Ga naar inhoud

computer valt steeds uit


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hey\r\n\r\nik heb een vraag omdat ik een probleem met me laptop heb.\r\n\r\nals mijn laptop een tijdje aanstaat dan valt hij continu uit.\r\nik heb al meerdere dingen geprobeert zoals \r\n==>me computer open gemaakt en alles gereinigd(stof)\r\n==>temperatuur meter voor me porcessor geïnstaleert\r\n==> een koeler onder me laptop\r\n\r\nalles werkt goed maar hij blijft uitvallen.\r\n\r\nwat kan ik nog doen om dit te verhelpen??\r\n\r\nMvg Ferry
Link naar reactie
Ik vind de temps vrij hoog eigenlijk. Ik weet niet of de laptop op dat moment werd \"belast\" maar toch. \nHeb je koelfan nog los gehad. Want tussen koelfan en heatpipe radiator wil wel eens een hele dikke reep stof zitten.\nVerder kan je de logboeken van Windows een door kijken of er meldingen zijn als het ding uitvalt. \nKrijg je ook een blauwscherm vlak voor het uitvallen.?\n\nNiek
Link naar reactie
Ik vind die temperaturen ook te hoog, en denk ook wat Niek al schrijft:\r\n[QUOTE=Niekie30;604023]\r\nHeb je koelfan nog los gehad. Want tussen koelfan en heatpipe radiator wil wel eens een hele dikke reep stof zitten.[/QUOTE]\r\nDe fan blaast lucht tegen een metalen koelelement (blaast er lucht doorheen) en als die luchtstroom geblokkeerd wordt door stof is het einde verhaal na een tijdje aanstaan.\r\n\r\nDus het is niet alleen de stof van de fanbladen halen, maar de fan moet van het koelelement losgehaald worden, en dat koelelement moet van voor tot achter schoon zijn voor een vrije luchtstroom.
Link naar reactie
Ik denk dat het een koelprobleem is. Vaak zitten er aan de onderkant van de laptop schroefgaten. Neem een plaat triplex of zo. Neem de gaten over van de laptop en zet langere schroeven in de gaten van de triplexplaat. Zet de laptop hierop, zodanig dat je zeg 4 cm ruimte tussen plaat en laptop hebt. Door de schroefgaten van de lartop verschuift de laptop niet. Heeft bij mij goed gewerkt. Je kunt ook een paar latjes onde de laptop lijmen als het toch een oudje is, zodat hij hoger komt te staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...