Ga naar inhoud

Excel - vba-probleem


Aanbevolen berichten

Onlangs ben ik begonnen aan een nieuw programma in Excel.\r\nWat ik graag wil programmeren is:\r\n\r\nAls ik een cel selecteer in een Rij, wil ik dat een aantal gegevens in die Rij naar een andere plaats in het werkblad wordt gekopiëerd.\r\nAls ik direct daarna een andere Rij selecteer, moeten díe gegevens worden gekopieerd naar de bedoelde plaats.\r\n\r\nMijn vraag is dus eigenlijk: Bestaat er een instructie, in Excel-vba, die checkt of er een nieuwe cel is geselecteerd?\r\n\r\nIk loop hier al dagen over te piekeren (en te zoeken in de vba-help), maar kom er niet uit.\r\n\r\nGroeten,\r\nHarri.
Link naar reactie
Beste Ad,\r\n\r\nVoor mijn gevoel ben ik behoorlijk aan het uitproberen geweest, maar het lukt me niet om de module aan de praat te krijgen. Waarschijnlijk snap ik het systeem niet goed. Kun je me op weg helpen?\r\nHet lukt me namelijk niet om vanuit een bovenliggende module de \"SelectionChange-module\" aan te spreken. Ik weet ook niet wat ik aanmoet met \"(ByVal Target As Range)\".\r\n\r\nKun je me een eindje op weg helpen?\r\nAlvast bedankt,\r\nHarri.
Link naar reactie
Harri,\r\n\r\nKlik met rechts op je Bladtab > Kies: Programmacode-weergeven.\r\nBoven in het rechterveld zie je twee keuze menu\'s staan, kies in de linkse voor: \"Worksheet\" Je krijgt nu gelijk de event die je nodig hebt, uit het rechter keuze menu. Je kunt in het rechter keuze menu de event wijzigen, als het nodig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...