Ga naar inhoud

Dell Inspiron 9400


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over een vrij oude laptop. Ik heb een laptop Dell Inspiron 9400 en ik ben daarvan de recovery cd kwijt. Ik heb al overal op internet gekeken maar ik kan deze cd niet meer krijgen.\r\n\r\nOok Dell heb ik uiteraard benaderd maar de cd\'s worden niet meer gemaakt omdat het een oud type is. Ik heb deze laptop ooit eens overgenomen van iemand en die heeft hem schoon aan mij overgedragen. Dus de recovery zit ook niet meer op een andere partitie. Ik kan dus helemaal niets meer doen.\r\n\r\nDus vandaar mijn vraag. Heeft iemand van het forum misschien een kopie van deze herstel cd. Uiteraard wil ik ervoor betalen. Ik zou er ontzettend blij mee zijn want dan kan ik de laptop weer eens schoon installeren. Ik weet dat dit geen marktplaats is maar na zoveel pogingen is dit een laatste optie voor mij.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;592637]Misschien iets zuiniger zijn op je cd\'s? \r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=65206&highlight=9400[/url][/QUOTE]\r\nInderdaad!\r\n[QUOTE] Ik wil nog even terugkomen op het probleem met mijn laptop.Ik heb van de week de [B]cd\'s ontvangen van Dell[/B] en alles geinstalleerd. Alles is weer zoals de staat van koop en alles gratis van Dell ontvangen. Top en compliment voor Dell. Hiermee kan deze post gesloten worden. Bedankt voor allen die mee hebben gedacht. [/QUOTE]\r\nMogelijk zijn ze bij Dell nog steeds zo gul. :)
Link naar reactie
Ja ik heb een geldig serienummer en ook een windows installatie cd, alleen daarmee wordt mijn laptop niet hersteld naar het begin van aankoop.\n\nWaarschijnlijk wordt mijn bericht niet goed gelezen. De drivers die heb ik nog op cd staan, het gaat mij alleen maar om de herstel cd. En dan de opmerking dat ik wat zuiniger op mijn cd\'s moet zijn: raak jij nooit wat kwijt? En is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag/verzoek. \nDan bij Dell hoef ik niet aan te komen daar heb ik al uitgebreid mee gecorrespondeerd. De cd is voor mijn laptop niet meer te krijgen.\nIk kan natuurlijk ook mijn harde schijf formatteren maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Kan iemand mij daar misschien een handje bij helpen.
Link naar reactie
Oke daar gaan we:\nMaak eerst een backup op een extern media van de data zoals: mail, favorieten, foto\'s en documenten.\nDaarna plaats je de Windows XP cd. Bij het opnieuw opstarten moet je in het bios van de laptop de cd als eerste opstart medium instellen. Die bios kom je in, door direct na het opstarten op F1 , F2, Del en heel soms F10 herhaald in te drukken. Dus niet allemaal tegelijk, maar 1 van die vier moet je bios scherm tevoorschijn toveren. \nIn de bios kan je met het toetsen bord bladeren van scherm naar scherm. Zoek daar naar de \"Boot sequence\" of \"Opstart volgorde\". Soms staat dat onder het kopje \"Boot\" maar ook weleens tussen andere onderdelen.\nWijzig het dus zo, dat de laptop vanaf dvd/cd opstart.\nDe uitleg van gebruik van het toetsenbord staat oom op het scherm (Vaak onderaan of rechts)\nDaarna druk je F10 om dit vast te leggen in het bios en start de laptop vanzelf opnieuw op.\nDruk op een toets, als het scherm daarom vraag en Windows gaat van cd de laptop controleren. \nDaarna komt een scherm met 3 keuzes. Kies Nieuwe installatie van XP.\nNadat het ding gezocht heeft naar vorige Windows installaties, zie je de partities staan.\nZelf verwijder ik ze altijd allemaal (lees het scherm goed) \nDaarna maak je 1 partitie aan van gewenste grote, desnoods de hele schijf. (staat allemaal op je scherm)\nWindows gaat daarna installeren. \nDe laptop start 1 keer opnieuw op. Dan [B]NIET een toets indrukken[/B] om van cd op te starten, maar gewoon niets doen.\nJe krijgt een aantal vragen op je scherm. Bij allemaal kan je OK klikken na lezing.\nToetsenbord moet Nederland-Verenigde Staten staan. \nOok moet je het serial (5 x 5 karakters) ingeven. Dat serial staat op de onderzijde van je laptop op een sticker dus schrijf dat van tevoren exact over. \nOok een naam voor de laptop en een gebruikersnaam wordt om gevraagd.\nDaarna moet je de drivers van de hardware nog installeren.\nNaar keuze vanaf de cd, danwel je haalt de nieuwste op bij Dell. \nAan de Bios update zou ik niet beginnen, maar alle overige drivers kan je gewoon downloaden en installeren. (Danwel van de cd af plukken).\nDaarna moet je windows XP nog updaten dus: Start de brouwser en via menu \"Extra\" en dan \"Windows Update\" haal je dat binnen. Kies de eerste keer voor \"snel.\" en 1 keer voor \"aangepast\" om Windows Media Player op te halen. De rest van de aangepaste updates heb je niet nodig, tezij het ding een Ati videokaart heeft. Dan moet je Microsoft.framework ook ophalen.\nHet ligt eraan welke cd je hebt van XP. Maar je kan daar aardig wat tijd mee kwijt zijn, met die updates. \nSucces. Als je vragen hebt hoor ik dat.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=tcooteman;593159]Ik ga aan de gang en hoop dat mijn laptop weer een beetje sneller werkt dan dat hij nu doet. Wel spannend hoor want ik heb nog nooit een harde schijf geformatteerd. Wat mij betreft kan ook deze discussie (weer) gesloten worden.[/QUOTE]\r\n\r\nKies bij het formatteren voor file system NTFS.\r\nVerder ook SNEL formatteren kiezen, anders zit je zo een uurtje te wachten.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...