Ga naar inhoud

Programma om te recoveren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ben op zoek naar een programma om van een \"gecrashte\" (en onderhand weer geformatteerde) externe harde schijf de gegevens weer terug te krijgen.\r\nHeb O&O disk recovery gebruikt maar die blijft hangen op 41%\r\nOntrack EasyRecovery geeft aan 14 uur nodig te hebben.\r\nHoop dat iemand misschien een programma heeft wat sneller werkt, anders zal ik 14 uur moeten wachten.\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;591469]14 uur is niets bijzonders voor een kapotte of geformatteerde schijf. Ik had er ooit 1 die 122 uur is bezig geweest (5 dagen dag en nacht) maar die haalde wel dik 20.000 foto\'s gave foto\'s terug. Dus neem er de tijd voor.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nDat dacht ik dus ook daarom zei ik ook dat ik anders 14 uur moet wachten (nachtje aan laten staan dus).\r\nMaar ik wil ook zien wat hij terughaald (of vind) want wss is er veel wat ik niet terug hoef (lang geleden al verwijderd).
Link naar reactie
[QUOTE=Sonnie;591543]Dat dacht ik dus ook daarom zei ik ook dat ik anders 14 uur moet wachten (nachtje aan laten staan dus).\nMaar ik wil ook zien wat hij terughaald (of vind) want wss is er veel wat ik niet terug hoef (lang geleden al verwijderd).[/QUOTE]\n\nJa en dat is later pas uit te zoeken. Het programma zoekt nl eerst wat hij eventueel gaat proberen terug te halen. Maakt daar een lijst van. (en ja daarin zou je kunnen aan en afvinken, maar dat is een bijna onbegonnen werk, ook omdat de namen van bestanden soms veranderen in nummers bij sommige recover progs) Nadat de lijst klaar is, geef je het prog opdracht om terug te gaan halen en save je de bestanden op een[B] andere[/B] harde schijf.\nDat zoekt naar mijn idee gemakkelijker uit, omdat je kan zoeken op de extensie. Ik doe dan zoekslagen op .pdf, .doc. .docx, .jpg etc. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;591561]Ja en dat is later pas uit te zoeken. Het programma zoekt nl eerst wat hij eventueel gaat proberen terug te halen. Maakt daar een lijst van. (en ja daarin zou je kunnen aan en afvinken, maar dat is een bijna onbegonnen werk, ook omdat de namen van bestanden soms veranderen in nummers bij sommige recover progs) Nadat de lijst klaar is, geef je het prog opdracht om terug te gaan halen en save je de bestanden op een[B] andere[/B] harde schijf.\r\nDat zoekt naar mijn idee gemakkelijker uit, omdat je kan zoeken op de extensie. Ik doe dan zoekslagen op .pdf, .doc. .docx, .jpg etc. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nMM oke maar heb je niet het risico dat hij dan meer vind dat ik op een andere schijf kwijtkan???\r\n\r\noude schijf is 250 gb en de nieuwe schijf is 1tb.
Link naar reactie
Yep dat risico is er soms wel, maar je kan dan wel de vinkjes voor de Windows map en de map Programfiles weghalen en daarna pas gaan saven. Maar hoe voller de schijf geweest, hoe dichter de gevonden hoeveelheid data, bij de werkelijke grote ligt. (Er is minder gewiste data te recoveren, omdat dat al weer was overschreven)\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;591589]Yep dat risico is er soms wel, maar je kan dan wel de vinkjes voor de Windows map en de map Programfiles weghalen en daarna pas gaan saven. Maar hoe voller de schijf geweest, hoe dichter de gevonden hoeveelheid data, bij de werkelijke grote ligt. (Er is minder gewiste data te recoveren, omdat dat al weer was overschreven)\n\nNiek[/QUOTE]\n\nWas een schijf om data op te zetten zodat er op de gewone pc niet teveel ruimte in beslag werd genomen.\nDus geen windows of program files map. Had juist de schijf wat opgeruimd om andere date op te zetten (en toen crashte de boel door een kapote sector op de externe schijf).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...