOD is gerelateerd aan ntoskrnl.exe. Dit maakt onderdeel uit van de kernel van Windows en zorgt voor \'hardware virtualization, process and memory management\'. Om te checken of deze niet corrupt is, open cmd als administrator en typ: sfc /scannow\r\nHij fixt automatisch problemen. Ik moet eerlijk toegeven dat een volledige herinstallatie van Windows dit probleem eigenlijk al zou moeten oplossen.\r\n\r\nScannow ziet er zo uit:
Link naar reactie
Mmmh\r\nsfc /scannow is een probleem, daar kom ik niet in. Volgens gebruikersaccounts ben ik gewoon administrator maar cmd zegt van niet...\r\n\r\nHeb ik overigens ook wel als ik mappen wil zoals LiveKernelreports en Minidump dat ie zeurt om de adm. maar als ik op akkoord klik laat ie me er gewoon in...
Link naar reactie
Hmm, ik had eigenlijk wel wat meer DMP files verwacht...\nDraai ook even Windows Memory Diagnostic. Zit standaard in Windows 7. Memtest kan ook.\n\n[URL=\"http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557271%28v=vs.85%29.aspx\"]http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557271%28v=vs.85%29.aspx[/URL]\nHeb je de extra stroomvoorziening van je voeding aan je videokaart zitten? Hoeveel watt is je voeding?\nHeb je onlangs je videokaart overklokt? Open CCC en ga naar performance/AMD Overdrive en zorg dat er GEEN vinkje staat bij \'Enable Graphics OverDrive\'.
Link naar reactie
[QUOTE=Wirumada;604753]Ik lees hier verder niets over het uittesten of het soms een geheugenbankje is.\r\nHeb je al geprobeerd om er wat bankjes uit te halen en dan te testen of de problemen blijven?\r\nMet name geheugenproblemen geven iedere keer andere foutmeldingen[/QUOTE]\r\n\r\nDaar was ik naartoe aan het werken, vooral omdat het extreem tijdrovend werk is. Desalniettemin is het een bijzonder goed idee.
Link naar reactie
[QUOTE=Compleet;604749]Mmmh\r\nsfc /scannow is een probleem, daar kom ik niet in. Volgens gebruikersaccounts ben ik gewoon administrator maar cmd zegt van niet...\r\n\r\nHeb ik overigens ook wel als ik mappen wil zoals LiveKernelreports en Minidump dat ie zeurt om de adm. maar als ik op akkoord klik laat ie me er gewoon in...[/QUOTE]\r\n\r\nDruk op start, typ in het zoekveld cmd. Rechts klik op cmd, Run as Administrator.\r\n\r\nDat in die mappen is User Account Control. Kun je uit zetten als het account dat je standaard gebruikt een Administrator account is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...