Ga naar inhoud

Adobe Flash Player steeds opnieuw installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • 9 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem als . \r\n\r\nDe Flash Player 11 is geinstalleerd en werkt met IE10 onder Windows 7 Home Premium x64. \r\n\r\nZodra de PC een keer is uitgeschakeld en wordt opgestart komt bij de eerstvolgende website die je bezoekt en Flash Player nodig heeft de melding dat Flash Player geinstalleerd moet worden. Onder Software wordt de Flash Player normaal vermeld.\r\n\r\nAls je controleert of Flash Player geinstalleerd is, met hulpmiddel op internet, dan wordt Flash Player 11 niet herkend.\r\n\r\nHet verwijdertool voor deze player gebruikt en opnieuw geinstalleerd.\r\nHet probleem bestaat nu een aantal maanden en is niet opgelost.\r\n\r\nWat opvalt is dat na een update van Silverlight (Microsoft) dat ook op verschillende websites gebruikt wordt, ook problemen optreden en dat na verwijderen van Silverlight en opnieuw installeren, de installatie van SIlverlight mislukt.\r\n\r\nDe problemen lijken door dezelfde oorzaak te ontstaan.\r\nOp een backup PC die hetzelfde geconfigureerd is met hardware en software heb ik de problemen niet.\r\n\r\nIk ben lang bezig geweest met vergelijken registerinstellingen, die zijn op beide PC\'s (met en zonder het probleem) hetzelfde. Wat opvalt is dat de rechten van sommige[B][COLOR=\"Red\"] taken [/COLOR][/B]of ontbreken of anders staan ingesteld voor verschillende systeem mappen met inhoud. Oorzaak ?\r\nAVG2013, MBAM, CCLeaner geven geen problemen aan.\r\n\r\nIs dit probleem al door iemand opgelost of is het beter om het systeem met alles wat daarna geinstalleerd is opnieuw te installeren van de fabriekstoestand?
Link naar reactie
[QUOTE=Wim44;637881] Wat opvalt is dat de rechten van sommige systeem of ontbreken of anders staan ingesteld voor verschillende systeem mappen met inhoud. Oorzaak ?[/QUOTE]\r\nLijkt mij zeker een mogelijke oorzaak of ook een symptoom.\r\n\r\nHeb je al eens de installer voor Flash gestart met een rechtsklik, en \'[I]Uitvoeren als... Administrator[/I]\' geprobeerd, zelfs als je als Administrator bent ingelogd ?\r\n\r\nVóór je dit doet zou ik eerst een volledige schijfcontrole uitvoeren.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie.\r\n\r\nIk heb net via Windows Update het SIlverlight probleem kunnen oplossen, door een andere update volgorde te kiezen van updates en niet te veel updates in één keer te doen. Dat loste het Silverlight probleem op.\r\n\r\nHet Adobe Flash Player 11 probleem blijft bestaan.\r\nNa een optionele update van Silverlight security fix moest de PC opnieuw opgestart worden en bij inloggen op de website van dit forum moest FP11 opnieuw geinstalleerd wordten.\r\n\r\nIk heb als System, Administrator, mijn gebruikersnaam en iedereen al proberen te installeren.\r\nOok bij de installatie als Administrator uitvoeren, met UAC aan en uit en met aangepaste rechten op de mappen en bestanden in de folders waar geïnstalleerd wordt.\r\n\r\nOok een volledige schijfcontrole levert geen fouten op.\r\n\r\n=-=
Link naar reactie
Sleutels en subsleutels in het register hebben zo ook hun permissies nodig, en hier is een methode om de juiste permissies (rechten) in je register (en tegelijk ook mappen in het bestandssysteem) te resetten voor de Adobe Flash Installer:\n\n[url]http://forums.adobe.com/message/4323109#4323109[/url]\n\n(Er staat een benodigd batchfile gezipt op die pagina, en na uitpakken kan je die uit nieuwsgierigheid openen met Kladblok zodat je zelf kan zien welke sleutels en mappen er bij betrokken zijn.)\n\nIssue[B]: [/B]het is wel al een paar maanden oud, dus je zou toch denken dat de installer zelf inmiddels aangepast zou zijn.\n\n\nMisschien een tip om je AV tijdelijk uit te schakelen tijdens uninstall/install:\n[url]http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/114351/how-to-temporarily-disable-your-anti-virus-firewall-and-anti-malware-programs/[/url]\n\nAdobe Flash Player [B]clean install[/B]:\n[url]http://forums.adobe.com/message/4041846#4041846[/url]\nAdobe Flash Player [B]uninstaller[/B]:\n[url]http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-flash-player-windows.html#main_Download_the_Adobe_Flash_Player_uninstaller[/url]\n\nEn hier.... een verzameling gerelateerde post :(\n[url]http://designgard.com/topic/766158/help-flash-needs-to-be-reinstalled-after-every-reboot/[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties met tips.