Ga naar inhoud

Bestanden automatisch ordenen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nOnze harde schijf is laatst gecrasht. Gelukkig is het iemand gelukt om alles eraf te halen en op een nieuwe schijf te zetten. Maar deze hebben we nu in huis en alles, ja echt alles, wat er op die oude schijf stond staat nu door elkaar, ong. 40000 bestanden!!! Is er een manier om dingen te rangschikken, ordenen op foto/film/mp3/document zonder dat we alles individueel moeten aanklikken. \r\n\r\nBedankt alvast,\r\n\r\nVincent
Link naar reactie
[QUOTE=Giberski;593197]Hallo allemaal,\r\n\r\nOnze harde schijf is laatst gecrasht. Gelukkig is het iemand gelukt om alles eraf te halen en op een nieuwe schijf te zetten. Maar deze hebben we nu in huis en alles, ja echt alles, wat er op die oude schijf stond staat nu door elkaar, ong. 40000 bestanden!!! Is er een manier om dingen te rangschikken, ordenen op foto/film/mp3/document zonder dat we alles individueel moeten aanklikken. \r\n\r\nBedankt alvast,\r\n\r\nVincent[/QUOTE]\r\n\r\nJe kan zoeken op bestandstypen en aanmaakdatum. De lijst lijkt dan een stuk korter en is overzichtelijker. Op deze manier heb je een simpele sortering die je enigszins op weg helpt om alles weer te ordenen.
Link naar reactie
Ik werk altijd in een backup map van de gerecoverde bestanden, om altijd terug te kunnen gaan, naar de originele recovermap.\nNa het recoveren doe ik in de backup map met gerecoverde bestanden een paar searches.\nOp .jpg, op .bmp, op .doc, op .docx, op .pdf, op de extensie van het gebruikte email programma, op .xls en op .xlsx. \nNa elke zoekactie kopieer ik de gevonden bestanden (select all, met CTRL+A) naar een andere map met bijvoorbeeld de naam JPG. Als de kopieer actie slaagt wis ik vervolgens de gevonden jpg bestanden in de recover map. en zo als bestands type.\nDe zoek en kopieeractie kunnen vrij lang duren en afhankelijk van de kracht van je pc, heel soms vast lopen. Maar uiteindelijk hou je nog heel voor bestanden over met allerlei extensies, maar de grote ordening heeft dat in elk geval plaats gevonden. \nHoewel ik zie nu dat DropLT inderdaad heel veel automatisch voor je kan doen.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...