Ga naar inhoud

veranderingen uit logfiles halen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben momenteel bezig met een stage project. Ik moet er voor zorgen dat veranderingen die plaats vinden in logfiles automatisch doorgevoerd worden naar mijn leidinggevende, dus dat niet alle logs handmatig doorzocht moeten worden op eventueele veranderingen. Veranderingen bedoel ik het volgende mee.\r\n\r\nGebruikers die lang niet op een systeem inloggen.\r\nSteeds andere gebruikers op 1 systeem.\r\nSystemen die nieuw geplaatst zijn.\r\nenz enz\r\n\r\nIs er een tool beschikbaar die deze veranderingen kan monitoren?\r\n\r\nGr, Matt
Link naar reactie
Of er een tool is hangt af van de logfiles. Als die gemaakt zijn door veelgebruikte software dan zou dat zomaar kunnen. Neem dan de naam van de software die de logfiles heeft gegenereerd mee in je zoektocht.\nEn vermeld die naam (en eventueel versie) ook even hier, misschien weet iemand zo uit z\'n hoofd iets.\n\nAls dat niet bestaat, dan zit er niets anders op dan zelf een script schrijven dat dit doet. Als het automatisch bij je leidinggevende terecht moet komen, kies dan een programmeertaal die standaardbibliotheken heeft om emails te kunnen verzenden. Zelf het smpt-protocol moeten implementeren is namelijk niet grappig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...