Ga naar inhoud

Acces-zoekfunctie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben met een cursus acces bezig (thuisstudie).\r\nNu moet ik via de zoek functie uit het menu start (CTRL+F1) het volgende zoeken:\r\nUit de tabel boeken moet ik in het veld prijs alle prijzen tussen de €40 en €50 zoeken en een boek dat precies €50kost mag niet gevonden worden. Kan iemand mij helpen hoe ik deze zoekdata ingeef want ik krijg het maar niet voor elkaar.
Link naar reactie
Als ik ctrl+F1 druk klapt m\'n lint in...\r\n\r\nAfijn, je moet het zoeken in een \'filter\' voor het prijs-veld. Daar geef je dan op dat de prijs tussen 40 en 50 moet zijn, maar niet gelijk aan 50.\r\n\r\nIn de tabelweergave kan dat door op het naar beneden wijzend pijltje naast de kolomkop te klikken, en dan je filters op te geven, zie ook plaatje:\r\n\r\n[ATTACH]16649[/ATTACH]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;602497]Simpel idee, maar kan je dan niet zoeken van 40 tot en met 49?[/QUOTE]\r\nVia een directe SQL opdracht wel.\r\nVia de filteropties is \"kleiner dan\" niet \"kleiner dan\", maar \"kleiner dan en gelijk aan\". Lekker onlogisch.\r\n\r\nOmdat je ook boeken wilt vinden die 49,99 kosten kies ik voor deze kleine omweg. In theorie kun je natuurlijk ook zoeken \"tussen 40 en 49,999999999999999999999999999999999999999999999999\", maar dat ziet er niet uit. Tenzij het veld de eigenschap heeft meegekregen maar twee decimalen te mogen hebben, dan heb genoeg aan \"tussen 40 en 49,99\".\r\nOmdat ik niet weet hoe de database precies is ingeregeld mijn iets uitgebreidere suggestie: die werkt namelijk altijd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...