Ga naar inhoud

Paintshop Pro vraagje over opslaan


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik een stel foto\'s open in Paintshop Pro X4, met de bedoeling om ze bij elkaar te zetten op een A4tje om af te drukken, geeft dat op zich nooit een probleem.\n\nIk gebruik het overigens zeer weinig, die programma\'s zijn mij veel te uitgebreid, ik haal dan even een demo binnen of zo.\n\nBij afdrukweergave/voorbeeld (als ik het goed heb, staat er momenteel niet op) sleep ik de foto\'s van de linkerkant naar het grote A4 scherm in het midden, daar pas ik ze aan en zet ze op de goede plek, eventueel de grootte aanpassen per foto.\nDaarna druk ik het af.\n\nMaar nu wil ik niet afdrukken, maar die compilatie opslaan.\nDat moet natuurlijk kunnen, maar wat ik ook doe, bij mij komt er steeds een leeg veld terug.\nErgens doe ik dus iets fout.\n\nVraag is dus wat.:confused:\n\nIs er geen eenvoudiger programma die dit ook kan?:?:\n\nHeb momenteel Photoshop erop staan, zal het ook wel kunnen, maar al die programma\'s zijn mij te uitgebreid, gebruik ik nog geen 1/2% van:D
Link naar reactie
Bedankt Niek, \n\ndat werkt wel, alleen kan ik het dan niet opslaan als plaatje, blijft een document.\n\nAls je ze daar neer zet, hou je een witte kantlijn rondom.\nOp zich niet erg als je het uiteindelijk resultaat kunt selecteren en als nieuw \'plaatje\' plakken.\n\nWanneer ik vooraf de pagina indeling aan pas, verklein, wordt het wel beter, maar er blijft een rand.\nStel ik alles in op 0, dan kan ik de foto niet draaien al hij hoog staat.\n\nVraag is dus of je in word kunt selecteren en dan in Paint of zo plakken.\nWord openen in Paint gaat niet.\n\nHet moet wel een jpeg plaatje worden.\n\nAl die mogelijkheden, ..... fijn.
Link naar reactie
Niek, \nbij mij werkt dat niet, had ik uiteraard geprobeerd.\nWanneer ik bijv. 6 plaatjes passend heb gemaakt op 1 Word pagina, sla ik het eerst op.\n\nDan open ik het weer en klik met rechts ergens om te kopieren.\nMaar dan kopieer je alleen het plaatje waar je op dat moment met de muis bent.\n\nHet moet dus iets anders, of er staat een instelling niet goed.
Link naar reactie
Je moet helemaal niet in word gaan lopen klooien. \n\nWaar je de fout in gaat, lijkt mij, ik ken het pakket niet, is om in de afdrukweergave/voorbeeld te gaan werken. \n\nAls je gewoon een nieuw bestand ter grootte van een a4 opent (hou wel even rekening met de resolutie), en daar de foto\'s op plaatst, kan je die gewoon opslaan.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;600963]Waarom gebruik je niet gewoon de kniptool van Windows7 hiervoor, C:\\Windows\\System32\\SnippingTool.exe als je een A4 opmaakt in Word ook al zit er een rand omheen, dan knip je met de kniptool gewoon precies zo dat de rand wegvalt en sla je het bestand op als jpg bestand. Simpeler kan echt niet.[/QUOTE]\nDeze lukt wel, dus samen met de tip van Niek om het in Word op de juiste grootte en plek te zetten.\n\nBedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;600967]Enig idee wat word doet met foto\'s? \n\nLeeg word 2007 documentje+ jpeg foto van 9.1 MB (canon 7D)=een word bestandje van 605 KB. \n\nDat wil je echt niet doen met foto\'s.[/QUOTE]\nUiteraard blijft er niet veel van over, ik gebruik overigens Office 2010, voor mij al veel te uitgebreid.\nAls ik foto\'s gelijk wil printen doe ik het in Paintshop pro, maar geen idee hoe ik een compilatie daar moet opslaan.\n\nWat ik nu wil is niet belangrijk, is niet om te printen maar gewoon even mee te mailen, meerdere foto\'s als overzicht op 1 plaatje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...