\r\n\r\nIk heb de batch-file en het benodigde microsoft tool gedownload en geinstalleerd. Het microsofttoool geeft 2012 als meest recente datum, echter W7/W8 e.a. worden niet als ondersteunde Windows versies vermeld.\r\nDe reset file bekeken. Met de batch file alleen kan je geen aanpassingen maken. De microsoft tool laat zich zonder problemen installeren en pakt ook volgens instructie op de Adobe website de input van de bat file op.\r\nDat wordt verwerkt, echter een aantal regels wordt niet succesvol uitgevoerd. Dit heeft naar mijn mening te maken met de andere opzet van een aantal mappen bij Windows 7 dan bij Windows XP.\r\n\r\nDit probleem treedt bij tal van Adobe 9, X en XI gebruikers op, maar er wordt geen echte oplossing in de producten aangereikt. Als je i.p.v. Adobe X, Adobe XI installeert of Adobe Acrobat X vervangt door Adobe Acrobat XI, dan blijft het probleem bestaan. Het opschonen van alle mappen en de uninstall tool heb ik geprobeerd maar levert niet de oplossing van dit probleem op.
Link naar reactie
[QUOTE=Wim44;637941]... De microsoft tool laat zich zonder problemen installeren en pakt ook volgens instructie op de Adobe website de input van de bat file op.\r\nDat wordt verwerkt, echter een aantal regels wordt niet succesvol uitgevoerd. Dit heeft naar mijn mening te maken met de andere opzet van een aantal mappen bij Windows 7 dan bij Windows XP.[/QUOTE]\r\nJe hebt het hier over mappen, dus wat het register betreft wordt het wel foutloos uitgevoerd ?\r\nAls het alleen de mappen zijn zou je die zelf kunnen invullen in b.v. een zelf te schrijven batchbestand[B];[/B] het gaat tenslotte om het toezeggen van de rechten (f en r) voor users, system, en Administrators.\r\n(de \'f\' betekent \'[I]full controll[/I]\', de \'r\' betekent \'[I]read[/I]\'.)\r\n\r\nDe %WINDIR%\\System32\\[B]Macromed[/B] is voor de map,\r\nde %WINDIR%\\System32\\[B]Macromed\\*[/B] is voor de submappen.\r\n\r\nZoek de map(pen) \'Macromedia\' op je systeem, en pas het daarbij toe, tenminste, als die melding van niet kunnen uitvoeren alleen voor mappen geldt, en niet voor de registersleutels.\r\nGeen ander idee nu :neutral:
Link naar reactie
Het Adobe Flash Player 11 probleem heb ik opgelost met CCLEANER.\r\n \r\nEchter in CCLEANER blijken ook een aantal fouten te zitten, dus heb ik de foute Type Libs in het Register niet gerepareerd met CCLEANER, maar handmatig met REGEDIT verwijderd. \r\n\r\nDe handmatige oplossing met REGEDIT werkte, de herstelfunctie van CCLEANER loste het probleem niet op. Dit was met de laatste CCLEANER versie 4.0.1.4093. Ook voorgaande CCLEANER versies lossen dit probleem niet op.\r\n \r\nIn ieder geval heeft CCLEANER wel aangegeven wat gerepareerd moest worden, maar deed dit zelf niet. \r\n\r\nNa de handmatige verwijdering van de Type Libs (Data en Sleutel) uit het register de pc opnieuw opgestart. Vervolgens weer register gecontroleerd. \r\n\r\nToen kwam er een nieuwe Type Lib (Data en Sleutel) verwijzing uit met eenzelfde verwijzing als de voorgaande. Ook die zijn handmatig met REGEDIT verwijderd. \r\n\r\nVoor de installatie van Flash Player 11 moeten alle mappen die met Flash Player te maken hebben,\r\ngeleegd worden. Ook dit handmatig uitgevoerd. Het uninstall tool van Adobe was daarmee ook niet echt consequent.\r\n\r\nDe pc herstart en de Flash Player 11 gedownload en opnieuw geinstalleerd. \r\n\r\n[B]Adobe Flash Player 11 werkt NU weer zoals het hoort.[/B]\r\n\r\nBedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Goed dat je er uit bent :)\r\n\r\n\r\nIk lees meerdere keren (i.c.m. die TypeLib) dat er een rechtenprobleem in het register bestaat waarbij de uitkomst is dat alleen ingelogd als Administrator het Flashgebeuren werkt, alle andere gebruikers krijgen de melding om een Flashplayer te installeren. Dat was bij jou niet zo naar ik aanneem of heb je dat niet getest ?\r\n\r\n\r\nNa herstart kreeg je die typelibs toch terug, maar na de tweede maal (herinstallatie + herstart) was het wel werkend ?\r\nRare uitkomst dat ook CCleaner dit niet oploste. Misschien had dit programma ook de rechten niet om te wijzigen, alleen te lezen.
