Ga naar inhoud

lege map maar duizenden bestanden erin


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na een ronduit domme aktie ben ik al mijn bestanden kwijt (en nee, geen goede backup, weet ik, ) sta ik toch voor een raadsel. Bij het inschakelen van de in het systeem aanwezige recovery, kreeg ik de keuze van wel of niet bestanden backuppen. Natuurlijk koos ik voor wel backuppen. Het bleek dat alleen de zgn Openbare Dokumenten zijn terug te vinden na de recovery-operatie in de map C: backup. Maar dat zijn er weinig. Veel meer zat in de persoonlijke map. Als ik die aanklik krijg ik te zien: \'lege map\', maar als ik \'eigenschappen\' opvraag blijken er 13.981 bestanden in 5.133 mappen te zijn, met een totale grootte van 7,94 GB.\r\nIk zou echter niet weten hoe ik die tevoorschijn moet toveren en of dat überhaupt wel mogelijk is. Met de zoekfunctie heb ik al met vele termen gezocht, maar niets.\r\nOp de computer is Windows 7 geinstalleerd. Natuurlijk zou ik erg blij zijn met een antwoord, ook als blijkt dat ik alle hoop maar moet laten varen.
Link naar reactie
[QUOTE]Als ik die aanklik krijg ik te zien: \'lege map\', maar als ik \'eigenschappen\' opvraag blijken er 13.981 bestanden in 5.133 mappen te zijn, met een totale grootte van 7,94 GB.[/QUOTE]\nHet kan zijn dat het verborgen bestanden zijn geworden. \nGa via \"Organiseren\" naar \"Map en Zoekoptie\" dan 2e tabblad (Weergave). Vink daar aan \"Verborgen bestanden zichtbaar maken\" Vink uit dat je beveiligde besturings systeem bestanden wilt verbergen. \n\nZie ja dan je bestanden alweer staan? \n\nNiek
Link naar reactie
Dutch Online: Windows wilde niet meer starten en afsluiten; ik had al weken moeilijkheden, maar uiteindelijk lukte het toch altijd nog Windows weer aan de gang te krijgen.\nMaar eergisteren lukte dat niet meer en toen ben ik bozig aan die recovery begonnen. Ik had toch minstens kunnen proberen in veilige modus te starten en dan de map persoonlijke dingen naar een externe harde schijf over te brengen. Het was ondoordacht.\n\nNiekie 30: Ik heb inderdaad de verborgen bestanden lezen-optie aangevinkt. Het gevolg is geweest dat nu die hele persoonlijke map totaal verdwenen is! Dus de situatie zoals die gold op het moment dat ik het forum om raad vroeg, is al niet meer geldig, want die \'lege map met duizenden bestanden\' bestaat niet meer. \n\nRicky 1: Ik ga jouw link, evenals de link van dutch-online, raadplegen.\nNader bericht volgt.\n\nWat ik nog niet geschreven heb: door die recovery zijn niet alleen de bestanden en instellingen etc. weg (o.a. heel veel fijne software) maar de opstartproblemen zijn nog precies hetzelfde. Het is zuur, maar ook wel mijn verdiende loon. (Slik)
Link naar reactie
Ik heb de link naar F-secure aangeklikt, maar dat betreft een online virusscanner: dat lijkt me nu niet van toepassing, ik was dom, maar gebruik naast een goede virusscanner ook CCleaner, AntiMalwareBytes, Spydoctor en AdAware.\n\nDe link naar TreeSize Free leverde het resultaat op dat ik plots de namen van mijn geliefde software weer zag, maar allemaal met lege inhoud. Ook mijn persoonlijke map wordt genoemd en zou een flink aantal bestanden bevatten, maar als ik erop klik, zit er niets in.\nAls dit allemaal verdwenen zou zijn, dan zou ik toch ook weer een schijf moeten hebben met heel veel vrije ruimte erbij? Maar het tegendeel is het geval. Voor de recovery was er ruim 700 GB vrij, nu nog maar 686 GB. \nEn dutch-online, dat kan dan toch niet kloppen? Als ik terug zou zijn naar de fabrieksinstelling zou er zeker 900 GB vrij moeten zijn.
Link naar reactie
Haal de schijf uit je pc en doe er even NIETS meer mee, want elke actie kan je bestaande (oude) data overschrijven.\nHang hem via een usb adapter (ong. 25 euro) aan een goed werkende pc en kijk wat je met recovery software zoals bijvoorbeeld Recuva [url]http://www.piriform.com/recuva[/url]\nnog kunt redden. \nEr bestaan overigens heel veel recover programma\'s om verloren gegane bestanden terug te halen. Een aantal is freeware. \nIk vermoed nl, dat je harde schijf terziele is. \n\nStaat er geen map: Windows.old op je schijf? \n\nNiek
Link naar reactie
Nee, ik heb geen map Windows.old. Het is een Medioncomputer, een zgn. all-in-one.\nEr zit maar een HD in. Ik wil deze draad sluiten, want ik heb het opgegeven en heb het apparaat voor onderzoek aangeboden in de vak-zaak.\nJa, een moment van onbedachtzaamheid...Dank voor de reacties, maar ik snap nog steeds niet hoe de schijfruimte kan afnemen als er zoveel bestanden verdwenen zijn.\nOoit moest zoiets gebeuren. Je weet dat je geregeld back-ups moet maken en toch liet ik het verslonzen. Gebakken peren zijn helemaal niet lekker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...