Ga naar inhoud

Draaitabel Excel getalnotatie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Maak momenteel regelmatig in Excel (diverse versies) draaitabellen.\r\nWat me opvalt is dat ik telkens in het gebied met \'velden met waarden neerzetten\' e.e.a. moet aanpassen. \r\n\r\nMeestal wordt er het [b]aantal[/b] gevonden waarden getoond ipv de [b]som[/b] van die waarden.\r\nDaarnaast zit ik met de opmaak. Ik zou graag als standaard getalnotatie willen met 2 decimalen en met . voor duizendtallen. \r\n\r\nBeide moet ik nu handmatig instellen en in deze tijd waarin techniek het ons makkelijk zou moeten (kunnen) maken, vind ik dat wat omslachtig (en tijdrovend).\r\n\r\nHeeft iemand enig idee waar ik dit in Excel zou kunnen aanpassen?
Link naar reactie
Je hebt gelijk Obelix ik heb even gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het staat onder Start/Getal en dan op het schuine driehoekje klikken rechtsonder in het getal vak dar kun je de getalnotatie aanpassen voor de uitvoering die je bovenin het vakje kunt vinden. Bijvoorbeeld Standaard, Getal, Valuta, Financieel enz.\n\nIn een draaitabel verschijnen toch zowel de Som als het Aantal.
Link naar reactie
De \'truc\' via bovenin weet ik. Er is ook een sneltoetscombinatie: CTRL+ SHIFT+1 om getallen met 2 decimalen te tonen. \nIn een draaitabel kun je aangeven wat je wilt zien: aantallen, som, en nog wat varianten.\nMijn wens is echter om bij een draaitabel standaard de \'somvariant\' te kunnen gebruiken, waarbij de getallen, standaard, 2 decimalen en een . hebben voor duizendtallen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...