Ga naar inhoud

Partitie terugzetten bij Multiboot


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb met het gratis partitieprogramma Ping ([url]http://ping.windowsdream.com[/url]) beschreven in CID dec.2008, partities gemaakt van mijn HD. Het is een multiboot systeem. 3 Partities w’s 98, w’s XP en Backup. Nu is XP gecrashed en wil ik die terug zetten met Ping. Maar dat gaat niet! Dwz het kan wel, maar Ping waarschuwt dat het systeem wordt overschreven, en dat er informatie verloren kan gaan. Ik ben bang dat de MBR die kiest tussen w’s 98 of XP wordt overschreven als ik XP terug zet met Ping en dat ik dan w’98 en Backup kwijt ben. Of zie ik dat verkeerd en is dat een “routinewaarschuwing” dat, als je XP terugzet, je naar de teruggezette versie gaat en alles er na kwijt bent.? Nogal loochisch. Heeft iemand ervaring met terugzetten bij een Multiboot?
Link naar reactie
Ik denk dat ping je vertelt dat alle data op de originele XP partitie zal verdwijnen... en dat is logisch. Ik denk echt niet dat er veranderingen in het MBR plaatsvinden.\n\nDus als er nog belangrijk spul op die XP partitie staat zal je dat eerst moeten veilig stellen. \nDus b.v. via de boot met W98 netjes op een USB stick zetten of CD/DVD branden. Of naar die W98 partitie kopiëren.\n\n\nMaar ja... ik ken ping niet, het is naar mijn idee alleen de logische gevolgtrekking uit de melding.
Link naar reactie
Ik denk dat ping je vertelt dat alle data op de originele XP partitie zal verdwijnen... en dat is logisch. Ik denk echt niet dat er veranderingen in het MBR plaatsvinden.\n\nDus als er nog belangrijk spul op die XP partitie staat zal je dat eerst moeten veilig stellen. \nB.v. via de boot met W98 netjes op een USB stick zetten of CD/DVD branden. Of naar die W98 partitie kopiëren.\n\nVolgens ping: \"[I]...to backup and restore whole partitions...[/I]\".\nDat betekent wel dat die backup dan moet zijn van de partitie waar XP op stond.... Anders heb je er natuurlijk niets aan, en wordt W98 teruggezet.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Wel wat late reaktie, maar het gaat heel goed om met ping op een Multi Boot één partitie weer terug te zetten. Mijn XP functionneerde nl helemaal niet meer. De twee andere partities bleven ongeschonden. Ideaal. Altijd een veilige backup. Hoogstens dat je de gegevens na je laatste partitie kwijt bent. Maar beter dan formateren en re-installeren.\nErik, nog bedankt voor je steun.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...