Ga naar inhoud

hoe kom ik aan Calender Creator (windows 7)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Jaren geleden kreeg ik het programma Calender Creator bij een HP printer cadeau. Ik gebruikte het elk jaar om een familiekalender te maken. Inmiddels heb ik een Windows 7 computer en werkt het niet meer. :( Er is een versie voor Windows 7 ( DELUXE V12.1) maar die is vanuit NL niet te bestellen bij Amazon of bij de leverancier Broderbund. Iemand enig idee hoe ik aan dit programma kan komen? Bedankt alvast!
Link naar reactie
Ik was voor jou begonnen met zoeken naar een andere manier om het te bestellen dan bij Broderbund of bij Amazon, maar daar ben ik mee gestopt toen ik alle negatieve recensies las over deze versie (12.1). Ik zou me wel drie keer bedenken voor ik dat programma kocht.\r\nEr lijkt echt iets te mankeren aan de versie die jij nu op het oog hebt.\r\nLees zelf de recensies even door op deze pagina:\r\n\r\n[url]http://download.cnet.com/Calendar-Creator-Deluxe/3000-2124_4-10451794.html[/url]\r\n\r\nLet op: de gegevens (Quick Specs) op die pagina lijken te gaan over een oudere versie, geschikt voor Windows 98/Me/2000/XP, maar de user reviews gaan echt over versie 12.1.\r\n\r\nIk heb me er nog niet in verdiept, maar er zijn tal van programma\'s op de markt (gratis en betaald), waarmee je kalenders kunt maken.\r\nMisschien kunnen andere forumleden je daarmee op weg helpen. Een nadeel is dan wel dat je een ander programma opnieuw onder de knie moet krijgen. \r\n\r\nJe schrijft: \"Inmiddels heb ik een Windows 7 computer en werkt het niet meer.\"\r\nHad je het programma ook geprobeerd in compatibiliteitsmodus?\r\nMisschien overbodig, maar ik ben nu toch aan het typen:\r\nInstalleer de oude versie van Calendar Creator op je Windows 7 pc, maar start het programma [U]niet[/U].\r\nGa met de Verkenner naar C: > Program Files > [Broderbund?] > Calendar Creator. Zoek in die map het exe bestand op, waarmee het programma gestart wordt.\r\nKlik met de [U]rechter[/U] muisknop op dat bestand en kies Eigenschappen.\r\nGa naar het tabblad Compatibiliteit.\r\nZet daar vinkjes voor: \'Dit programma uitvoeren in Compatibiliteitsmodus voor : Windows XP (Servie Pack 3)\' en ook voor \'Dit programma als Administrator uitvoeren\'.\r\nKlik tenslotte op Toepassen en op OK.\r\n\r\nDit is een hulpmiddel waarmee sommige oudere programma\'s toch uitgevoerd kunnen worden onder Windows 7.
Link naar reactie
Dank voor je reactie, en vooral voor de waarschuwing! Helaas werkt de truck met de comptabiliteitsmodus niet. Ik zal dus afscheid moeten nemen van Calendar Creator, denk ik.\r\n\r\nIk hou me graag aanbevolen voor tips voor een andere kalender. Het leuke van deze was, dat je een lijst met namen + geboortedata + foto\'s kon invoeren die je naar believen kon activeren. Zo kon ik met dezelfde basisgegevens voor de schoonfamilie een andere kalender maken dan voor de eigen familie, en voor mijzelf combineerde ik dan alle gegevens tot een heel eigen kalender. Tot nu toe heb ik geen alternatief gevonden waarin dit ook kan. Maar wie weet heeft er iemand een tip!
Link naar reactie
Dag Ap,\r\nDank voor de tip, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat er niet om dat ik één foto kan integreren in de maand- of weekkalender maar dat er foto\'s verschijnen van degenen die jarig zijn, dus per dag. Tot nu toe heb ik geen programma ontdekt dat dit kan (behalve dan Calendar Creator, maar ja...).\r\nGroeten, Dolly
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...