Ga naar inhoud

Excel macro


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb jullie hulp weer eens nodig. Ik ben bezig met een Excel sheet die ik d.m.v. een macro automatisch wil verzenden, in PDF formaat. Daarbij wil ik de ontvanger, het onderwerp, en de mailinhoud in de macro kunnen aanpassen. Het is de bedoeling als ik de macro inschakel, Outlook gaat openen en ik alleen nog maar op verzenden hoef te drukken. Maar mocht dit ook automatisch kunnen is dat mooi meegenomen.\r\n\r\nHeb al veel gezocht, en ook veel tegengekomen maar ik kom er echt niet uit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Link naar reactie
Welke versie van excel gebruik je?\nkan je even online zetten wat je al hebt?\n\nedit: \nMet excel 2007 kan je gewoon het document als PDF bijlage verzenden. kan bijna niet simpeler als dat. Je kan zelfs het knopje aan de werkbalk snelle toegang toevoegen. Een klik, en je krijgt gewoon een mailtje voor je, waar je alles kan aanpassen.
Link naar reactie
Ik werk met Excel 2010, de meest recente versie dus. Juist het versturen via de bekende weg die je aangeeft gaat te veel tijd kosten. Het gaat om een bestand dat ik vaak moet verzenden.\r\n\r\nWat ik vast in de macro wil hebben is de ontvanger, het onderwerp, de tekst van de mail en ter aanvulling ook de naam van het bij te voegen PDF bestand.\r\n\r\nGezien de Excel sheet zelf hier geen invloed op heeft, is het volgens mij niet nodig om deze bij te sluiten.
Link naar reactie
[QUOTE=KupCom;603501]Hallo allemaal,\nDaarbij wil ik de ontvanger, het onderwerp, en de mailinhoud in de macro [b]kunnen aanpassen[/b].[/QUOTE]\n\n\n[QUOTE=KupCom;603523]Wat ik [b]vast [/b] in de macro wil hebben is de ontvanger, het onderwerp, de tekst van de mail en ter aanvulling ook de naam van het bij te voegen PDF bestand.\n[/QUOTE]\n\nWat wil je? In je openingspost geef je aan dat je gegevens wilt kunnen veranderen (hoe bedoel je \'in de macro\'?) en daarna geef je aan dat het vast in de macro wilt hebben :s
Link naar reactie
Ik kan de fout hier niet reproduceren. \n\nik heb hier \"even\" een virtuele Win7-64 machine gemaakt (moest ik toch al doen voor wat anders), daar een trial van office 2010 professional op.\n\nIn explorer dubbelklik ik de excel sheet, pas even de locatie van het bestand aan, en het email adres waar het naartoe moet worden verzonden, en speel de macro af. \n\nEven later ontvang ik de email.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;603645]Ik kan de fout hier niet reproduceren. \r\n\r\nik heb hier \"even\" een virtuele Win7-64 machine gemaakt (moest ik toch al doen voor wat anders), daar een trial van office 2010 professional op.\r\n\r\nIn explorer dubbelklik ik de excel sheet, pas even de locatie van het bestand aan, en het email adres waar het naartoe moet worden verzonden, en speel de macro af. \r\n\r\nEven later ontvang ik de email.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de macro nu in de betreffende Excel sheet gezet, gegevens aangepast. Op de laptop werkt het perfect, maar op de vaste computer niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...