Ga naar inhoud

Beveiligen ellen in Excel met validatielijst


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk wil graag in een bestand waar iedereen toegang tot heeft bepaalde cellen beveiligen. Niet door daar een werkbladbeveiliging op te zeggen, want de cellen moeten wel makkelijk te muteren zijn door iemand die de beschikking heeft over een wachtwoord. Niet door steeds de werkbladbeveiliging te verwijderen, de geblokkeerde cellen te muteren en vervolgens de bladbeveiliging er weer op te zetten. Niet alleen is dit een omslachtige werkwijze, risico is ook nog dat vergeten wordt de beveiliging er weer op te zetten.\r\n\r\nDit betreft een verlofaanvragenbestand. Alle medewerkers moeten in de daarvoor aangewezen kolommen de gegevens van hun verlofaanvraag kunnen schrijven. Alleen de laatste cel, waarin akkoord of niet akkoord wordt gegeven (keuzecel via een validatielijst), daarvoor dient automatisch invoer van een wachtwoord gevraagd te worden als je een keuze wilt maken voor een in tevullen waarde in deze cel.\r\n\r\nIk heb de beschikking over een dergelijk voorbeeld, dat iemand ooit voor me heeft gemaakt. Echter, ik kom er niet achter hoe ik dit zelf moet bouwen.\r\n\r\nKan iemand me op weg helpen?\r\n\r\nBedankt, Natalja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...