Link naar reactie
Antwoorden:\r\n\r\n1/. Ik heb AFP11 met Administrator rechten uitgevoerd. \r\nAFP11 werkte toen ook niet. Ik heb wel geprobeerd.\r\n\r\n2/. CCleaner gebruik ik al heel lang en heeft alle \r\nrechten om problemen op te lossen. \r\n\r\n3/. onderstaande referenties komen niet meer in het register voor.\r\n\r\n\r\nDeze Type Lib fouten werden wel door Ccleaner gemeld. \r\nEchter bij vervolgens met Ccleaner/Herstellen werd \r\nhet probleem niet opgelost.\r\n \r\nDe ene keer was dat direct duidelijk, de foutmelding\r\nbleef, de andere keer merkte je dat als je na een \r\nherstel actie met Ccleaner, direct daarna met \r\nCcleaner nogmaals een register controle uitvoerde. \r\nDezelfde Type Libs werden dan weer als fout vermeld.\r\n\r\n=-=\r\n\r\n\r\nCcleaner overzicht van foutmeldingen en de gevolgde\r\nstappen om te controleren wat het effect was.\r\n\r\n\r\n--------\r\n\r\n\r\nProbleem:\r\nOnbekende TypeLib Referentie:\r\n\r\n\r\nData:\r\nIFlashOject {D27CDB6B-AE6D-11CF-96B8-44455354000}\r\n\r\nRegistersleutel:\r\nHKCR\\Interface\\{86230738-D762-4C50-A753E5B1686F}\r\nProbleem:\r\nOnbekende TypeLib Referentie:\r\n\r\nData:\r\nIFlashOject {D27CDB6B-AE6D-11CF-96B8-44455354000}\r\n\r\nRegistersleutel:\r\nHKCR\\Interface\\{86230738-D762-4C50-A753E5B1686F}\r\n\r\n---------\r\n\r\nProbleem:\r\nOnbekende TypeLib Referentie\r\n\r\nData\r\nIShockwaveFlash - {D27CDB6B-AE6D-11CF-96B8-44455354000}\r\n\r\nRegistersleutel:\r\nHKCR\\Interface\\{D27CDB6B-AE6D-11CF-96B8-44455354000}\r\n\r\n=-=\r\n\r\nDe volgende stappen uitgevoerd:\r\n\r\n1/.Bovenstaande gegevens, handmatig met REGEDIT, uit het \r\nregister verwijderd.\r\n\r\n2/. De PC afgesloten en opnieuw opgestart.\r\n\r\n3/. met Ccleaner register controle uitgevoerd.\r\nResultaat: deze fouten werden niet meer vermeld.\r\n\r\nEr kwam een nieuw Probleem met ontbrekende TypeLib \r\nreferentie. Met een crosslink referentie naar een\r\nvan bovenstaande vermeldingen.\r\n\r\n4/. Ook deze TypeLib Referentie uit register verwijderd.\r\n\r\n5/. De PC opnieuw gestart.\r\n\r\n6/. Met Ccleander register controle uitgevoerd.\r\nResultaat: geen fouten in het register.\r\n\r\n\r\n7/. Vervolgens een aantal websites bezocht waar AFP11 nodig\r\nwas (bijv. Google Maps met foto\'s).\r\nDit leverde geen problemen op.\r\n\r\n8/. Windows 7 de PC laten afsluiten.\r\n\r\n9/. PC opnieuw opstarten.\r\n\r\n10/. Controleren of AFP11 nog werkt.\r\n\r\nResultaat: \r\nIE10 werkt met AFP11 op de manier zoals het hoort.\r\n\r\n=-=
Link naar reactie
Zelf zou ik dat dus alleen gedurfd hebben na verwijdering van alle Adobe Flash van het systeem, dan schoonmaken c.q. laten scannen, en na verwijdering van dubieuze sleutels pas Flash weer installeren.\r\nMaar het is de oplossing voor je gebleken dus... geen klagen :)\r\n\r\nDank je voor de uitgebreide uitleg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...