Ga naar inhoud

Virtueel systeem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een nieuwe PC met windows 7 erop. Daarnaast heb ik een HP all-in-one printer/ scanner PSC 2355P waarbij de software om te scannen niet draait onder windows 7. Helaas wel onder windows XP\r\nTevens zou ik ook wat software of een windows XP/ Linux besturingssysteem willen uitproberen zonder allerlei zooi op mijn nieuwe PC te krijgen.\r\n\r\nMijn vraag is eigenlijk: welke software kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik zat nl. zelf te denken aan virtual box, vmware player of sandboxie.\r\n\r\nKan iemand mij hierin adviseren? Ik ben geen ICT techneut, maar kan wel redelijk met PC omgaan.\r\n\r\nIs het hierbij tevens nodig om virtueel een virusscanner te installeren?\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Als je alleen Windows wilt virtualiseren, dan kun je voor Microsoft Virtual PC gaan. Die werkt voor Windows-virtualisaties eigenlijk nog altijd het beste.\n\nVoor virtuele Linux gebruik ik zelf Virtualbox. VMware is af te raden, te commercieel en vereist een verbinding tussen jou en de servers van vmware om te functioneren. Sandboxie heb ik geen ervaring mee, maar dat is voor zover ik weet niet bedoeld om te virtualiseren en kan alleen software draaien die ook normaal onder je eigen Windows draait.\n\nVirtueel heb je geen virusscanner nodig. Als je internettoegang op je virtuele systeem toestaat loop je natuurlijk dezelfde gevaren, maar je echte systeem kan niet geinfecteerd raken. Bij een infectie gooi je de virtuele installatie gewoon weg en maak je een nieuwe. Je kunt uiteraard wel een virusscanner installeren binnen je virtuele systeem, maar dat maakt de prestaties/snelheid er niet beter op.\n\nAls je een van de luxere versies van Win7 hebt, dan moet je eigenlijk XP Mode overwegen. Dat is een naadloze integratie van XP binnen Win7.\n\nTot slot: ik vermoed dat je ook kunt scannen zonder de software van HP. Probeer onder Win7 maar eens het onderdeel \"Windows Faxen en Scannen\".
Link naar reactie
Hoi Niekie30,\r\n\r\nDe door jou genoemde links ben ik ook tegengekomen. Maar ik kan zelfs de bijgeleverde software niet eens installeren. HP geeft aan dat er een probleem is met de versie van het besturingssysteem. De software is niet compatibel met Windows 7.\r\nDaarom de vraag over de virtualisatie software.\r\n\r\n@ Foobar: thanks voor je uitleg. Zelf heb ik Windows 7 Home en dus geen XP mode. Ik ga virtual Box eens proberen. VMware player heb ik op aangeven van een collega, die aangaf dat dit makkelijker aan de praat te krijgen is dan virtual box. Maar als je idd een verbindingmet de servers van vmware nodig hebt laat ik deze maar ff links liggen\r\nWindows Faxen en Scannen werkt inderdaad wel, maar is minder instelbaar dan de bijgeleverde software van HP.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;597709]Virtueel heb je geen virusscanner nodig. Als je internettoegang op je virtuele systeem toestaat loop je natuurlijk dezelfde gevaren, maar je echte systeem kan niet geinfecteerd raken.[/QUOTE]\r\n\r\nBen ik niet geheel met je eens. Op het moment dat je (besmette) virtuele systeem deel uitmaakt van je lokale netwerk d.m.v. bijv. het gebruik van shares kan via die weg wel degelijk besmetting plaatsvinden van de host. Een virusscanner om te voorkomen dat je virtuele systeem geïnfecteerd raakt is dus geen overbodige luxe....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...