Ga naar inhoud

Java probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wou op een website ([url]http://nintendo8.com/game/159/circus_charlie/[/url])\r\neen spel uit mijn jeugd spelen, nou doet hij het niet op mijn pc maar wel op anderen pc\'s.\r\n\r\nJava geeft een foutmelding met daarbij:\r\nJava Plug-in 1.6.0_30\r\nUsing JRE version 1.6.0_30-b12 Java HotSpot(TM) Client VM\r\nUser home directory = C:\\Users\\Sami\r\n----------------------------------------------------\r\nc: clear console window\r\nf: finalize objects on finalization queue\r\ng: garbage collect\r\nh: display this help message\r\nl: dump classloader list\r\nm: print memory usage\r\no: trigger logging\r\nq: hide console\r\nr: reload policy configuration\r\ns: dump system and deployment properties\r\nt: dump thread list\r\nv: dump thread stack\r\nx: clear classloader cache\r\n0-5: set trace level to \r\n----------------------------------------------------\r\n\r\n\r\nload: class vNES.class not found.\r\njava.lang.ClassNotFoundException: vNES.class\r\n at sun.plugin2.applet.Applet2ClassLoader.findClass(Unknown Source)\r\n at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass0(Unknown Source)\r\n at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)\r\n at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadClass(Unknown Source)\r\n at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)\r\n at sun.plugin2.applet.Plugin2ClassLoader.loadCode(Unknown Source)\r\n at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager.createApplet(Unknown Source)\r\n at sun.plugin2.applet.Plugin2Manager$AppletExecutionRunnable.run(Unknown Source)\r\n at java.lang.Thread.run(Unknown Source)\r\nException: java.lang.ClassNotFoundException: vNES.class\r\n\r\nIk heb java al geüpdatet en nadat dat niet lukte ook nog opnieuw geïnstalleerd en zelfs op een anderen browser geprobeerd maar niks werkt.\r\n\r\nWeet iemand wat hier het probleem is?\r\n\r\nSander
Link naar reactie
java updaten en evt opnieuw (zonder verwijderen) installeren: bekend is dat dat geen problemen oplost.\r\nlees [url]http://ezinearticles.com/?Uninstall-Java---How-to-Completely-Remove-and-Uninstall-Java&id=3763906[/url] en volg de instructies daar.\r\ndaarna: ccleaner je register laten opschonen, en dan de pc herstarten.\r\npas dan ga een nieuwe java downloaden en installeren.\r\n\r\n(overigens: ik ga er wel vanuit dat je pc schoon is bevonden door een uptodate virusscanner én een uptodate malwarebytes...)
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;597359]java updaten en evt opnieuw (zonder verwijderen) installeren: bekend is dat dat geen problemen oplost.\r\nlees [url]http://ezinearticles.com/?Uninstall-Java---How-to-Completely-Remove-and-Uninstall-Java&id=3763906[/url] en volg de instructies daar.\r\ndaarna: ccleaner je register laten opschonen, en dan de pc herstarten.\r\npas dan ga een nieuwe java downloaden en installeren.\r\n\r\n(overigens: ik ga er wel vanuit dat je pc schoon is bevonden door een uptodate virusscanner én een uptodate malwarebytes...)[/QUOTE]\r\n\r\nHet duurde even maar uiteindelijk heb ik Java met perfect uninstaller van mijn pc af gehaald, register laten opschonen, de pc herstart en daarna java opnieuw op mijn pc gezet.\r\nJammer genoeg nog het zelfde probleem.\r\nEn ja me pc is natuurlijk schoon van virussen en malware
Link naar reactie
Waar komt die foutmelding ? Gewoon als pop-up, of in de Java console ?\r\n\r\nAls ik zo eens zoek krijg ik de indruk dat er met het spel ook een bibliotheek wordt gedownload, en die zou kunnen ontbreken, b.v. omdat instellingen in je browser of firewall het blokkeert, of andere beveiliging dwarsligt.\r\nMaar of het zo werkt weet ik echt niet zeker, het is een idee. Ik kan namelijk in mijn Java map in Program Files helemaal geen bestanden van die naam tegen, en ook als ik mijn register doorzoek is de string \'vNES\' niet te vinden.\r\n\r\nOp de PC\'s waar het wel werkt, wordt het spel daar in je browser gespeeld, of heeft het een eigen scherm ?\r\n\r\nOverigens, vNES betekent \'Virtual Nintendo Entertainment System\', een emulatie van Nintendo games in/door Java.
