Ga naar inhoud

Patchen executable


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nAl zeker > 12 jaar heb ik een officiële CD van Cubase VST 3.5.\r\nDat ie een héle oude zou je zeggen.... dat is ook zo.\r\nDat heeft altijd gewerkt op de vorige PC waar WIN98 op zat.\r\nAl een tijd heb ik WinXP.... en daar loopt dat prg niet op.... dat wil zeggen de installatie procedure zegt dat het [B]Win95/98[/B] moet zijn, dat klopt want in die tijd bestand er nog geen WinXP.\r\n\r\nEchter...... op die CD staat ook en DEMO programma.... en... die [B]loopt wel[/B] op mijn WinXP machine!!! Er wordt bij de installatie niet getest of het OS Win95/98 is.\r\n\r\nIk heb dus het vermoeden dat Cubase VST 3.5 gewoon zal lopen op WinXP...... alleen.... die check in de installatieprocedure daar zit ik mee!!!\r\n\r\nIk heb PE-explorer (decompiler) gedownload, en ik heb een vermoeden waar de check (voor het OS) zit.\r\nIk zou een JZ (assembler code: JUMP IF ZERO, hex:74) moeten vervangen door een JNZ (JUMP IF NOT ZERO, Hex:75)......maar hoe doe ik dat??\r\n\r\nVroeger (zeg 1994) deed ik dat met PATCH (op grotere computers)... maar hoe doe ik dat nu???
Link naar reactie
Hallo Vanschagen,\r\n\r\nDank voor het antwoord.....\r\nHex editor...............?? ik kan me er wat bij voorstellen....\r\n\r\n-Welk programma zou dat zijn.... Naam ?\r\n-Zit dat standaard op WinXP ?\r\n-Waar haal ik dat evt vandaan zonder virussen etc...?\r\n\r\nps: ..... alhoewel ik niet weet wat er [U]precies[/U] bedoeld wordt, lijkt het me wel een beetje lastige methode omdat je waarschijnlijk alleen HEX ziet en geen mnemonics van machine code of zo...maar goed dat weet ik (nog) niet.\r\n\r\n[B][COLOR=\"black\"]Of heeft iemand anders nog een suggestie ?????????????[/COLOR][/B]\r\n\r\nGast1234
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd om het installatieprogramma in compatibiliteitsmodus voor Windows 98 te draaien :confused:\r\nDan wordt dat automatisch zo aan de installatie doorgegeven.\r\n\r\nRechtsklik daarvoor op de install.exe (dus niet autoplay voor de CD gebruiken), en kies \'[I]Eigenschappen - tab Compatibiliteit[/I]\', en stel daar \'[I]Windows 98 (SE)[/I]\' in. En start de installatie dan met een dubbelklik op die .exe.
Link naar reactie
Hallo erikdenhouter,\r\n\r\nBedankt voor het antwoord!\r\nIk wist niet dat dit kon (in de Win98/95 modus).\r\nJe suggestie uitgevoerd >>> werkt prima >>> installatie OK.:D\r\n\r\n.....Maar ja, dan komt een nieuw probleem: na opstarten van CUBASE VST 3.5 komt de melding dan deze wil \"praten\" met een soundblaster kaart, daarna stopt het prg.:confused:\r\nDie kaart heb ik wel, maar die werkt waarschijnlijk niet meer.\r\nIn 2 van de 3 PCI-slots, waar ik de kaart in steek, heeft dat tot gevolg een hangend systeem.\r\nIk puzzel nog even door.... maar bedankt.\r\n\r\nGr Gast1234
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;603651]Bedoel je dat XP ook niet boot ?[/QUOTE]\r\n\r\nNee...gelukkig niet het geval, Xp boot gewoon.\r\nMaar als XP eenmaal in de lucht is en ik ingelogd ben.... dan werkt het niet meer goed.\r\ndwz. ik krijg bv Taakmgr niet meer opgestart met ctlr/alt/del en de startbalk(windows) verschijnt niet meer of blijft hangen.\r\n\r\nWindows zegt wel netjes \"nieuwe hardware ...etc\".....máár.... dat doet ie alléén maar in het ééne \"[U]werkende[/U]\" PCI-slot, in de andere 2 PCI-sloten krijg ik na het opstarten (ongeveer vlak voordat het inlogscherm zou komen met de gebruikers) een blauw scherm.... en is het afgelopen.\r\n\r\nPas als ik Cubase opstart (met kaart in het werkende PCI-slot) dan zeg deze meteen dat die \"no soundblaster live!card detected, program will exit\".\r\n\r\nGast1234
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;604463]Dat lijkt op een conflict van bronnen (IRQ of I/O). Al de on-board kaart even uitgezet ? Drivers voor die adapter vernieuwd ? Misschien dat een goedkoop nieuw geluidskaartje de oplossing biedt ?[/QUOTE]\n\nHallo Erik,\n\nJa zoiets had ik al ik gedachten (IRQ problemen...etc) .....maar daar ben ik niet zo goed in thuis, beetje huiverig dat ik de zaak verpruts zeg maar....\n\nDe on-board kaart uitzetten wil ik nog wel proberen .....is dat via:\n[COLOR=\"blue\"]-configuratie scherm\n-systeem\n-hardware\n-apparaat beheer\n-besturing voor geluid, video.....\n-soundMAX Integrated Digital Audio\n-eigenschappen voor SoundMAX...........\n-Apparaatgebruik [B]in-uitschakelen[/B] ???[/COLOR]\n.............. (daar staat nu: PCI-bus 0, apparaat 31, functie 5)\n... en dat moet zeker gebeuren [U]vóórdat [/U]ik die sounblaster kaart erin stop?\n\n.... je noemt: drivers voor adapter vernieuwd.... van welke adapter?\n\nAnders.... nieuw kaartje.....misschien is dat de oplossing.
Link naar reactie
[QUOTE=Gast1234;604651]... De on-board kaart uitzetten wil ik nog wel proberen .....is dat via:\r\n[COLOR=\"blue\"]-configuratie scherm...[/QUOTE]\r\nNee, in het BIOS, waarschijnlijk onder \'[I]Integrated Peripherals[/I]\'. Settings saven meestal met F10 (\'[I]Save and Exit[/I]\')\r\n\r\nWat betreft die bronnen, daar kunnen wij stervelingen :p niet veel meer aan wijzigen tegenwoordig[B]; [/B]misschien dat (door de leeftijd van) het kaartje een bron [I]eist[/I] die niet gegeven wordt. Vandaar ook mijn voorstel een moderner kaartje te proberen, maar dat wordt natuurlijk een gok qua aanschaf.\r\n\r\nJe kan ook nog op het kaartje gluren of er misschien een jumper op zit waarmee een broninstelling veranderd kan worden. Er waren vroeger kaarten waarbij dat mogelijk was, en een vast (eigen) IRQ afgedwongen werd.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;604683]Nee, in het BIOS, waarschijnlijk onder \'[I]Integrated Peripherals[/I]\'............. [/QUOTE]\r\n\r\nDank je wel voor het antwoord.\r\n\r\nIk denk dat ik het hierbij laat..... wordt me teveel gepruts.:-S\r\nDie kaart kwam ik tegen en dacht misschien kan ik er nog wat mee, maar ik val van t\'een-in-t\'ander..... ik dwaal te ver af !\r\n\r\n[COLOR=\"blue\"]Iedereen bedankt voor z\'n inbreng.[/COLOR]\r\n\r\nGast1234
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...