Link naar reactie
Ik heb het spel gestart, en het werkt bij mij, maar... ik kan in mijn Firefox browser JavaScript blokkeren, door Javascript vanaf bepaalde adressen wel- of niet toe te staan. (Javascript is [I]geen[/I] Java, maar wel nodig).\r\nDaarbij blijkt dat het spel ook toegang zoekt tot Java.com, en wanneer ik die laat blokkeren krijg ik geen foutmelding zoals jij, maar het spel werkt in ieder geval niet meer.\r\n\r\nDus in ieder geval letten op het feit dat je verbinding met Java.com moet toestaan.
Link naar reactie
Ik werk met google chrome en volgens mij laat hij java wel door omdat ik het nog nooit geblokkeerd heb.\nVerder vroeg ik me af als java en javascript twee verschillende dingen zijn waar je dan javascript kan downloaden want ik kon hem niet vinden?\n\nOok heb ik geprobeerd om het spel te spelen zonder dat mijn virusscane of firewall aanstonden maar daarna werkte het nog steeds niet.
Link naar reactie
Javascript en Java zijn zeker verschillend, ze delen een stukje naam, en dat is echt alles. Hierdoor worden ze al te vaak verward. ([url=http://mistered.us/test/alert.shtml][U]Hier[/U][/url] kan je even snel zien of je Javascript ingeschakeld is, maar in chrome kan je het niet zo snel aan/uit zetten las ik net.)\r\n\r\nHet probleem zal dus niet bij Javascript liggen omdat de melding duidelijk van Java is. Ik heb alleen Javascript even gebruikt om uit te vinden dat als ik die voor Java.com blokkeer dat dan het spel ook niet werkt, en DUS toegang tot java.com noodzakelijk is.\r\n\r\nWil je eens in het bestand \'hosts\' (meestal C:\\windows\\system32\\drivers\\etc\\hosts) een moment hernoemen, en het liefst je systeem opnieuw opstarten, en kijken of het dan werkt ? Daarna weer terug de gewone naam geven.\r\n\r\n\r\nWil je ook eens dit bekijken:\r\nopen een opdrachtprompt, type:\r\n[CODE]SET | MORE[/CODE]\r\n(Vertikaal streepje, de \'pipe\', zit vaak boven de backslash op je keyboard)\r\nKijk dan wat er achter [I]Classpath[/I] vermeld staat.\r\nIs dat exact\r\n[CODE]CLASSPATH=[B].;[/B]C:\\Program Files\\Java\\jre6\\lib\\ext\\QTJava.zip[/CODE]\r\n?
Link naar reactie
OK, ik kreeg vandaag dezelfde moeilijkheden, en met het proberen in twee browsers liep het vast in Internet Explorer.\n\nNa een herstart van mijn PC probeerde ik het weer in alleen Firefox (waar het eens direct werkte), en nu blijft Java laden op \nH T T P : / / malawin[B].[/B]FTPaccess[B].[/B]cc[B].[/B]nyud[B].[/B]net/[B]vNES[B].[/B]class[/B]\n(spaties toegevoegd om het niet als link op het forum te hebben)\n\n:rolleyes: Dus ook ik denk inmiddels dat het ligt aan het niet bereikbaar zijn van dat adres.\n\n\nDe vraag blijft dan wel.... waarom werkt het op andere PC\'s van Samichan dan wel ? En, is dat nog zo ?
Link naar reactie
Sorry voor het laat reageren Ivm prive zaken ben ik een aantal dagen niet achter de pc geweest.\nInmiddels doet hij het ook niet meer op de anderen pc waar ik eerder op speelden. \n\nErg jammer omdat bij de meeste emulators het zelfde probleem was en dat er niet met twee knoppen tegelijk gespeeld kon worden (een voorbeeld hiervan: bij mario rennen en dan tijdens het rennen springen kon dus niet) \nOp die website was dat wel aangepast (als enige tot hoever ik gevonden had)\n\nAls nog bedankt voor alle hulp.\nSander
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...